var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94940;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94940","0","בן כמה נפטר שמואל? שיטת האברבנאל","17/11/21 21:59","יג כסלו","תשפ"ב","21:59","זילבר פדואל","לפי האברנאל שמואל א פרק ח
אין הכרח מהפסוקים לתחשיב (המופיע בתוספות) ולדעתו נפטר בן70 או 80
ראו בקובץ הרצ"ב","504","docx","897","True","True","False","","377","109.253.189.197","0","0","תענית|ה ע"ב","0-docx"),new Message("94941","94940","יישכ","17/11/21 22:10","יג כסלו","תשפ"ב","22:10","אור חדש","בשיפולי דבריו

פשוט שכל האומר שלא מלך שאול אלא שנתים אינו אלא טועה
שמלך בהיותו נער, קטן בבית אביו, ובמותו היו לו נכדים","458","","897","True","True","False","","62","77.139.145.160","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("94980","94940","יישר כוח. זו אחת מראיות ר' שלמה פישר","18/11/21 21:44","יד כסלו","תשפ"ב","21:44","אביגדור","נגד החזון איש בעניין היחס אל דברי אמוראים.
החזון איש כתב שא"א לחלוק עליהם כי הם בוודאי צדקו.
ר' שלמה פישר מוכיח שבנושאים שאינם הלכתיים רבים רבים חלקו על חז"ל. וע"כ מוכח שהמחויבות לדבריהם בענייני הלכה היא מצד כללי ההלכה ולא מצד ודאות שהם צודקים (בית ישי דרשות טו).","571","","896","True","True","False","","90","213.151.61.85","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95056","94940","לכל העוסקים באשכול הזה","21/11/21 00:34","יז כסלו","תשפ"ב","00:34","שי ואלטר","נא לקרוא את מאמרו של הרב פרופ' שלמה זלמן הבלין, על החתימה הספרותית.
התפרסם גם בספרו על התורה שבעל פה.","948","","893","True","True","False","","152","87.70.57.49","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("94981","94980","בד"ה","18/11/21 22:23","יד כסלו","תשפ"ב","22:23","אלף בית רשי","בירושלים הסתלק היום לבית עולמו הרב הגאון ר' שלמה פישר זצ"ל ראש ישיבת איתרי אישיות מעניינת גאון אמיתי","278","jpg","896","True","True","False","","83","96.20.220.141","0","94940","תענית|ה ע"ב","0-jpg"),new Message("94984","94980","החזו"א ידע את האברנאל הזה","19/11/21 00:20","טו כסלו","תשפ"ב","00:20","מרדכי דב זינגר","ובמקום לנסות להפריך את החזו"א
שבעצם זה ניסיון להפריך את דברי חז"ל...
תסנה להפריך/ליישב את האברנאל וכו' זיע"א","807","","895","True","True","False","","70","212.76.121.44","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("94982","94981","מה?","18/11/21 22:36","יד כסלו","תשפ"ב","22:36","אביגדור","","571","","896","False","True","False","","53","213.151.61.85","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("94995","94981","ווי על דמובדין ולא משתכחין","19/11/21 07:37","טו כסלו","תשפ"ב","07:37","Almuaddib","","107","","895","False","True","False","","90","77.127.6.61","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("94994","94984","הרב שלמה פישר, ראש ישיבת איתרי","19/11/21 07:06","טו כסלו","תשפ"ב","07:06","אביגדור","ידע את החזון איש הזה,
תנסה להפריך/ליישב את החזון איש זיע"א

שהרב שלמה פישר מביא נגדו חבילי קושיות

[ואת סברתך "פלוני ידע את דברי פלוני וכו', אני לא מאמין שאתה אומר על כל גדול שנמצאה קושיה נגדו מהראשונים, גם אם הוא גדול מאוד]

בענייני פירושי פסוקים - רשבם חזקוני אברבנאל ורלבג פירשו נגד חזל.

