var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=95246;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("95246","0","ישרים עדיפי מצדיקים- שפת אמת פ' נח תרנ"ב","26/11/21 05:44","כב כסלו","תשפ"ב","05:44","זילבר פדואל","כתיב אור זרוע לצדיק ולי"ל שמחה. ובגמרא תענית איתא לא הכל לאורה צדיקים אורה ולישרים שמחה. פרש"י שם דשמחה עדיף מאורה ע"ש. ונראה כי ישר הוא כמו שהי' קודם החטא דכ' עשה את האדם ישר. ואחר החטא שנעשה תערובות טוב ורע אז נעשה בחי' צדיק ורשע כי צדיק הוא ברובו כמ"ש כל שזכיותיו מרובין ה"ז צדיק. אבל בחי' ישר הוא שלא יהי' שום התנגדות. לכן כתיב בנח איש צדיק. ואברהם אבינו התחיל לתקן כל שורש החטא והוא הדרך שזכו בנ"י בכח התורה. כדכ' יצפון לישרים תושי' וזה א"א להיות בדרך הטבע. רק האבות המשיכו זה הדרך לעולם. וע"ז כ' ולישרי לב שמחה כי שמחה הוא כשאין תערובות סט"א כלל. וכמו שהי' קודם החטא. כשמחך יצירך בג"ע מקדם. ומעין זה הוא ימי שמחה דסוכות ע"י שביוה"כ נמחלו כל העונות. ובכל שנה בעשי"ת בכלל ניתקן איזה פרט מן חטא הכולל של אדה"ר לכן הוא בחי' ולישרי לב שמחה [וי"ל ג"כ דבחי' הלולב היא אור זרוע לצדיק שהוא הכנה לכל השנה כשיהי' תערובות לכן רמזו בלולב ראשון לחשבון עונות] ומ"מ הוכרח נח לתקן מקודם בחי' צדיק ואח"כ באו האבות בבחי' ישרים שכ"כ אור זרוע לצדיק אח"כ לישרי לב שמחה. ומעין זה יש בכל שנה כמו שהי' בכלל הדורות בפסח זמן חירותינו להגאל מפסולת התערובות טו"ר ואח"כ זוכין לתורה ונעשין ישרים כנ"ל","504","","890","True","True","False","","423","62.0.131.249","0","0","תענית|טו ע"א",""),new Message("95253","95246","בדומה לזה בשם משמואל פורים תרע"ה","26/11/21 12:38","כב כסלו","תשפ"ב","12:38","ברוך הלוי","וז"ל: ענין שמחת פורים נראה דהנה בש"ס תענית ט"ו. לא הכל לאורה ולא הכל לשמחה צדיקים לאורה וישרים לשמחה דכתיב אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה פירש"י ישרים עדיפי מצדיקים. נראה הפירש דצדיק נקרא מי שבא מעשה לידו וכפה את יצרו וניצל כענין יוסף הצדיק, אבל ישרים הוא שנתישר בו כל עקום והפך חשוכא לנהורא ומרירא למיתקא. וע"כ כמו שהצדיק דחה את יצרו ממנו כן נמי זוכה לאורה להאיר את החושך, אבל עדיין החושך במציאות. אבל ישרים זוכין גם לשמחה, היינו כי כתיב (דהי"א ט"ז) עוז וחדוה במקומו והעדר השמחה בא מפאת כוחות החיצונים, וכאשר יעביר רוח הטומאה מן הארץ אז תהי' תכלית השמחה בעולם, וכן כביכול למעלה כתיב (תהלים ק"ד) ישמח ה' במעשיו, ובזוה"ק שמח לא כתיב אלא ישמח דעתיד לשמוח, וע"כ ישרים שהפכו הרע שבהן לטוב זוכין לשמחה אמיתית:","1161","","890","True","True","False","","40","","0","95246","תענית|טו ע"א",""),new Message("95266","95246","מהרש"א [חדושי אגדות]","27/11/21 22:44","כג כסלו","תשפ"ב","22:44","יחיה","ולא הכל לשמחה כו'. פרש"י דישרים עדיפי מצדיקים, אבל הרשב"א כתב שהישרים היא מדרגה למטה מצדיקים כו' ע"ש, וכ"נ מנוסח נשמת, שסידרן ישרים צדיקים חסידים קדושים, אך מה שכתב הרשב"א בזה, שהצדיק שהוא השלם זוכה לאור שהוא עיקר התענוג וכ"ש לשמחה כו' ע"ש בע"י, לישנא דלא הכל לשמחה לא משמע כן, דדומיא דכל הנך דלעיל ודאי דקאמר, ונראה לפרש דאור מונח אתענוג רוחני בעולם הבא, ושמחה מונח אתענוג גופני, ולזה אמר אור זרוע לצדיק, כי הצדיק זוכה בעוה"ב לאור שהוא תענוג רוחני, וקאמר אור זרוע, כמו שהזרוע מצמיח ומתגדל, כן אור השגת הצדיק מצמיח ומתגדל תמיד, כמ"ש צדיקים יושבים ונהנין מזיו השכינה, אבל הישרים אינן זוכין לכך, רק לשמחה שהיא תענוג גופני, משמח לב ישרים:","1493","","889","True","True","False","","54","89.138.183.238","0","95246","תענית|טו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);