var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9391;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9391","0","לא מתפללים על 2 צרות ביחד?","28/04/11 15:24","כד ניסן","תשע"א","15:24","שלמה שטרסברג","במפגש של חברי הפורום אצל הרב כוכב התחלנו לדון בשאלה זו וכיוון שהיא שאלה מעשית אשמח לשמוע התיחסות של חברי הפורום לשאלה זו

בגמרא במסכת תענית המובאת לפניכם עולה שאין מתפללים על 2 צרות אלא אדם צריך לבחור על מה הוא רוצה לבקש מהקב"ה ואפשר רק דבר אחד.

ורציתי לשאול מה הגדר ההלכתי המדויק לכך, הרי בתפילת שמונה עשרה אנו מבקשים הרבה דברים ואם נאמר שהגדר הוא על מה שמעבר לתקנת חכמים האם לא ניתן לבקש בשמע קולנו יותר מבקשה אחת? האם באמת אדם שיש לו שתי צרות צריך להחליט על מה לבקש ועל איזה צרה לא לבקש? האם זה גדר רק לציבור שיש להם צרה? (כפי שעולה מלשון השו"ע תקעז, ט"ו) - א"כ יש להבין מעבר לדין גם את סיבת החלוקה בין יחיד לרבים

כמו כן רציתי להבין מה הסברה הרעיונית העומדת בבסיס הדברים? הרי ברור שמצד הקב"ה הוא יכול לשמוע ולהענות גם לבקשות רבות אם ימצא לנכון שכך נכון לעשות?

אודה מאוד למי שיוכל לעזור בהבנת הסוגיה
שלמה

מצורפת לשון הגמרא בנידון "בימי רבי שמואל בר נחמני הוה כפנא ומותנא אמרי היכי נעביד ניבעי רחמי אתרתי לא אפשר אלא ליבעי רחמי אמותנא וכפנא ניסבול אמר להו ר' שמואל בר נחמני ניבעי רחמי אכפנא דכי יהיב רחמנא שובעא לחיי הוא דיהיב דכתיב {תהילים קמה-טז} פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון ומנלן דלא מצלינן אתרתי דכתיב {עזרא ח-כג} ונצומה ונבקשה מאלהינו על זאת מכלל דאיכא אחריתי במערבא אמרי משמיה דר' חגי מהכא {דניאל ב-יח} ורחמין למבעא מן קדם אלה שמיא על רזא דנא מכלל דאיכא אחריתי".","205","","4754","True","True","False","","1726","95.86.82.120","0","0","תענית|ח ע"ב",""),new Message("9406","9391","אין איסור להתפלל על שתי צרות.","28/04/11 21:44","כד ניסן","תשע"א","21:44","חננאל","מה שאמרו חז"ל הוא שאין לקבוע תענית ציבור על שני דברים יחד. וכמו שנלמד מהפסוק בעזרא. וכ"כ בירושלמי תענית פ"ד ה"ג.

ונראה לי שחלק מענין התענית הוא שכל הציבור יתפלל יחד על דבר אחד. שאם יהיו שני דברים או יותר, כל אחד יתפלל על הדברים הנוגעים לליבו, ויתעלם מן השאר.

ובבן יהודע פירש שאם הוצרכו לתענית, ז"א מדת הדין מתוחה, וא"כ לא ראוי לבקש שני חסדים בבת אחת.

ומצאתי פירוש אחר בקובץ:","81","pdf","4754","True","True","False","","260","84.229.141.139","0","9391","תענית|ח ע"ב","0-pdf")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);