בעניין פירוש המשנה - תויוט כתב שאפשר לפרש נגד חזל

בענייני היסטוריה - בעל המאור רלבג רבנו בחיי רדק ואברבנאל פירשו נגד חזל (בעל המאור שהיה לא מזמן בראש השנה ג לגבי ארתחשסתא).

אתה מוזמן ליישב את מי שנראה לך, בתנאי שהיישוב יהיה הגיוני. נשמח לשמוע","571","","895","True","True","False","","72","213.151.61.85","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("94996","94994","יש שני דרכי לימוד","19/11/21 09:17","טו כסלו","תשפ"ב","09:17","אור חדש","גישה א: מחפשים את האמת ככל ששכלנו יכול לגלותו, ואז שייך להשתמש בהגיון

גישה ב(בה אוחז ר' מרדכי): לחפש להבין את פל' הצודק תמיד
ברור שכיוון שהמטרה כאן שונה מאשר בא' גם הכלים כאן שונים
ההגיון הופך להיות משני ביחס לאקסיומת 'צדקת פל' הנבחר' וממילא לא כ"כ שייך לבקש מהאוחז בשיטה זו לתרץ הגיונית את האקסיומה בה בחר כהנחת יסוד

כלומר מבחינת המושגים שהמציא, ה'הגיון' שלו מורה שצדקת פל' הוכחה מעצם זה שהוא בחר אותו להיות נק' האמת הארכימדית, אז בהגיון הזה כבר הוכח כל הנצרך להוכיח ואין לו עוד כל צורך להתייחס לסתירות וקושיות, על הכל התשובה פשוטה- 'וכי אתה כופר באקסיומה שלי שפל' צודק תמיד?' (ויכול גם להוסיף שממילא להחזו"א אתה כופר בעיקר מעיקרי הדת וכו')

כמובן ההתמודדות עם הגישה קשה אבל לא בלתי אפשרית
מספיק למצוא סתירה פנימית בין האקסיומות של המערכת של ב'
כלומר אם היה בוחר רק פל' אחד להיות 'צודק תמיד' אזי לא היה ניתן לסתור אותו
אלא שכיוון שבחר פל' רבים שחלקו בינהם וסתרו דברי חבריהם הצודקים אקסיומתית, הרי שדי בכך להפריך כל גישתו
אומנם ברור שהאוחזים בגישה ב' לא עשו זאת בגלל כח סברתם מלכתחילה אלא בגלל קטנות וצמצום המחשבה שהחדירו בהם מינקותם
ולכן לא בטענות הגיוניות יירפאו אלא רק כשיעזו לפתוח עיניהם ולהפעיל שכלם","458","","895","True","True","False","","65","147.236.159.194","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("94997","94994","יש גם אור החיים מפורש","19/11/21 10:25","טו כסלו","תשפ"ב","10:25","שי ואלטר","פירוש אור החיים, בראשית א, א

