var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=95258;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("95258","0","אוקיי...תכפוהו אבליו...אבל למה "כל" שבעה","26/11/21 15:39","כב כסלו","תשפ"ב","15:39","מרדכי דב זינגר","מה"ת להתרחץ "כל" שבעה ?
לא מספיק "פעם אחת" בין אבלות לאבלות ?
וכי להסתפר ולכבס...זה "כל" שבעה ?","807","","885","True","True","False","","359","212.76.99.99","0","0","תענית|יג ע"א",""),new Message("95259","95258","וזו התשובה שענה לי הרב וויינשטיין","27/11/21 18:19","כג כסלו","תשפ"ב","18:19","מרדכי דב זינגר","שלכן רש"י באמת לא גורס "כל" אלא "בתוך"

שבוע טוב","807","","884","True","True","False","","62","95.86.120.170","0","95258","תענית|יג ע"א",""),new Message("95260","95258",">>>","27/11/21 19:47","כג כסלו","תשפ"ב","19:47","אבי גרינבלט","א. הגמרא עונה על שאלתך (ובל"ק "תכפוהו" מובא לפני המימרה של רבא שמלמדנו את ההלכה ללא קשר ל"תכפוהו").
ב. לא צריך להסתפר/לכבס בכל יום גם ללא "שבעה" בניגוד לרחצה.
ג. אכן יש א"ד בעמוד הבא ובה הגרסה הפוכה לחלוטין.","539","","884","True","True","False","","53","176.228.46.94","0","95258","תענית|יג ע"א",""),new Message("95267","95258","כל שבעה","27/11/21 23:00","כג כסלו","תשפ"ב","23:00","יחיה","היינו בשבעה השניים דווקא, ר"ל כל אחד מימי השבעה השניים, איזה יום שרצה.","1493","","884","True","True","False","","55","89.138.183.238","0","95258","תענית|יג ע"א",""),new Message("95270","95260","תגובות","28/11/21 00:35","כד כסלו","תשפ"ב","00:35","מרדכי דב זינגר","א. אני לא מוצא היכן הגמרא עונה על כך
ב. נכון. ומה זה עונה ?
ג. מה הפוך ? דברי רבא ? שלא חולק על ר"ח ? מה זה מתרץ ?

כמו ששאלתי את הרב יחיה - מה רע בגרסת רש"י שמיישבת את השאלה כ"כ יפה.


יישר כח
שבוע טוב ושנזכה לראות את האור.","807","","883","True","True","False","","54","212.76.108.252","0","95258","תענית|יג ע"א",""),new Message("95268","95267","כל זה כל","28/11/21 00:23","כד כסלו","תשפ"ב","00:23","מרדכי דב זינגר","מה"ת להגיד ש"כל" זה רק יום אחד ?
מה רע בגירסה של רש"י ?","807","","883","True","True","False","","60","212.76.108.252","0","95258","תענית|יג ע"א",""),new Message("95269","95268","לדוגמא","28/11/21 00:32","כד כסלו","תשפ"ב","00:32","יחיה","פסחים עו, ב: גמרא. חמשה למעוטי מאי? - למעוטי חגיגת חמשה עשר. דסלקא דעתך אמינא: כיון דקרבן ציבור הוא, וקביעא ליה מועד - תדחי טומאה. קא משמע לן: כיון דאית ליה תשלומין כל שבעה - לא דחיא שבת.

כמובן, התשלומין הם רק יום אחד מתוך כל שבעה.


המפרש מציע גרסה חדשה, נגד כל הראשונים.","1493","","883","True","True","False","","77","89.138.183.238","0","95258","תענית|יג ע"א",""),new Message("95273","95269","שתי תשובות","28/11/21 00:58","כד כסלו","תשפ"ב","00:58","מרדכי דב זינגר","1. פעם "אחת" מביאים את ה"תשלומין" - לא "כל" שבעה - מפריך את עצמו
2. דפוס וטיקן 134 גורס בתוך

למה אתה קורא לו המפרש ולא רש"י ?","807","","883","True","True","False","","60","212.76.108.252","0","95258","תענית|יג ע"א",""),new Message("95275","95273","אך","28/11/21 01:11","כד כסלו","תשפ"ב","01:11","יחיה","1. "כל שבעה", היינו באחד מכל שבעה הימים, ביום שהוא רוצה.
2. וטיקן 134 הגיה ותיקן, עפ"י הגהת רבינו המפרש!

מקובל שהמפרש למסכת תענית אינו רש"י.
מסתבר שהינו הריב"ן, חתן רש"י, מי שפירש גם סוף מסכת מכות.","1493","","883","True","True","False","","55","89.138.183.238","0","95258","תענית|יג ע"א",""),new Message("95277","95275","אשמח שתביא אסמכתאות","28/11/21 01:22","כד כסלו","תשפ"ב","01:22","מרדכי דב זינגר","א. שהתיקון בוטיקן זה ע"פ המפרש...
ב. מהמפרש אינו רש"י

תודה","807","","883","True","True","False","","58","212.76.108.252","0","95258","תענית|יג ע"א",""),new Message("95280","95277","אסמכתאות","28/11/21 01:49","כד כסלו","תשפ"ב","01:49","יחיה","א. עיין המצורף.
כלל גדול בכתבי יד ובדפוס, שהגהות רש"י (או ממלא מקומו), השפיעו מאוד על הנוסחאות.
ממילא, במקום אשר רוב גדול גורס דבר אחד, ומקור בודד גורס ע"ד רש"י, רגליים לדבר שזו בהשפעת רש"י.

ב. ראה הקישורים ב:
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=29&t=40413#p734811","1493","pdf","883","True","True","False","","56","89.138.183.238","0","95258","תענית|יג ע"א","0-pdf")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);