var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94014;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94014","0","אין בין יו''ט לשבת אלא ...משילין","07/10/21 02:24","א חשון","תשפ"ב","02:24","מרדכי דב זינגר","המשנה אומרת
אין בין יו''ט לשבת
אלא אוכל נפש בלבד
ומה עם משילין

ר' יוסף בשבת קכד רוצה בתחילה לחלק הא ר"א הא ר"י
והגמ' דוחה זאת.

אז מה באמת הסיבה שהן משנתינו והן המשנה במגילה אומרות ...
אין בין... אלא אוכל נפש...
להיכן נעלם החילוק של משילין
שאסור בשבת ומותר ביו"ט ???


ואולי...
מכייון שיש חמש לשונות....
משילין/משחילין/משירין/משחירין/מנשירין
העדיפו לא להכנס לזה
אולי...

===================

אגב.
האם יש קשר בין כסול לכסיל ?","807","","938","True","True","False","","323","212.76.115.124","0","0","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94017","94014","הגמרא בשבת קכד, א","07/10/21 02:57","א חשון","תשפ"ב","02:57","יחיה","ומי גזרינן? והתנן: משילין פירות דרך ארובה ביום טוב, אבל לא בשבת.
- ומי לא גזרינן? והתנן: אין בין יום טוב לשבת אלא אוכל נפש בלבד!
- אמר רב יוסף: לא קשיא. הא - רבי אליעזר, הא - רבי יהושע...

עיין המצורף פה:","1493","pdf","938","True","True","False","","60","141.226.9.104","0","94014","ביצה|לו ע"ב","0-pdf"),new Message("94052","94014","שרשור זה דינו להמחק ... אבל....","08/10/21 15:21","ב חשון","תשפ"ב","15:21","מרדכי דב זינגר","למה דינו להמחק ?

בגלל שהגמרא אצלנו בהמשך בדף לז שואלת את זה
ומתרצת
שמשנת אין בין היא לפי ב"ש
ומשנת משילין היא לפי ב"ה. !!!

וקושיא מעיקרא ליתא.

אז למה בכ"ז לא למחוק ?

א. להזכיר לנו (לי בכא"פ) שלא לשאול שאלות על משניות בגמרא עד סיום המקטע בגמרא שמדבר על משנה זו (למרות שזכור לי שהצצתי בהמשך הגמ' לראות אם היא שואלת את זה...אך לא עיינתי (אני יודע שאני משחק כאן לידיו של הרב אור חדש... נסתדר...
ב. שכעת התעוררה לי שאלה ענקית במסכת מגילה וכמובן גם אצלינו.
איך יתכן שרבי כתב סתמא דמתניתין אין בין כבית שמאי ?
הרי הוא בד"כ לא כתב סתמא דמשניות כבית שמאי...
כמו ששואלת הגמרא בשבת לט: - לימא תנן סתמא כבית שמאי ???
(ומפרש החברותא - וקשיא איך סתם רבי משנה כבית שמאי!? )

והפלא מתעצם במסכת מגילה ששם יש מקבץ של סתם משניות של...אין בין.
אז כל הסתם משניות שם הן כבית שמאי ???

והשאלה מתעצמת עוד יותר - קשיא סתמא אסתמא (סנהדרין עב.)
שמשנת משילין סתם רבי כב"ה
ומשנת אין בין סתם רבי כב"ש

וה' יאיר עייני","807","","937","True","True","False","","65","212.76.115.124","0","94014","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94020","94017","א. ברוך שכיוונתי ב. הגמרא שם דוחה","07/10/21 09:59","א חשון","תשפ"ב","09:59","מרדכי דב זינגר","ממאי... דילמא עד כאן לא קאמר ר' אליעזר התם וכו'","807","","938","True","True","False","","47","212.76.115.124","0","94014","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94035","94020","ושם:","07/10/21 12:18","א חשון","תשפ"ב","12:18","יחיה","אלא אמר רב פפא: לא קשיא, הא - בית שמאי, הא - בית הלל...","1493","","938","True","True","False","","70","141.226.9.104","0","94014","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94037","94035","ושם...","07/10/21 13:52","א חשון","תשפ"ב","13:52","מרדכי דב זינגר","אימר דשמעת להו לבית שמאי הוצאה
טלטול מי שמעת להו ...","807","","938","True","True","False","","69","212.76.115.124","0","94014","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94042","94037","ושם:","07/10/21 15:03","א חשון","תשפ"ב","15:03","יחיה","- וטלטול גופיה, לאו משום הוצאה היא?","1493","","938","True","True","False","","63","141.226.9.104","0","94014","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94051","94042","וטלטול גופיה, לאו משום הוצאה היא !!!","08/10/21 14:50","ב חשון","תשפ"ב","14:50","מרדכי דב זינגר","אתה מבין שזו בעצם תשובה ! ולא שאלה ?
למרות שקריאת המשפט צריך להיות בצורת שאלה ?