דע כי רשות לנו נתונה לפרש משמעות הכתובים בנתיבות העיון ויישוב הדעת הגם שקדמונו ראשונים ויישבו באופן אחר כי ע' פנים לתורה ואין אנו מוזהרים שלא לנטות מדברי הראשונים אלא בפירושים שישתנה הדין לפיהן, ולזה תמצא שהאמוראים אין כח בהם לחלוק על התנאים במשפטי ה' אבל ביישוב הכתובים ובמשמעותן מצינו להם בכמה מקומות שיפרשו באופן אחר:","948","","895","True","True","False","","103","87.71.125.213","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("94998","94996","במקום","19/11/21 10:42","טו כסלו","תשפ"ב","10:42","עלי","פלפול לגבי האמת אבקש לדון בכך על דרך ההגיון הישר והפשוט :
א. איננו יכולים לבדוק את המסופר במקרא או בחז"ל מבחינה היסטורית מציאותית אם אין לנו מקורות מקבילים חיצוניים מהימנים ולא תמיד יש כאלו.
ב. ההיסטוריונים וחוקרי המקרא החדשים משתדלים בשל המגבלות הללו למצוא אבני פינה מהימנות ארכיאולוגיות כדי למקם בזמן סיפורים וכרונולוגיות ביחס אליהן. חלק מנקודות אלו לא היו ידועות בעבר והתגלו רק בעקבות גילויים ארכיאולוגיים שונים. ככלל, ככל שמדובר בתקופה עתיקה יותר קשה יותר לדייק בזמן.
ג. אם נשנה את אורך חיי דמויות המקרא ( שמואל, שאול שלמה ) או תקופות קצובות זמן במקרא ( כמו משך קיום ביהמ"ק או החורבן למשל בתקופת מלכות פרס ) ממילא ישתנה גם סדר הזמנים של תקופת המקרא ויהיה צריך להסביר מחדש את כל הכרונולוגיה.
ד. היות ולא כל הפרטים ברורים ומהימנים, נוצרו פרשנויות שונות.
ה. חז"ל ב'סדר עולם' קבעו ששלמה המלך ע"ה חי כשמואל נ"ב שנה. אברבנאל בפירושו מאריך מאד את חייו. אולם מי שיקרא את אגדות שלמה בסנהדרין ובמדרשים מאוחרים, ימצא שבעצם כבר אצל חז"ל היה גם הסבר דומה לזה של אברבנאל. כך למשל לשאלה מתי נישאה רבקה ליצחק האם בהיותה ילדה קטנה או נערה כבת י"ד ושתי האפשרויות אינן יוצאות מגדרי השערה ואפשר.
ו. חז"ל נקטו פעמים רבות פרשנויות על צד האפשר לפעמים באופן מגמתי מסיבות שונות. רש"י פעמים רבות אינו נוקט קו פרשני עצמאי אלא מצטט בעצם את חז"ל לכן כשם שחז"ל לא ידעו הכל ופירשו על דרך האפשר ובהתאם למגמות שונות , חינוכיות, פולמוסיות וכדו' כך גם רש"י ולכן אין חובה לקבל את הדברים כמוחלטים אלא כאפשריים ואזי אין בעיה בהצעות הסבר אפשריות אחרות.","209","","895","True","True","False","","59","84.110.114.26","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95002","94997","...מדברי הראשונים...אבל מדברי חז"ל ?","19/11/21 11:14","טו כסלו","תשפ"ב","11:14","מרדכי דב זינגר","ולזה תמצא שהאמוראים אין כח בהם לחלוק על התנאים במשפטי ה'
אבל ביישוב הכתובים ובמשמעותן מצינו להם בכמה מקומות שיפרשו באופן אחר:

אז שחז"ל אומרים ששמואל חי נ"ב שנה... זה בבחינת משפט
זה לא ליישב פסוק זו החלטה. ואם יש לנו בעיה בחשבון, הבעיה שלנו.","807","","895","True","True","False","","60","95.86.80.171","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95003","94998","פשוט לגמרי","19/11/21 11:17","טו כסלו","תשפ"ב","11:17","אור חדש","","458","","895","False","True","False","","60","147.236.159.194","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95004","95002","התכוונת","19/11/21 11:20","טו כסלו","תשפ"ב","11:20","אור חדש","שזו בעיה שלך ושלהם

אם מישהו טוען ש52 יותר גדול מ60 או שבגיל 30 אדם יכול להיות סבא רבה זו בעיה שלו, גם אם יש לו כובע של תנא קדוש ואלוקי
מקסימום ניתן לטעון שדבריו נאמרו בדרך רמז רחטק בלסד אך וודאי לא נכונים בפשט המציאותי
אין שום התר לקבל שקר ברור רק בגלל אומרו, למעשה זה איסור תורה לפי חז"ל עצמם","458","","895","True","True","False","","62","147.236.159.194","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95005","95002","וכשתזכה ללמוד גמרא","19/11/21 11:21","טו כסלו","תשפ"ב","11:21","אור חדש","בעינים פתוחות תגלה שהרבו מאד האמוראים לחלוק על תנאים בפירוש משפטי ה'', מצוי לרוב בכל הש"ס","458","","895","True","True","False","","57","147.236.159.194","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95006","95002","בפירוש גם מדברי חז"ל","19/11/21 11:21","טו כסלו","תשפ"ב","11:21","אביגדור","אור החיים ויקרא יד לה:
"וכבר כתבתי כמה פעמים כי רשות נתונה לנו לדרוש הפסוקים בכמה פנים משונים מדבריהם ז"ל כל שמתיישבים הפסוקים על נכון כל שאין הפכיות דברי רז"ל בהלכות".","571","","895","True","True","False","","59","213.151.61.85","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95010","95005","אדרבא. הראה לי","19/11/21 11:41","טו כסלו","תשפ"ב","11:41","מרדכי דב זינגר","אמורא שחולק על תנא. ללא תנא דמסייע.

