var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=95417;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("95417","0","אתיה תת תת ...","02/12/21 15:54","כח כסלו","תשפ"ב","15:54","אריה א","למה לא כתוב מפורש במשה? כאילו ללמוד משה מיהושע..דווקא.. מה זה אומר?
ולמה נצרך למשה שיעמוד לו השמש?

עוד למה מכניסים הלבנה (הירח) בחשבון?","1068","","886","True","True","False","","287","79.70.189.168","0","0","תענית|כ ע"א",""),new Message("95421","95417","אולי","02/12/21 17:58","כח כסלו","תשפ"ב","17:58","יחיה","מפני שהנס שביהושע, לעיני כל הגויים נעשה, ואילו הנס שבמשה, הלא רק לעיני ישראל במדבר בלבד היה.

השפתי כהן לפרשת דברים: ויש לשאול נס כזה למה לא נכתב בתורה כמו שכתוב נסו של יהושע,
ויש לומר שכתיבתו בתורה הוא כדי להורות מעלתו של משה לישראל, לזה לא נכתב בתורה, כי כבר ידעו ישראל מעלתו, ממה שעשה להם במצרים ובמדבר ובמן ובבאר, והיו עיניהם רואות ובבוא משה אל אוהל מועד כיסה הענן את אוהל מועד, ואומר (במדבר ט', ח') עמדו ואשמעה מה יצוה ה' לכם,
ועוד, אם יהושע העמיד השמש יום אחד, משה העמידו ששה ימים בששת ימי החושך, והיה למצרים ששה ימים חושך כדי שלא יאמרו ליל ארוך, וכן היה לכל בני ישראל אור ששה ימים, יום בלא לילה, כדי שלא יאמרו ליל ארוך היה, כמו שכתבנו במקומו פרשת בא אל פרעה עיין שם:

פנים יפות - פרשת פינחס: ונראה שמטעם זה הפליגה תורה בנס שהעמיד יהושע את החמה, דכתיב [יהושע י, יד] ולא היה כיום ההוא לפניו ולאחריו לשמוע ה' בקול איש, אף על גב דגם משה העמיד את החמה, כדאיתא בע"ז דף כ"ה [ע"א], אלא שמשה היה אור נשמתו למעלה מן החמה, אין זה פלא שיכול להעמיד את החמה, אבל ביהושע הוא דבר פלא, ולכך הפליג במעלות יהושע...

ברש"י מס' עבודה זרה כה, א: [כך עמדה לו חמה] למשה - במלחמת סיחון.

נוסח אחר במדרש תנחומא (ורשא) פרשת תצוה סימן ט: משה העמיד גלגל חמה במלחמת עמלק, שנאמר (שמות יז) והיה כאשר ירים משה, ואין ירים אלא לשון שהעמיד גלגל חמה, שנאמר (חבקוק ג) נתן תהום קולו רום ידיהו נשא...

רבינו בחיי - פרשת יתרו: ואמרו במדרש: כי ביום הזה של מתן תורה, היתה עמידת חמה ותחית המתים, כמו שכתוב: (שם ה, ו) "נפשי יצאה בדברו", וכן דרשו באלה הדברים רבה: (עי' תענית כ א) חמשה פעמים עמדה חמה למשה, יום של יציאת מצרים, ויום של ים, ויום של עמלק, ויום של מתן תורה, ויום של נחלי ארנון ע"כ:

גם חידוש מצאנו במדרש הגדול לפרשת דברים: ואף לדוד העמיד הקדוש ברוך הוא גלגל חמה במלחמות שעשה בבעל פרצים, והיתה קשה עד למאד, שהרג כל אותן האכלוסין, שנאמר ויכם דוד מהנשף ועד הערב למחרתם, ולא נמלט מהם איש (ש"א ל, יז). וכי בלילה היה עושה מלחמה, אלא מלמד שהעמיד לו הקדוש ברוך הוא גלגל חמה ולבנה כדרך שהעמיד ליהושע. וכן הוא אומר כי כהר פרצים יקום ה' (ישעיה כח, כא), מהוא כי כהר פרצים, זה חמה ולבנה שהעמידן במקומן כמו שנאמר שמש בגבעון דום (יהושע י, יב), ואף כאן, בגבעון ירגז (ישעיה שם), מהוא ירגז, שרגז על אומות העולם שנזדווגו לישראל. מהוא לעשות מעשהו זר מעשהו (שם), שאין אלהיהן שלאומות יכולין לעשות כן, ד"א, לעשות מעשהו זר מעשהו. שכל מי שומע שהעמיד הקדוש ברוך הוא חמה ולבנה לדויד כשם שהעמידן ליהושע הוא תמיה, שאינו מפורש כשהוא מפורש ביהושע אלא ברמז בלבד, אמור לו, למה את תמיה, וכי זר מעשהו, הלא למוד הקדוש ברוך הוא לעשות כך, שנאמר לעשות מעשהו ולעבוד עבודתו נכריה עבודתו (שם), לאו, אינה נכריה, אלא למוד הוא לעשות כך.
וכן את מוצא בחזקיהו שהעמיד לו הקדוש ברוך הוא גלגל חמה, שנאמר ויאמר חזקיהו נקל לצל לנטות עשר מעלות, לא כי ישוב הצל אחורנית עשר מעלות (מ"ב כ, י). וכך היה, ויקרא ישעיהו הנביא אל ה' וישב את הצל במעלות אשר ירדה במעלות אחז אחורנית עשר מעלות (שם פסוק יא).

מפורש בפסוק שיהושע העמיד החמה והלבנה.","1493","","886","True","True","False","","105","89.138.183.238","0","95417","תענית|כ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);