var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94800;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94800","0","תנא היכא קאי דקתני מאימתי","14/11/21 18:59","י כסלו","תשפ"ב","18:59","איתיאל","מעניין שגם לגבי קריאת שמע, וגם לגבי תפילה וגם לגבי בקשת הגשמים - המשנה לא מזכירה בפירוש שחייבים לקרוא והתפלל ולהזכיר. אלא פותחים רק בפרטים: מאימתי? עד שהגמרא צריכה לשאול: "תנא היכא קאי דקתני מאימתי".

כנראה רבי רומז לנו בזה שלא צריך מקור. התפילה וקבלת עול מלכות שמים צריכה להיות טבעית. רק הסדר הוא החידוש, פרטי הזמנים.","842","","900","True","True","False","","361","","0","0","תענית|ב ע"א",""),new Message("94828","94800","אולי...","15/11/21 11:11","יא כסלו","תשפ"ב","11:11","אריה א","כשלמדתי מס' ברכות שמתי לב איך זה כ''כ מוזר להתחיל ספר תורה שבע''פ בלי שום הקדמה או משפט התחלה התואם לחשיבות הספר כמו שהרמב''ם מתחיל את ספריו.. ותירצתי לעצמי שאדרבה התנא רוצה לרמז לנו שהתורה שבע''פ אינו עומד לעצמו אלא הוא המשך מהתורה שבכתב. לכן כתב המשנה ראשונה (דווקא) באופן שהאמורא עומד ומשתומם ''תנא האיכא קאי???'' ובאמת התנא הוא שגרם את.השאלה המתבקשת הזאת לגרר את התשובה המתבקשת שהיא אבן הפינה ''לכל התורה שבע''פ'' והיא '' תנא אקרא קאי''","1068","","899","True","True","False","","36","79.77.124.109","0","94800","תענית|ב ע"א",""),new Message("94837","94800","יש מפרשים","15/11/21 14:23","יא כסלו","תשפ"ב","14:23","יחיה",""מאימתי" יש בו רמז של "אמת", משום: ראש דברך אמת.


אף "מאימתי": מאֵימַת י-ה, הינו מתוך יראת שמים. מכאן לקריאת שמע בברכות, שכמובן קבלת עול מלכות שמים, יסודו ושורשו ביר"ש: ייראוך עם שמש.

גם מזכירין גבורות גשמים בתעניות, שהרי גבורות ש-ד-י מעוררים יראת שמים: והא-לוהים עשה - שייראו מלפניו. היינו מאימתי: מאימת י"ה.","1493","","899","True","True","False","","48","188.120.128.3","0","94800","תענית|ב ע"א",""),new Message("94841","94837","ראש דברך אמת..","15/11/21 15:36","יא כסלו","תשפ"ב","15:36","אריה א","אני שמעתי
א אנוכי ה'.. מקרא
מ מאימתי... משנה
ת' תנא האיכא קאי..תלמוד","1068","","899","True","True","False","","30","79.77.124.109","0","94800","תענית|ב ע"א",""),new Message("94843","94841","אף: בראשית ברא א-לוהים","15/11/21 15:44","יא כסלו","תשפ"ב","15:44","יחיה","בראשית ברא א-לוהים","1493","","899","True","True","False","","50","188.120.128.3","0","94800","תענית|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);