(לא מדבר על דרשות פסוקים ...כל שאין הפכיות דברי רז"ל בהלכות
- כמו שכתב האוהחה"ק - שהביא הרב אביגדור)","807","","895","True","True","False","","52","95.86.80.171","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95014","95006","טענתי שגם בהלכות","19/11/21 11:56","טו כסלו","תשפ"ב","11:56","אור חדש","כל מקום שתמצא שמעוותים דברי תנא כדי שיסתדר עם האמורא זה בדיוק מה שקרה
האמורא אמר ללא מקור (אחרת היו פשוט אומרים תנאי היא) ובמקום לדחות דבריו או לשנותם משנים דברי התנא","458","","895","True","True","False","","58","147.236.159.194","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95011","95010","אור החיים תחילת התורה","19/11/21 11:43","טו כסלו","תשפ"ב","11:43","אביגדור",""ולזה תמצא שהאמוראים אין בהם כוח לחלוק על התנאים במשפטי ה', אבל בישוב הכתובים ובמשמעות מצינו להם בכמה מקומות שיפרשו באופן אחר"","571","","895","True","True","False","","49","213.151.61.85","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95018","95014","חס וחלילה","19/11/21 12:04","טו כסלו","תשפ"ב","12:04","מרדכי דב זינגר","אף בר דעת לא ישנה את דברי התנא.
הגמרא לא מתביישת להשאר בתיקו... אבל להגיד שמעוותים ? איפה למדת כך ? מי למד אותך זאת ?

כן עליך לדעת שהיו הרבה גירסאות עד שרבי הקדוש קיבץ ובירר.
ועם זאת היו אי אלו טעויות שהתבררו בגמרא. ואז הבינו שהגירסא שבזמנו דחו... היא הגירסא הנכונה ואז אמרו ...תני....
אבל להגיד שעיוותו ? חס וחלילה...
איך אתה מסוגל ללמוד בספר שאתה חושב שהוא מעווות ?","807","","895","True","True","False","","71","95.86.80.171","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95023","95018","כי אני מחפש האמת","19/11/21 12:20","טו כסלו","תשפ"ב","12:20","אור חדש","עפי התורה
וכיון שבתורת משה כתוב ללכת לפי השופט המאוחר ולא לפי הקדום, וכך גם קיבלו חזל בתושבע הרי שאני שמח בכל מקום שהמאוחר לא מבטל דעתו בפני הקדום הטועה
אני כן מצטער שמבחינה פורמלית הוא (או עורך הגמרא המאוחר יותר) מציג זאת כאילו הדברים הפוכים אך העיקר חיפוש האמת ולא ההצגה
כמובן הייתי שמח אם הגמרא היתה נקיה מאותה אחיזת עינים שנתנה בהמשך כח בעדי כופרי האמת לאחוז בשיטה ב שהמגתי לעיל
זו נקודת החורבן של כל תורת אמת, ב"ה גדולי פוסקי ישראל לאורך הדורות ברובם לא נפלו בפח השטני הזה, ואני אוחז בשיטתם","458","","895","True","True","False","","95","147.236.159.194","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95026","95018","מה שהוא כתב","19/11/21 12:41","טו כסלו","תשפ"ב","12:41","אביגדור","מפורש בבית ישי דרשות סי' טו.
הרב שלמה פישר.","571","","895","True","True","False","","76","213.151.61.85","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95025","95023","אלא כשאר חמורים - שבת קיב","19/11/21 12:38","טו כסלו","תשפ"ב","12:38","מרדכי דב זינגר","","807","","895","False","True","False","","69","95.86.80.171","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95032","95025","אז כל מי שהעז","19/11/21 14:04","טו כסלו","תשפ"ב","14:04","אור חדש","לחלוק על קודם לו בהסטוריה הפכת לחמורים פשוטים?
ברגע שמתחילים ללכת בנתיב השקר מגיעים מהר מאד לעז כפי שכבר הוכחת לנו לא מזמן
יש לך עדין אפשרות ליטוש נתיב השקר ולבחור באמת","458","","895","True","True","False","","91","147.236.159.194","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95028","95026","והנה הציטוט - ליתר דיוק","19/11/21 13:11","טו כסלו","תשפ"ב","13:11","אביגדור","הבית ישי (לרב שלמה פישר) דרשות סי' טו ד"ה ובזה:
"ובזה תבין עניין הדוחקים והאוקימתות שעושים האמוראים כשמקשים עליהם מדברי התנאים, שרבים תמהו על זה. דהואיל והאמוראים יודעים שהאמת עמהם, ורק האיסור לחלוק הוא העומד בפניהם, לכן דוחקים בלשון התנאים להתאים דבריהם עם האמת".

