var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=93995;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("93995","0","שאלות קטנות...","06/10/21 10:04","ל תשרי","תשפ"ב","10:04","עלי","א. רש"י מסביר שהרחיים היו עשויים עם טיט שיכול להיפסד מגשמים ולכן בית רחיים עלול ליפול.
הריחיים עשויים בד"כ מאבנים. מה זה 'בית רחיים' ? כיצד הם עשויים בטיט ? מדוע נופלים ? מה קורה להם כתוצאה מנפילתם ( בקיצור, לא הבנתי במה מדובר ואשמח להסבר מפורט לתיאור המעשי של המקרה בגמרא )?
ב. האם העכבר 'של רב אשי' היה עכבר חי או מת ( האם זה משנה )? מניין יודעים ?
האם מותר לתפוס עכבר ( של מחשב... ) בחוט המחבר ולהרימו אם נפל על הרצפה - אל השולחן בשבת ויו"ט, הרי אינו צריך לעכבר אלא כדי שלא יפריע למעבר בחדר ?","209","","943","True","True","False","","385","176.228.165.163","0","0","ביצה|לו ע"א",""),new Message("93997","93995","תשובות קטנות ...","06/10/21 15:27","ל תשרי","תשפ"ב","15:27","אבי גרינבלט","א. הריחיים עמדו ב"בית הריחיים" והרחיים עמדו על לוח העשוי נסרים דקים המדובקים בטיט , הנסרים עלולים היו להתפרק והריחיים מתפרקים ונהרסים (כך מסביר תוס רי"ד).
ב. מאי נפק"מ , כך או אחרת לכשעצמו הוא מוקצה ודינו כגרף של רעי.

לגבי "העכבר" , אם לא מפריע לכלום ואין בו משום חסרון כיס ביחס אל הבעלים (כגון כשמשמש גם להנחה על גבי חבילות דפים) , הוא מוגדר ככלי שמלאכתו לאיסור המותר רק לצורך גופו או מקומו ובשאלתך , אתה מגדיר שאתה צריך את מקומו ולכן מותר להזיזו ממקומו (טילטול מה"ד).","539","","943","True","True","False","","79","176.228.51.122","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("93999","93997","הערה ביחס לעכבר","06/10/21 17:36","ל תשרי","תשפ"ב","17:36","אור חדש","ראיתי שלרבים לא התברר כראוי המושג 'מחמת חסרון כיס' ודיניו

מה שרגילים לחשוב שמדובר בדבר מאד יקר אינו נכון- לכן גביע הקידוש שלי העשוי מזכוכית בציפוי זהב לא נאסר בטלטול בשבת אעפ שהינו יקר ואני מקפיד מאד להחזירו למקום מיד אחר קידוש ושטיפה
ולעומת זאת בנייר מדפסת כתב הששכ שאסור מחמת ח"כ

מהו אם כן הגדר הנכון?
תשובה- כל דבר שעומד לשימוש בשבת (אף מצומצם מאד) אין אדם מקצהו מדעתו ורק דברים שברור לו שלא ישתמש בהם כלל בשבת מוקצים אף לר"ש ולהלכה

לכן, כלים של התר מותרים בטלטול אך גם כלים שמלאכתם לאיסור אינם מוקצים אם אפשרי לעשות בהם גם מלאכת התר (אומנם צמצמו קצת ההתר להרחיק ממלאכת האיסור)
אומנם כשמל"א שמקפיד עליו מחמת ח"כ או מיאוס או טבעו שלא לעשות בו שום שימוש מלבד שימושו המיועד לאיסור בשבת ממילא חוזר להיות מוקצה גמור אף לר"ש כדלעיל (וכ"ז מבואר במ"ב בשיטת המור וקציעה ביחס לנרות)

ע"כ כיוון שלא רגילים לעשות בעכבר מחשב שום שימוש אחר ממילא מקצים אותו לגמרי בע"ש ודינו כאבן ולא ככשמל"א רגיל","458","","943","True","True","False","","62","147.236.159.194","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94012","93999","יסלח לי כבודו....","07/10/21 02:02","א חשון","תשפ"ב","02:02","מרדכי דב זינגר","מה"ת שכשמל"א ....שטבעו שלא לעשות בו שום שימוש מלבד שימושו המיועד לאיסור בשבת חוזר להיות מוקצה גמור אף לר"ש ...

כשמ"ל... הוא כשמ"ל....

ואני הק' מצטרף לדעתו של הרב אבי
שאם צריך את מקומו ...מותר להזיזו.","807","","942","True","True","False","","56","212.76.115.124","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94019","94012","כתבתי הנימוקים","07/10/21 07:49","א חשון","תשפ"ב","07:49","אור חדש","לעיל
אם יש לך דחיה לדבריי אנא ציינה כאן
אם לא הבנת משהו תשאל
אבל לשאול מנין לי אחרי שהסברתי?","458","","942","True","True","False","","56","147.161.8.237","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94021","94019","גם הרב אבי נימק","07/10/21 10:00","א חשון","תשפ"ב","10:00","מרדכי דב זינגר","","807","","942","False","True","False","","53","212.76.115.124","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94022","94021","דחיתי דבריו","07/10/21 10:09","א חשון","תשפ"ב","10:09","אור חדש","","458","","942","False","True","False","","73","77.139.145.160","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94024","94022","והוא הסכים עם דחייתך ?","07/10/21 10:17","א חשון","תשפ"ב","10:17","מרדכי דב זינגר","","807","","942","False","True","False","","51","212.76.115.124","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94030","94024","אינני נביא","07/10/21 10:49","א חשון","תשפ"ב","10:49","אור חדש","מהעובדה שלא הגיב לפחות נראה שלא היה לו איך לדחות

