var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=95842;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","53"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("95842","0","שכחום וחזרו ויסדום","14/12/21 23:09","י טבת","תשפ"ב","23:09","ראש","לכאורה שכחו את המיקום של הפתוחות והסתומות.
היינו שלפי תירוץ הגמרא לא חידשו את עצם המנצפ"ך אלא רק את המיקום שלהן.
וגם על זה אמרו שאין נביא רשאי לחדש אלא שכחום חזרו ויסדום.

איך שוכחים דבר כזה?!
הרי זה כתוב בתורה המסורה בידינו מימות משה?
האם כל כך נשכח הדבר עד שבדורות מסויימים כתבו בערבוביא של פתוחות וסתומות באמצע וסוף תיבה?
(אם ננקוט כמ"ד שעזרא שינה את הגופן (סנהדרין כא,ב) אולי זה מובן, אך לפי השיטות שהגופן מעולם לא השתנה אז קשה לי להבין כיצד קרתה השכחה.
","400","","876","True","True","False","","374","95.86.108.50","0","0","מגילה|ג ע"א",""),new Message("95845","95842","בחדושי הריטב"א","15/12/21 01:08","יא טבת","תשפ"ב","01:08","יחיה","... אבל ודאי, אין ספק, שזה הכתב הנקרא אשורית, הוא כתב הקדש שבלוחות, ועל שם כך נקרא קדש, וכן לשון הקדש, ומעולם לא נראה הכתב ההוא אלא בלוחות, אבל לשון הקדש כבר נודע לאבות ובני ישראל קודם מתן תורה, ובו השם מדבר עם נביאיו וקדושיו, ואעפ"כ מתוך תומת וקדושת הכתב ההוא, באותן הימים לא היו כותבין אותו אפילו בספרים שכותב המלך, או כל אחד ואחד לעצמו, אלא היו כותבין אותו בכתב עברי, וזהו שכשנגנז הארון - שכחום לאותיות מנצפ"ך, וכשגלו לאשור, וידעו בני אשור כתב זה, נטלוהו להם, או שהיה אצלם קודם לכן, שנודע להם מספרי הקדש, מלבד כתב שלהם, או שהיה להם וחמדו אותו, ובני ישראל הורגלו בו עמהם משם ואילך, וזהו שעלה מאשור, ובימי עזרא ניתן להם לכתוב ס"ת ושאר כתובים, וכדדייקינן מדכתיב וכתב הנשתון...","1493","","875","True","True","False","","82","217.132.184.219","0","95842","מגילה|ג ע"א",""),new Message("95857","95845","לא ברור לי","15/12/21 09:49","יא טבת","תשפ"ב","09:49","עלי","בחלק ממגילות ים המלח , מגילות קומראן של תנ"ך, המגילה כתובה בכתב אשורי אך השם של ארבע אותיות נכתב בכתב העברי הקדום.
לא ברור לי אם נהגו כך מפני שרצו לכתוב את השם בן ארבע אותיות בקדושה ולכן כתבוהו בכתב עברי או שדווקא רצו שלא לכותבו בקדושה ולכן כתבוהו בכתב עברי. האם הכתב העברי הקדום נחשב בעיני בני הכת כקדוש יותר או לא קדוש פחות ?","209","","875","True","True","False","","88","87.70.23.173","0","95842","מגילה|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);