var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=95759;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("95759","0","האם גם ביום כיפור יצאו לחול בכרמים ?","12/12/21 19:49","ח טבת","תשפ"ב","19:49","מרדכי דב זינגר","הרי זה כתוב בלשון רבים
לא היו ימים טובים כט"ו באב ויוהכ"פ.","807","","873","True","True","False","","325","212.76.124.98","0","0","תענית|ל ע"ב",""),new Message("95764","95759",""שבהן"","12/12/21 21:31","ח טבת","תשפ"ב","21:31","אבי גרינבלט","בשני מועדים אלו.","539","","873","True","True","False","","71","176.228.175.202","0","95759","תענית|ל ע"ב",""),new Message("95766","95764","תנא - מי שאין לו אשה נפנה לשם","12/12/21 22:47","ח טבת","תשפ"ב","22:47","מרדכי דב זינגר","א"כ למה היו צריכים להתקין אשה נוספת לכה"ג... ?
אם היתה מתה... היה נפנה לשם...

ובכלל... זה מה שעושים לבחורים ביום כיפור...
אתה יודע מה היה קורה אם זה היה בימינו...","807","","873","True","True","False","","68","213.151.57.147","0","95759","תענית|ל ע"ב",""),new Message("95772","95766","יומא יט, ב","13/12/21 01:00","ט טבת","תשפ"ב","01:00","יחיה","מיקירי ירושלים לא היו ישנין כל הלילה, כדי שישמע כהן גדול קול הברה, ולא תהא שינה חוטפתו.
תניא, אבא שאול אמר: אף בגבולין היו עושין כן זכר למקדש, אלא שהיו חוטאין.
אמר אביי ואיתימא רב נחמן בר יצחק: תרגומא - נהרדעא. דאמר ליה אליהו לרב יהודה אחוה דרב סלא חסידא: אמריתו, אמאי לא אתי משיח, והא האידנא, יומא דכיפורי הוא, ואבעול כמה בתולתא בנהרדעא.
- אמר ליה: הקדוש ברוך הוא מאי אמר?
- אמר ליה: לפתח חטאת רבץ.
- ושטן מאי אמר? - אמר ליה: שטן ביומא דכיפורי לית ליה רשותא לאסטוני. ממאי? - אמר רמי בר חמא: השטן - בגמטריא תלת מאה ושיתין וארבעה הוי, תלת מאה ושיתין וארבעה יומי - אית ליה רשותא לאסטוני, ביומא דכיפורי - לית ליה רשותא לאסטוני.

רש"י: ... אלא שהיו חוטאין - משחקין אנשים ונשים יחד, ובאין לעבירה. תרגומא - להאי בגבולים, היכא היו חוטאין - בנהרדעא. לפתח חטאת רובץ - יצר הרע מחטיאו בעל כרחו.","1493","","872","True","True","False","","104","217.132.184.219","0","95759","תענית|ל ע"ב",""),new Message("95784","95766","שאלתך "מה היה קורה בימינו"","13/12/21 08:36","ט טבת","תשפ"ב","08:36","אביגדור","אינה רק על יו"כ אלא הרי גם על טוב באב

והתשובה - תלוי אצל מי. מי שמגיע מתוך יראת שמים, וכך תיקנו חכמים, מוצא את זיווגו לשם שמיים.","571","","872","True","True","False","","111","213.151.61.85","0","95759","תענית|ל ע"ב",""),new Message("95785","95766","נדון","13/12/21 08:54","ט טבת","תשפ"ב","08:54","אבי גרינבלט","כאן","539","","872","True","True","False","","101","176.228.175.202","0","95759","תענית|ל ע"ב",""),new Message("95823","95766","מתקינים לו","14/12/21 00:40","י טבת","תשפ"ב","00:40","יחיה","ר"ל "מייחדים לו", ולא מספיק שיכול לבחור אחת מבין רבות.","1493","","871","True","True","False","","87","217.132.184.219","0","95759","תענית|ל ע"ב",""),new Message("95776","95772","זה בגלות","13/12/21 01:20","ט טבת","תשפ"ב","01:20","איתן","אבל בשילה ובירושלים - אם לא היה בקדושה לא היו מניחים לזה להמשיך. והאבות לא היו מניחים לבנותיהם ללכת לשם.


חוץ מזה,
ייתכן שהלשון "אבעול כמה בתולתא בנהרדעא" היא כמו אצל בני עלי "אשר ישכבון את הנשים הצובאות פתח אוהל מועד", ופירשו במסכת שבת סוף פרק ה' שלא שכבום אלא ששיהו את קרבנותיהן ומתוך כך התעכבו מלחזור לבעליהן ולכן הכתוב דיבר בחומרא כה רבה כאילו שכבון.
ראיה לזה לגבי בני עלי היא מהתוכחה של איש הא-לוקים: הוא מוכיח את עלי על חילול הקדשים. אם היה שם גילוי עריות היה עליו להוכיח על החמור יותר. (שמעתי שגם בירושלמי מופיעה ראיה זו).

כך שלא מן הנמנע שאליהו השתמש במילה החריפה הזו בגלל שתערובת האנשים והנשים, הבנים והבנות, היתה לא ראויה לא רק בסטנדרטים של יוה"כ אלא גם בסטנדרטים של ימי החול, אבל לא שממש זה מה שקרה. אולי.","123","","872","True","True","False","","69","95.86.78.224","0","95759","תענית|ל ע"ב",""),new Message("95777","95776","תודה!","13/12/21 01:22","ט טבת","תשפ"ב","01:22","יחיה","","1493","","872","False","True","False","","90","217.132.184.219","0","95759","תענית|ל ע"ב",""),new Message("95825","95823","תודה. ועוד הסבר שמעתי","14/12/21 08:02","י טבת","תשפ"ב","08:02","מרדכי דב זינגר","שהוא צריך להיות כל הזמן עם אשה.
ואם היא תמות ...עד שילך וימצא שם יהיה זמן (ואפילו קטן) שיהיה ללא אשה","807","","871","True","True","False","","63","37.60.41.193","0","95759","תענית|ל ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);