var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=95191;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("95191","0","קביעת צום בימי השואה","23/11/21 17:26","יט כסלו","תשפ"ב","17:26","זילבר פדואל","ראו בעיתון הצופה מימי הזעם
את סדר התענית (ותודה לחנוך גוטליב) כסלו שנת תש"ג

ראו את הכתבה על "סדר יום הצום"
לא מדובר בצום מעת לעת.

אודה להבאת התייחסות של פוסקי התקופה או פוסקים מאוחרים יותר
לתיקון צומות ציבוריים מסוג זה.

הכוונה בעת החדשה
ולא רק דברי הברכי יוסף הידועים - גם אותם צירפתי כאן.","504","pdf","896","True","True","False","","355","213.151.37.222","0","0","תענית|יא ע"א","0-pdf,1-docx"),new Message("95193","95191","נודעו דברי מרן החזו"א זצ"ל","23/11/21 18:08","יט כסלו","תשפ"ב","18:08","יחיה",""כך קביעת תענית לדורות הוא בכלל מצווה דרבנן, ומה שיש בידינו הוא מזמן שהיתה עדיין נבואה, ואיך נעיז פנינו דור שטוב לו השתיקה - להרהר כזאת לקבוע דברים לדורות, והרי ההצעה הזאת מעידה עלינו כמתכחשים בכל חטאתנו ושפלנו, בזמן שאנו מלוכלכים בעוונותינו ובפשעינו, דלים וריקים מן התורה וערומים ממצוות. אל נא נעבור לגדולות ממנו, נחפשה דרכינו ונשובה, וזוהי חובתנו כמו שנאמר הלא זה צום וגו"...

מדובר שם בקביעת תענית לדורות דווקא.","1493","","896","True","True","False","","71","89.138.162.82","0","95191","תענית|יא ע"א",""),new Message("95207","95191","שני פרקי תנ"ך ביום","24/11/21 10:08","כ כסלו","תשפ"ב","10:08","מרדכי דב זינגר","עייני צדה בכותרת העיתון
לצד דף היומי גם פרקי תנ"ך.

מי הנהיג את זה ?
ממתי ?
מתי זה הפסיק ?
איך מחזירים עטרה לישנה ?
אולי שני פרקים זה בבחינת תפסת מרובה...","807","","895","True","True","False","","64","95.86.125.224","0","95191","תענית|יא ע"א",""),new Message("95240","95191","המנחת אלעזר בטעם מפתיע","25/11/21 22:55","כא כסלו","תשפ"ב","22:55","זילבר פדואל","מדוע לא לתקן צום
בימי מלחמת ה1","504","docx","894","True","True","False","","38","62.0.131.249","0","95191","תענית|יא ע"א","0-docx"),new Message("95235","95193","אני מנסה לברר על קביעת צום תוך כדי","25/11/21 12:03","כא כסלו","תשפ"ב","12:03","זילבר פדואל","השואה או ארוע צרה אחר.
לא תענית לזכר

מי שיכול - שיביא התייחסות פוסקים
לנושא זה","504","","894","True","True","False","","46","185.27.105.57","0","95191","תענית|יא ע"א",""),new Message("95239","95207","ראה","25/11/21 22:39","כא כסלו","תשפ"ב","22:39","יחיה","http://www.israel613.com/TANACH.htm","1493","","894","True","True","False","","92","93.172.121.37","0","95191","תענית|יא ע"א",""),new Message("95304","95240","המנחת אלעזר והראי"ה קוק אמרו דבר אחד","28/11/21 20:34","כד כסלו","תשפ"ב","20:34","זילבר פדואל","דברי המנחת אלעזר (מצורפים בהודעה הקודמת)
עולים בקנה אחד עם דברי הרב קוק באורות המלחמה א-א :
כשיש מלחמה גדולה בעולם מתעורר כח משיח.
עת הזמיר הגיע, זמיר עריצים, הרשעים נכחדים מן העולם והעולם מתבסם, וקול התור נשמע בארצנו.
היחידים הנספים בלא משפט, שבתוך המהפכה של שטף המלחמה, יש בה ממדת מיתת צדיקים המכפרת, עולים הם למעלה בשורש החיים ועצמות חייהם מביא ערך כללי לטובה ולברכה אל כלל בנין העולם בכל ערכיו ומובניו.
ואח"כ כתום המלחמה מתחדש העולם ברוח חדש ורגלי משיח מתגלים ביותר, ולפי ערכה של גודל המלחמה בכמותה ואיכותה ככה תגדל הצפיה לרגלי משיח שבה. מלחמת עולם של עכשיו צפיה נוראה גדולה ועמוקה יש בה, מצורף לכל גלגולי הזמנים והוראת קץ המגולה של התישבות ארץ ישראל.
בדעה גדולה, בגבורה עצומה, ובהגיון עמוק וחודר, בתשוקת אמת וברעיון בהיר, צריכים לקבל את התוכן הנשא של אור ד' המתגלה בפעולה נפלאה בעלילות המלחמות הללו ביחוד.
בעל מלחמות זורע צדקות, מצמיח ישועות, בורא רפואות, נורא תהלות, אדון הנפלאות, המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית, אור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו מהרה לאורו","504","","891","True","True","False","","38","82.81.31.217","0","95191","תענית|יא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);