var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94878;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94878","0","האם בזמן הזה שואלין כבר ביו"ט אחרון?","16/11/21 10:35","יב כסלו","תשפ"ב","10:35","אוריאל שלמוני","הגהות הגר"א ד","605","","899","True","True","False","","370","147.234.130.134","0","0","תענית|ד ע"א",""),new Message("94903","94878","שואלים מז' מרחשון","16/11/21 21:09","יב כסלו","תשפ"ב","21:09","איתן","גם בזה"ז שואלים טל ומטר רק מז' מרחשוון.
(מתנצל בפני כל הספרדים, אך אין באפשרותי להזכיר כל פעם "טל ומטר/ברך עלינו". מה גם שהאשכנזים אומרים ברך עלינו כל השנה).

הסוגיא לגבי טל ומטר היא בעוד מספר דפים. הסיבה שהגמ' ציטטה היום את ר' אלעזר (האמורא) הפוסק כרבן גמליאל היא כדי להקשות על ר' יוחנן שמשוה מוריד הגשם לטל ומטר, ולא בגלל שעסקנו בטל ומטר, אלא בגלל שעסקנו במוריד הגשם.
למסקנה באמת לר' יוחנן משיב הרוח שווה לטל ומטר: לבני ארץ ישראל בזמן שאין מקדש שואלים טל ומטר כמו מוריד הגשם משמיני עצרת, ובזמן שיש מקדש וכן לבני בבל מתחילים בשניהם בז' מרחשוון, כל זה לר' יוחנן,
אבל הגמ' ממשיכה שלדעת רב ושמואל ורבא מתחילים מוריד הגשם בשמיני עצרת (עם ההבדלים בינהם לגני מנחה של שמיני עצרת וערבית שחרית של היום התשיעי), והם לא מחלקים בין ארץ ישראל וחו"ל, וכך ההלכה לגבי מוריד הגשם, ולא כר' יוחנן.
ולגבי טל ומטר - כאמור עוד מספר דפים נלמד את דברי ר' אלעזר שההלכה כמותו שבארץ ישראל מתחילים בז' מרחשוון.

וע' בר"ן על הרי"ף שגם היום (=בזמנו) עדין מתאספים ברגלים מארץ ישראל וסביבותיה ועולים למקום המקדש. התופעה מוכרת גם ממקורות אחרים, שבתקופת הגאונים היתה התכנסות גדולה בחגים, בפרט בסוכות, ובה היו מודיעים אם השנה תהיה פשוטה או מעוברת, מלאה או חסרה. בזמן הצלבנים לא יכלו להמשיך את ההתכנסות הזו, ואם אני מבין נכון אזי מדברי הר"ן משמע שאחרי גירוש הצלבנים - חזר המנהג להתאסף ברגלים לירושלים.","123","","899","True","True","False","","61","95.86.80.184","0","94878","תענית|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);