var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94441;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94441","0","מדוע","31/10/21 07:11","כה חשון","תשפ"ב","07:11","עלי","זקוקים העדים ההולכים מלוד לירושלים להעיד על הלבנה, לעבור תחילה אצל ר' עקיבא, וכי צריכים הם את רשותו, ועוד, וכי הוא היה מרא דאתרא ( ולא ר' טרפון ? ) או הממונה על העניין ? ועוד, והרי באו מן הסתם עוד עדים רבים מישובים אחרים ובהם לא עכבם שום תנא, אם כן מה חשב ר' עקיבא ?
ועוד, גם אם אין מדובר בר' עקיבא אלא בזפר - כעדות ר' יהודה - מה חשב זפר, שהוא המרא דאתרא או שוטר התנועה של עידי החודש, וכאמור - הרי היו מן הסתם עוד עדים רבים מישובים אחרים, אם כן מה חשב להשיג במעשהו ?
ומדוע טורחת המשנה לספר לנו עובדה זו, וכי יש ממנה לימוד הלכה כלשהי או נפ"מ כלשהי, הרי לא קבלו שיטה זו כלל ? האם כדי לספר לנו שהורידוהו מגדולתו - וכי למי אכפת מזפר זה ?","209","","914","True","True","False","","337","87.70.100.50","0","0","ראש השנה|כב ע"א",""),new Message("94447","94441","[ללא נושא]","31/10/21 08:46","כה חשון","תשפ"ב","08:46","אור חדש","מי שרואה יהודים שחושבים בטעות שמותר להם לחלל שבת לצורך כלשהו יש לו מצווה מהתורה לעצור אותם מעשית האיסור החמור ולמנוע חילול שבת אם יש בכוחו לעשות כן, בלי קשר לשאלה אם יעצור את כולם או רק את חלקם. האם הסמכות והאפשרות היתה בידי ר"ע או שומר הגדרות? מחל' במציאות במשנה...

הלימוד הגדול שלמדנו מהסיפור זה שאע"פ שבמבט ראשון חייבים לעצור את האנשים האלה מלחלל שבת באופן המוני בכ"ז שיקול הקידוש לפי הראיה דוחה אף את הנטיה הבסיסית של מניעת חילול שבת","458","","914","True","True","False","","62","147.236.159.194","0","94441","ראש השנה|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);