דהיינו
מסקנת הגמרא
שהמשנת משילין פירות ביו"ט ולא בשבת - היא כבית הלל.
ומשנת אין בין (דהכא ודמגילה - שלפ"ז אין משילין) - היא כבית שמאי","807","","937","True","True","False","","42","212.76.115.124","0","94014","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94053","94051","בדיוק!","08/10/21 15:25","ב חשון","תשפ"ב","15:25","יחיה","","1493","","937","False","True","False","","62","141.226.9.104","0","94014","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94054","94052","ראשון לציון","08/10/21 15:46","ב חשון","תשפ"ב","15:46","יחיה","לפום מסקנת הש"ס מאי דקתני במתני' אין בין י"ט לשבת וכו' הויא כב"ש, פירש כב"ש דבכל גוונא לא מחלקין בין י"ט לשבת אלא באוכל נפש בלבד, אבל לא אשכחן דפליגי ב"ה בהאי כללא, אלא בהוצאה והבערה דאמרי מתוך, אבל בר מן דין לא אשכחן דפליגי, ומודים בכללא בר מן דין, והך דמשילין נמי תליא ונפקא מפלוגתא דמוציאין את הקטן, דכיון דסברי בית הלל מתוך דהותרה הוצאה כו' ואין טלטול מדין הוצאה נגעו בה, לזה הוא דהתירו, ובזה ניחא מאי דקאמר הש"ס בשבת דף ס' וז"ל אבל שבת וי"ט כי הדדי נינהו, דתנן אין בין י"ט לשבת כו'.

הוי אומר שהכול מודים בזה הכלל כעיקרון, רק נחלקו באם יש "יוצא מן הכלל".
נמצא אפוא אשר תלוי הוא באופן הקריאה. הקורא אין בין... קריאה החלטית - כב"ש, מי שקורא אותו בתורת נקודת מוצא, יכול לסבור כב"ה.","1493","","937","True","True","False","","41","141.226.9.104","0","94014","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94056","94054","לא הבנתי","08/10/21 17:26","ב חשון","תשפ"ב","17:26","מרדכי דב זינגר","","807","","937","False","True","False","","72","212.76.115.124","0","94014","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94057","94056","הכוונה","08/10/21 18:04","ב חשון","תשפ"ב","18:04","יחיה","היא שגם ב"ה מודים ב"אין בין" הזה, וכפי שהוכיח הרב מגמרא אחרת, אלא לב"ש מדובר בכלל גמור מוחלט, ללא חריגות, ולבית הלל קיימים מקרים יוצאים מן הכלל.","1493","","937","True","True","False","","73","141.226.9.104","0","94014","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94060","94057","אז מי אומר את כל ה"אין בין" במגילה...","09/10/21 23:15","ג חשון","תשפ"ב","23:15","מרדכי דב זינגר","ב"ש או ב"ה ?","807","","936","True","True","False","","93","213.151.62.127","0","94014","ביצה|לו ע"ב",""),new Message("94062","94060","יש להדגיש","10/10/21 01:07","ד חשון","תשפ"ב","01:07","יחיה","שהשאלה היא רק כלפי "אין בין יו"ט לשבת" דווקא!

מ"מ, מלשון הראשון לציון (היינו בעל אוה"ח הקדוש) יוצא שהתשובה היא לא חד משמעית:
כלל "גורף" כזה - הוא לב"ש בלבד.
כלל "גמיש" שאין בין יום טוב לשבת אלא אוכל נפש בלבד - נכון גם לב"ה.","1493","","935","True","True","False","","65","141.226.9.104","0","94014","ביצה|לו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);