כמובן שהיו שחלקו עליו. אבל לפחות בעניין הזה, אתה יכול להכניס אותו יחד עם אור חדש לאותה קטגוריה, ולקרוא לה איך שנראה לך....","571","","895","True","True","False","","71","213.151.61.85","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95049","95026","לטובת חברי ביהמ"ד-הנה דברי הבית ישי","20/11/21 21:15","טז כסלו","תשפ"ב","21:15","זילבר פדואל","רצ"ב הקובץ ויהיו הדברים לעילוי נשמתו

ואם כבר עוסקים ברב שלמה פישר זצ"ל
הנה סיפור שנשלח לי ביום ששי :

סיפור טוב שסיפר לי בשחרית הרב עומר פדור הי״ו.
הרב קהת חתנו של הרש״פ זצ״ל היה מביא את חמיו לאור-עציון פעם בשנה לשיעור, באחד מהפעמים נכנס הר״ש פישר להתפנות ביוצאו ניגש בחור ישיבה וביקש ממנו ברכה, הרב פישר הניח את ידיו על הבחור עצם עיניו והתחיל לברך את ברכת ״אשר-יצר״.
אין אין על צ׳אלמרים.","504","pdf","894","True","True","False","","51","82.81.31.217","0","94940","תענית|ה ע"ב","0-pdf"),new Message("95030","95028","אסתפק במה שהבאת מהאוהחה"ק","19/11/21 13:40","טו כסלו","תשפ"ב","13:40","מרדכי דב זינגר","ולזה תמצא שהאמוראים אין בהם כוח לחלוק על התנאים במשפטי ה',","807","","895","True","True","False","","84","95.86.80.171","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95031","95030","אל תסתפק בזה","19/11/21 13:54","טו כסלו","תשפ"ב","13:54","אור חדש","חפש מקור לדין הזה
ברר גדרי הדין, האם הוא, מקור מדאורייתא או מדרבנן
מה גדריו? כיצד מסתדר עם המפורש בתורה ובחזל נגד הדען הזה?","458","","895","True","True","False","","103","147.236.159.194","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95034","95030","אני מציע להסתפק במילה אחת: ה'","19/11/21 14:23","טו כסלו","תשפ"ב","14:23","אביגדור","וברור לך, שאם האוה"ח מסייג זאת רק לעניינים הלכתיים, כמו שמשמע מרבים וטובים שהזכרתי, אז הסיבה שאין לחלוק עליהם אינה בגלל שמרוב גדלותם לא טעו ומי אנו כנגדם (אם כך - היה אותו דבר גם בשאר התחומים), אלא משום שעם ישראל קיבל על עצמו את פסקי ההלכה שלהם,
בדיוק מה שכתב הבית ישי","571","","895","True","True","False","","93","213.151.61.85","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95048","95034","דין "לא תסור" שייך רק בהוראה.","20/11/21 20:59","טז כסלו","תשפ"ב","20:59","שי ואלטר","זה כנראה מקורו של האוה"ח.
עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל.","948","","894","True","True","False","","47","87.70.57.49","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95051","95034","יש רק בעיה קטנה אחת","20/11/21 21:29","טז כסלו","תשפ"ב","21:29","אור חדש","ב'פתרון' הזה
הוא מנוגד לדיני התורה
אם בד של ימיך מורה בהפך הוראת בד קודם אתה מחויב לחלוטין לזה של ימיך גם אם הם כיפתח בפני שמואל
אם תטען שכבר קיבלתם עליכם במקומכם לנהוג כבד הקודם ותעשה נגד הוראת הבד הקיים תעבור על מקראות מפורשים וכפי שהתבארו בחזל ונפסקו בהלכ ממרים

