var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93745;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93745","0","[ללא נושא]","17/09/21 14:23","יא תשרי","תשפ"ב","14:23","דניאלראובן",""אֲמַר לֵיהּ רַב שְׁמוּאֵל בַּר בַּר חָנָה לְרַב יוֹסֵף לְרַבִּי יְהוּדָה דְּאָמַר מַסִּיקִין בְּכֵלִים וְאֵין מַסִּיקִין בְּשִׁבְרֵי כֵלִים כֵּיוָן דְּאַדְלֵיק בְּהוּ פּוּרְתָּא הָוֵה לֵיהּ שִׁבְרֵי כֵלִים וְכִי קָא מְהַפֵּךְ בְּאִיסּוּרָא קָא מְהַפֵּךְ דַּעֲבַד כִּדְרַב מַתְנָה דְּאָמַר רַב מַתְנָה אָמַר רַב עֵצִים שֶׁנָּשְׁרוּ מִן הַדֶּקֶל לְתַנּוּר בְּיוֹם טוֹב מַרְבֶּה [עֲלֵיהֶם] עֵצִים מוּכָנִין וּמַסִּיקָן".

הגמרא יוצאת מנקודת הנחה שאם מותר להסיק מותר גם "להפך" בכלי שבאמצע להישרף.
הגמרא שואלת, הרי זה "נולד" (היה כלי, עכשיו זה שבר כלי) והרי אסור להסיק אותו?
הגמרא עונה: שזה כדרב מתנה, וגם פה יש אפשרות של ביטול ברוב, ואז יהיה מותר להפך (מותר לבטל איסור לכתחילה כי זה דרבנן).

השאלה שלי היא: האם במקרה של הכלי,
האם צריך לבטל אותו לפני שהוא נכנס לאש, או שאפשר לבטלו גם כאשר הוא באמצע להישרף.
(אני מבין בפשטות שקודם כל זורקים את הכלי למדורה, ואז לפני ש"מהפכים" מבטלים ברוב ע"י הכנסת עצים שהם לא מוקצה לתוך האש.
אך ראיתי בשם המגן אברהם כמדומני, שצריך לעשות את הביטל לפני ההכנסה לאש)","1298","","958","True","True","False","","359","95.86.97.210","0","0","שבת|כט ע"א",""),new Message("93781","93745","שולחן ערוך אורח חיים סימן תקא סעיף ו","20/09/21 01:58","יד תשרי","תשפ"ב","01:58","יחיה","כלים שנשברו בי"ט, אין מסיקים בהם מפני שהם נולד. אבל מסיקין בכלים שלמים (ואם הסיק בכלים, אסור להפוך באש לאחר שהודלקו במקצת דאז הוי שבר כלי, אלא אם כן ריבה עליהם עצים מוכנים) או בכלים שנשברו מבעוד יום.

משנה ברורה: שברי כלי - ובלא היפך באש, אף שנהנה מן המוקצה, שנתבשל שם תבשילו, לית לן בה, דמוקצה מותר בהנאה, היכי שההנאה באה מאליה, ואינו עושה מעשה בידים...

לכאורה הדבר מפורש, שקודם כל זורקים את הכלי למדורה, ואז לפני ש"מהפכים" מבטלים ברוב ע"י הכנסת עצים שהם לא מוקצה לתוך האש.","1493","","955","True","True","False","","57","188.120.128.192","0","93745","שבת|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);