var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94407;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94407","0","שבת כח ע"ב","28/10/21 16:01","כב חשון","תשפ"ב","16:01","דניאלראובן","לפי ר' יהודה הסובר שאסור להסיק בכלים שנשברו ביום טוב (גם אם לא מטלטלן - כגון שנמצאים כבר בתנור), מה יהיה הדין במקרה (שמופיע בדף כט ע"א) שמישהו אכל תמרים ו"הוליד" את הגרעינין, האם יוכל להשליך לבהמה - בלי לטלטל, (דהיינו, לאכול ומיד להשליך לחיה, במקום לפח).

השאלה היא: האם הסקה והאכלת בהמה הם אותו דבר?","1298","","932","True","True","False","","289","213.151.44.176","0","0","שבת|כח ע"ב",""),new Message("94416","94407","כמדומני","29/10/21 00:15","כג חשון","תשפ"ב","00:15","יחיה","שזוהי אותה השאלה של אתמול, שהעתקנו מהספר שפת אמת ומהרב אלישיב בעניין.","1493","","931","True","True","False","","51","141.226.10.207","0","94407","שבת|כח ע"ב",""),new Message("94464","94416","אכן כן","01/11/21 07:57","כו חשון","תשפ"ב","07:57","דניאלראובן","אני רק רוצה להתמקד על ההשוואה בינהם. האם הם זהים בדיניהם?","1298","","928","True","True","False","","35","80.230.242.57","0","94407","שבת|כח ע"ב",""),new Message("94491","94464","משנה ברורה - סימן תקא ס"ק כג","02/11/21 10:44","כז חשון","תשפ"ב","10:44","יחיה","(כג) שהם נולד - דמעיקרא כלי והשתא שבר כלי ואסורים בטלטול ולכך אסור להסיק בהם, ואפילו אין מטלטלן כלל אלא שורפן במקומן שמונחין שם ג"כ אסור, דמעשה הדלקה שעושה בכלי שנדלקת על ידו חשיב כטלטול:

שער הציון סימן תקא ס"ק לא
(לא) מגן אברהם, ודבריו נובעין מחידושי רשב"א בשבת דף כ"ט, עיין שם.
ומה שכתב המגן אברהם דמוקצה אסור להנות ממנו, כונתו גם כן באופן כזה שמדליק בידים, וכן הסכים הגר"ז, עיין שם בסימן תק"ט ובית מאיר בסימן שי"ח סעיף א.
ועיין רש"י בשבת קכ"ד ע"ב דיבור המתחיל, מסיקין, משמע קצת דכל שאינו מזיז המוקצה ממקומו, אף שמדליקו בידים, לית לן בה, אכן מדף כ"ח ע"ב בגמרא בענינא דקיפול משמע כרשב"א, וצריך עיון:

הרי שהיא מחלוקת רש"י - רשב"א, אם מותרים ליהנות ממוקצה.

המאכיל לבעלי החיים מוקצה, הא לכאורה הדבר תלוי:
אם חיות שלו הם, נמצא שהינו נהנה מהם, אשר שייך לאותה המחלוקת.
אבל אם מאכיל לחיות אחרות, אינה הנאה, וודאי מותר, כל שאינו מטלטלם.","1493","","927","True","True","False","","54","94.230.83.114","0","94407","שבת|כח ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);