var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=94958;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("94958","0","כמה הערות תענית ה:","18/11/21 06:37","יד כסלו","תשפ"ב","06:37","שמואל דוד","א) ה:

כי עברו איי כתיים וראו וקדר שלחו והתבוננו מאד וגו' ההימיר גוי אלהים והמה לא אלהים ועמי המיר כבודו בלא יועיל תנא כותיים עובדים לאש וקדריים עובדין למים ואע"פ שיודעים שהמים מכבין את האש לא המירו אלהיהם ועמי המיר כבודי בלא יועיל

תינח כתיים, קדריים מאי איכא למימר?

ואולי יש לומר שטבע האש לשרוף המים וא״כ אע"פ שיודעים שהאש שורף את המים לא המירו אלהיהם וכו׳

ב) ה:

א"ל וכי בכדי ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא וקברו קברייא

עיין רש״י ד״ה בכדי - וכי בחנם ספדו ספדיא וחנטו חנטיא דכתיב ביה (בראשית נ) ויחנטו ויספדו

יש להעיר מדוע הקדים הגמרא הספד לחנטה, הרי מבואר בקראי שקודם חנטו אותו ואח״כ ספדו אותו.

עוד יש להעיר מדוע השמיט רש״י הא דאמר גמרא וקברו קברייא

ג) ה:

יעקב אבינו לא מת כו׳

לכאורה הכוונה שעדיין חי בחיים רוחני ודו״ק

אולם עיין רש״י שכתב בד״ה מקרא אני דורש - והאי דחנטו חנטיא סבורים היו שמת ע״כ ומבואר מדבריו שבמציאות לא מת. וצ״ע בזה.","595","","899","True","True","False","","403","174.198.212.67","0","0","תענית|ה ע"ב",""),new Message("94960","94958","על ג","18/11/21 08:56","יד כסלו","תשפ"ב","08:56","אור חדש","במדרש על רח ואליהו מתוארים האבות כישנים במכפלה וקמים כל יום לתפילה

אנחנו חיים אלף שנה אחר פועלם של הגאונים והרמבם לנקות אמונת ישראל מתפיסה פשטנית מציאותית של מדרשי חז"ל, בכ"ז גם היום תפיסה כזו נפוצה מאד גם בין ת"ח רבים
לכן אין פלא שרשי וראשוני אשכנז אחרים, שרחוקים היו מהשפעת גאונים וראשוני ספרד, למדו המדרשים בדכ כדבר פשוט כ"ע לא היה מפורסם שאין כן הדברים","458","","899","True","True","False","","48","147.161.9.203","0","94958","תענית|ה ע"ב",""),new Message("94988","94958","על א","19/11/21 00:57","טו כסלו","תשפ"ב","00:57","מרדכי דב זינגר","אולי אה"נ התוכחה היא מהכתיים.

וממתי טבע האש לשרוף מים ?
ואתא מיא וכבא לנורא...
רק ע"י סיר - אפשר לעשות שלום בין המים לאש
כדברי רבי חנן שלש שלומות הן נהר צפור וקדרה ","807","","898","True","True","False","","53","212.76.121.44","0","94958","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95067","94960","צודק אבל..","21/11/21 12:58","יז כסלו","תשפ"ב","12:58","אריה א","האם לא מפריע שרש''י טעה בדבר כ''כ הגיוני שבוודאי שיעקב אבינו מת? וכן לפי האמת (לפי המבט שלנו) מה הכוונה שלא מת ברובד הרוחני? וכי ס''ד שכן? ומה שאלות הגמ' וכי בכדי ספדו ספדנייא... מה זה קשור לרוחניות?","1068","","896","True","True","False","","30","79.77.99.17","0","94958","תענית|ה ע"ב",""),new Message("95072","95067","כיוון ליישוב","21/11/21 14:52","יז כסלו","תשפ"ב","14:52","אלף בית רשי","ראשית אקדים בדברי ביקורת לגבי הבאת דברי הרמב"ם שעבדו לנקות את האמונות הפשטניות בניסים וכו', ברור שאין ח"ו לחלוק על הרמב"ם, רק השאילה היא דרך הצגת הדברים ללומדים, בגל צעיר בגיל מתקדם לאחר שהבינו את הניואנסים העדינים, התנהל פה אשכול אחר שרציתי להרחיב בו דברים על שיטות הלימוד וויתרתי על כך, כי קשה להעמיד דברים על ניואניסיהם בכתיבה בלבד, הכישרון הספרותי הנדרש לכך הוא רב ואני רחוק מזה, אמנם בשיחה אחד על אחד אוכל להעביר את דעתי לשומע, לאחר שאני יוכיח לו קודם שהבנתי דבריו!

עד כאן ההקדמה,
לעניין הספציפי שלשמו התכנסנו, הדבר יכול להילמד כך, מאחר שיעקב אבינו לא מת באופן טוטאלי גוף ונשמה, אלא נשמתו רוחו ועוד דרכים מסויימות אפשר להרגיש שדמותו חיה וקיימת, לפיכך שאילת הגמרא יותר בכיוון שלא היה ראוי להיכתב בתורה ולציין שעשו לו הספדים בעולם המציאותי המצרי שספד את הגוף ושימר את הגוף באופן טכני כי האמין שהגוף הוא התוצר העיקרי הנראה לענינו, ואם אנו יודעים שהגוף הוא לא העיקר שבענין זה, הרי שדווקא בעת המוות של אדם גדול כזה, אין צורך בסיפור הספד וחניטה של מקדשי הגוף","278","","896","True","True","False","","62","96.20.220.141","0","94958","תענית|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);