var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94673;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94673","0","התאמת שיר יום","09/11/21 17:24","ה כסלו","תשפ"ב","17:24","איתיאל","בחירת פרקי שיר של יום:

בָּרִאשׁוֹן מָה הָיוּ אוֹמְרִים? לַה' הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ - עַל שֵׁם שֶׁקָּנָה וְהִקְנָה וְשַׁלִּיט בְּעוֹלָמוֹ.

בַּשֵּׁנִי מָה הָיוּ אוֹמְרִים? גָּדוֹל ה' וּמְהוּלָּל מְאֹד - עַל שֵׁם שֶׁחִילֵּק מַעֲשָׂיו וּמָלַךְ עֲלֵיהֶן.

בַּשְּׁלִישִׁי הָיוּ אוֹמְרִים אֱלֹהִים נִצָּב בַּעֲדַת אֵל - עַל שֵׁם שֶׁגִּילָּה אֶרֶץ בְּחׇכְמָתוֹ וְהֵכִין תֵּבֵל לַעֲדָתוֹ.

בָּרְבִיעִי הָיוּ אוֹמְרִים אֵל נְקָמוֹת ה' - עַל שֵׁם שֶׁבָּרָא חַמָּה וּלְבָנָה וְעָתִיד לִיפָּרַע מֵעוֹבְדֵיהֶן.

בַּחֲמִישִׁי הָיוּ אוֹמְרִים הַרְנִינוּ לֵאלֹהִים עוּזֵּנוּ - עַל שֵׁם שֶׁבָּרָא עוֹפוֹת וְדָגִים לְשַׁבֵּחַ לִשְׁמוֹ.

בַּשִּׁשִּׁי הָיוּ אוֹמְרִים ה' מָלָךְ גֵּאוּת לָבֵשׁ - עַל שֵׁם שֶׁגָּמַר מְלַאכְתּוֹ וּמָלַךְ עֲלֵיהֶן.

בַּשְּׁבִיעִי הָיוּ אוֹמְרִים מִזְמוֹר שִׁיר לְיוֹם הַשַּׁבָּת - לְיוֹם שֶׁכּוּלּוֹ שַׁבָּת.

א. למה צריך לנמק את בחירת השיר של שבת, הרי יש לו כותרת מפורשת: "מזמור שיר ליום השבת"?

ב. הנימוקים נשמעים קצת מאולצים. כאילו קודם בחרו את הפרק ואח"כ חשבו איך לקשר אותו ליום. אילו רק רצו לקשר לנברא באותו יום יש פרקים מתאימים הרבה יותר.

למשל:

ביום שני שחילק את הים מהשמים, מתאים דווקא המזמור של יום ראשון "כי הוא על ימים יסדה ועל נהרות יכוננה".

ביום רביעי - הנקמה בפרק אינה על ע"ז, אלא על עינוי עם ישראל. ואם היינו מחפשים נקמה על עובדי ע"ז - אפשר את "כמוהם יהיו עושיהם כל אשר בוטח בהם".

ביום חמישי - שברא עופות ודגים לשבח לשמו. הילול ה' ע"י בריאתו לא מוזכר בפירוש בפרק (יש רק אמירה כללית "הרנינו לאלהים עוזנו").
מתאים יותר "הללו את ה' מן הארץ תנינים וכל תהומות... החיה וכל בהמה, רמש וציפור כנף".

רק שישי ושבת באמת מתאים.","842","","905","True","True","False","","294","","0","0","ראש השנה|לא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);