var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=95199;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("95199","0","עוד תרוץ - למה רשע וטוב לו ?","23/11/21 23:38","יט כסלו","תשפ"ב","23:38","מרדכי דב זינגר","ע"פ הגמרא בתענית יא

אֵל אֱמוּנָה וְאֵין עָוֶל {דברים לב-ד}

אל אמונה
כשם שנפרעין מן הרשעים לעולם הבא אפילו על עבירה קלה שעושין
כך נפרעין מן הצדיקים בעולם הזה על עבירה קלה שעושין
ואין עול
כשם שמשלמין שכר לצדיקים לעולם הבא אפילו על מצוה קלה שעושין
כך משלמין שכר לרשעים בעולם הזה אפילו על מצוה קלה שעושין","807","","894","True","True","False","","374","95.86.99.97","0","0","ברכות|ז ע"א",""),new Message("95203","95199","זה","24/11/21 01:52","כ כסלו","תשפ"ב","01:52","יחיה","לא עוד תירוץ. זה התירוץ.","1493","","893","True","True","False","","43","89.138.162.82","0","95199","ברכות|ז ע"א",""),new Message("95206","95203","בסוגיא בברכות ז - ההתייחסות ל"מעשה"","24/11/21 09:19","כ כסלו","תשפ"ב","09:19","מרדכי דב זינגר","בקש להודיעו דרכיו של הקב''ה ונתן לו
שנא' {שמות לג-יג} הודיעני נא את דרכיך
אמר לפניו רבש''ע מפני מה...
יש צדיק וטוב לו ויש צדיק ורע לו
יש רשע וטוב לו ויש רשע ורע לו ?

... אלא הכי קא''ל
צדיק וטוב לו - צדיק גמור
צדיק ורע לו - צדיק שאינו גמור
רשע וטוב לו - רשע שאינו גמור
רשע ורע לו - רשע גמור

ז"א...
זה לא קשור לתשלום, אלא למעשה.","807","","893","True","True","False","","59","95.86.125.224","0","95199","ברכות|ז ע"א",""),new Message("95209","95206","צדיק","24/11/21 13:20","כ כסלו","תשפ"ב","13:20","יחיה","שאינו גמור - רע לו, בשביל לשלם על ה"אינו גמור", ר"ל עבירותיו המעטות.

גם רשע שאינו גמור - טוב לו, בשביל לשלם על ה"אינו גמור", ר"ל מצוותיו המעטות.","1493","","893","True","True","False","","69","89.138.162.82","0","95199","ברכות|ז ע"א",""),new Message("95261","95209","ושמא גם","27/11/21 20:29","כג כסלו","תשפ"ב","20:29","עלי","בהגדה של פסח מוגדר הרשע בכך שהוא שואל 'מה העבודה הזאת לכם' ובעל ההגדה עונה לשכמותו - 'לכם ולא לו' כלומר הרשע של ההגדה הוציא עצמו בשאלתו מן הכלל.
אם כן 'רשע וטוב לו' יש להגדיר שאמנם הוא רשע, אבל בעניין ה'לכם ולא לו' הוא עדיין טוב, כלומר שהוא רשע שלא הוציא עצמו מן הכלל, וממילא אינו רשע גמור...
ובאמת נראה שכך מבחינה מעשית הקב"ה מגדיר רשעים, רק את אלו שהינם רשעים גמורים, שכבר לא אכפת להם כלל משייכותם לכלל ישראל,
שהרי כך אומר הכתוב באשרי :
'שומר ה' את כל אהביו, ואת כל הרשעים ישמיד',
ועינינו הרואות שיש הרבה כאלו שאינם צדיקים ובכל זאת הקב"ה אינו משמידם, אלא ודאי רק את כל הרשעים הגמורים הקב"ה משמיד, את אלו שכל כולם רשעות, אלו שבבחינת רשע ורע לו, אפילו ב'לו' הם רשעים.","209","","890","True","True","False","","56","87.70.79.252","0","95199","ברכות|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);