var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=95599;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","56"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","54"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","53")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("95599","0","כ"ד המשמרות","09/12/21 09:39","ה טבת","תשפ"ב","09:39","צ_א",""ת''ר ארבעה משמרות עלו מן הגולה ואלו הן ידעיה [חרים] פשחור ואימר עמדו נביאים שביניהם וחלקום והעמידום על עשרים וארבעה בללום ונתנום בקלפי בא ידעיה ונטל חלקו וחלק חבריו שש בא [חרים] ונטל חלקו וחלק חבריו שש וכן פשחור וכן אימר וכן התנו נביאים שביניהם שאפי' (יהוידיב) ראש משמרת עולה לא ידחה ידעיה ממקומו אלא ידעיה עיקר (ויהוידיב) טפל לו"

א. לפי ההבנה ברש"י כל משמרת חולקה לשש ובעצם כל ראש משמרת הוציא ששה פתקים, כך שברוח הקודש הוא הוציא בדיוק את ששת הפתקים של ה"פיצול" של המשמרת שלו (דהיינו הוא לא מאמץ אחים חדשים למשמרת). אם כל ההגרלה היתה כדי לראות מה יהיה הסדר הפנימי בין ששת הפיצולים של כל משמרת ומי יעבוד לפני מי (כי הסדר תמיד יהיה ידעיה-חרים-פשחור-אימר) למה צריך להכניס לגורל את כל 24 הפתקים? תעשה לכל ראש משמרת גורל עם השישה פתקים שלו (וככה גם לא יזדקקו לרוח הקודש שתכוון שכל ראש משמרת יוציא בדיוק את ששת הפתקים שלו).
ב. למה אם יהויריב עולה, דווקא ידעיה צריך "להינזק" (שלפי רש"י הוא מפסיד שבוע ומצמצם את אנשיו לחמישה שבועות במקום שישה)?","303","","881","True","True","False","","348","192.117.255.244","0","0","תענית|כז ע"ב",""),new Message("95603","95599","..","09/12/21 10:07","ה טבת","תשפ"ב","10:07","בור ועם הארץ","לגבי א- רוב הראשונים הבינו שעשו שש שש והדגש היה על הסדר (תוספות רי"ד, המיוחס לרבנו גרשום... דווקא אצל הר"ח זה פחות ברור). ההבנה הזאת מסתדרת גם במיוחס לרש"י אאלט. "משמרה של ידעיה. בא אחד מהן ונוטל חלקו וחלק ה׳ חתיכות קלף, דהוו להו שש, ומי שהיה עולה בידו ראשון- היה לשבת ראשונה. שבסדר שהיו עולין בידו, זו אחר זו, כך היו עובדין בשבתותיהן- זו אחר זו".


לגבי ב- עי' דה"י כ"ד, וַיֵּצֵא הַגּוֹרָל הָרִאשׁוֹן לִיהוֹיָרִיב לִידַעְיָה הַשֵּׁנִי.
משמרת יהויריב היתה ראש למשמרות בימי בית ראשון, ונראה הגיוני שלאחר עליית ארבעת המשמרות, משמרת ידעיה לקחו את מקומם של משמרת יהויריב.
לגבי המשמרות- הנוהג היה שמשמרת שעולה מצטרפת לקרובה למקומה המקורי, עי בתוספות רי"ד שם.
המהרשא שם אומר שפירוש רש"י של ירד לחמישה לא נהיר לו, אולי הוא סובר כמה שנאמר לעיל.","831","","881","True","True","False","","35","212.199.163.59","0","95599","תענית|כז ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);