אם מצאת טעות בדברי אנא אלפני בינה
ניחושים על סברותיהם של חברי הפורום לא יקדמו כאן את ברור הסוגיה

אם תרצה עיין היטב במ"ב ש"ח סק לד
אלא שכמובן לא די לעיין רק שם ורק כפתיחה הפנתי לשם","458","","942","True","True","False","","93","77.139.145.160","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94038","94030","הרי שלך לפניך","07/10/21 14:17","א חשון","תשפ"ב","14:17","מרדכי דב זינגר","כל דבר מטונף כגון רעי וקיא וצואה בין של אדם בין של תרנגולים וכיוצא בהם אם היו בחצר שיושבים בה מותר להוציאם לאשפה או לבית הכסא ואפילו בלא כלי ואם היו בחצר שאינו דר שם אסור להוציאם ואם ירא מפני התינוק שלא יתלכלך בה מותר לכפות עליה כלי:

כאן הוא לא מדבר על כשמל"א.

ימשיך כבודו","807","","942","True","True","False","","70","212.76.115.124","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94039","94038","איך ערבבת דין","07/10/21 14:21","א חשון","תשפ"ב","14:21","אור חדש","גרף של רעי שזה קולא מיוחדת המבטלת איסור מוקצה גם מדברים שאינם כלל כלי בנדוננו?!?","458","","942","True","True","False","","83","147.236.159.194","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94040","94039","בסה"כ הבאתי את המ"מ שנתת","07/10/21 14:55","א חשון","תשפ"ב","14:55","מרדכי דב זינגר","","807","","942","False","True","False","","77","212.76.115.124","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94043","94040","לא נכון","07/10/21 15:12","א חשון","תשפ"ב","15:12","אור חדש","כרגיל לא טרחת לקרוא מה שכתבתי ברצינות
הרי לך הפניה ישירה","458","","942","True","True","False","","145","77.139.145.160","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94044","94043","אכן. כעת ...היכן ?","07/10/21 16:04","א חשון","תשפ"ב","16:04","מרדכי דב זינגר","אינני יודע איך הגעתי לציטוט הנ"ל.

אז ראשית ייש"כ על המ"מ המדוייק.
הבה נבדוק.... היכן רואים כאן שאין לטלטל עכבר מחשב לצורך מקומו... ?

(לד) שאין בו שייכות וכו' - וכגון עששית של ברזל וטבלא וכן בקעת [היינו חתיכת עץ] כיון שאינו כלי אסור לטלטלו אפילו לצורך גופו כגון לתקוע אותו במקום בריח לדלת או לסמוך בו איזה דף שישב עליו אם לא שיעשה בו קצת מעשה תיקון קודם השבת להוכיח שעומד להשתמש בו או שייחדנה מע"ש לעולם להשתמש בו וכמ"ש לקמן בסכ"ב ורבים נכשלין בזה [אחרונים]. פתילה נקראת כלי ואפילו נדלקה קצת ממנה בשבת שעברה [דאם דלקה בה"ש בשבת זו הוקצה לכל השבת כדלעיל בסימן רע"ט] או בחול ודינה ככלי שמלאכתו לאיסור שבמותר לטלטלו לצורך גופו ומקומו אבל שברי פתילה שאינן עומדים עוד להדלקה בנר הרי הן כצרורות ואבנים שאסור לטלטלן אפילו לצורך גופן ומקומן וכן נר שלם של שעוה או חלב ואפילו נדלקה כבר בחול או בשבת שעברה כל שהיא עדיין ראויה להדלקה מקרי כלי שמלאכתו לאיסור ומכאן מרגלא בפומא דאינשי דמותר לטלטל נר שלם של חלב או שעוה כדי שלא תפסד הנר או ליתנה לא"י שידליקנה לעצמו וטועין הן שאינו מותר לטלטל כלי שמלאכתו לאיסור אלא כשצריך למקומה של הכלי או שצריך הישראל לגופו של הכלי להשתמש בו דבר המותר בשבת כגון קורנס לפצוע בו אגוזים וכדלעיל בס"ג ובספר מור וקציעה מחמיר דאפילו נר שלם ולצורך מקומו אסור לטלטל שאין עליו שם כלי כלל דלא חזי לאכילה ולתשמיש:

אדרבא, מקד אותי בבקשה","807","","942","True","True","False","","83","212.76.115.124","0","93995","ביצה|לו ע"א",""),new Message("94045","94044","בסופו ממש","07/10/21 16:46","א חשון","תשפ"ב","16:46","אור חדש","","458","","942","False","True","False","","92","147.161.9.138","0","93995","ביצה|לו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);