גם אם לא מדובר בבד שהינו סנהדרין אין כלל זכר למנגנון של קיבלו עליהו בתורה (מלבד הנהגה פרטית)","458","","894","True","True","False","","57","77.139.145.160","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95050","95048","אין שום קשר","20/11/21 21:24","טז כסלו","תשפ"ב","21:24","אור חדש","בין הדינים הללו

ראה בהלכות ממרים שעקרון לא תסור לא חל כלל על בד מאוחר אלא רק על פוסקי דורו של הבד עצמו

אם בד של ימיך יורה בהפך בד קודם ותנסה לטעון נגדם שאתה מחויב לקודם משום לא תסור נמצאת עובר על ציוויי תורה מפורשים, לא תסור בכללם","458","","894","True","True","False","","56","77.139.145.160","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95052","95050","יש דין "לא תסור" כללי על חכמי משנה וגמ'","21/11/21 00:00","יז כסלו","תשפ"ב","00:00","שי ואלטר","אני לא רוצה להיכנס לזה כעת.
כתבו על הנושא הזה, החזו"א, הדברי סופרים (ר' אלחנן וסרמן), והרב קוק.
מדוע מעולם לא חלקו על חכמי המשנה והתלמוד.","948","","893","True","True","False","","33","87.70.57.49","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95054","95052","עובדתית חלקו","21/11/21 00:22","יז כסלו","תשפ"ב","00:22","אור חדש","במידה מאד מצומצמת כמובן ובזהירות גדולה וע"י שימוש ב'מנהג המקום' וכד' אבל חלקו
לכן כל התרוצים למה לא חלקו לא מתחילים
ובלי קשר לא יכולים להתחיל כי סותרים דיני תורה מפורשים","458","","893","True","True","False","","59","147.236.159.194","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95055","95054","די לי בדברי הרמב"ם בהקדמה לחיבור","21/11/21 00:25","יז כסלו","תשפ"ב","00:25","שי ואלטר","אֲבָל כָּל הַדְּבָרִים שֶׁבַּגְּמָרָא הַבַּבְלִי חַיָּבִין כָּל יִשְׂרָאֵל לָלֶכֶת בָּהֶם וְכוֹפִין כָּל עִיר וָעִיר וְכָל מְדִינָה וּמְדִינָה לִנְהֹג בְּכָל הַמִּנְהָגוֹת שֶׁנָּהֲגוּ חַכְמֵי הַגְּמָרָא וְלִגְזֹר גְּזֵרוֹתָם וְלָלֶכֶת בְּתַקָּנוֹתָם. הוֹאִיל וְכָל אוֹתָם הַדְּבָרִים שֶׁבַּגְּמָרָא הִסְכִּימוּ עֲלֵיהֶם כָּל יִשְׂרָאֵל.","948","","893","True","True","False","","34","87.70.57.49","0","94940","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95057","95055","ראה זה","21/11/21 01:32","יז כסלו","תשפ"ב","01:32","אור חדש","כבר היה לעולמים","458","","893","True","True","False","","47","147.236.159.194","0","94940","תענית|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);