var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97187;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97187","0","שהיתה מראה דם נדה לחכמים - למה ?","29/12/21 01:34","כה טבת","תשפ"ב","01:34","מרדכי דב זינגר","בשביל מי ? בשביל אחשורוש ?

מרדכי יכל לראות לעצמו ?","807","","852","True","True","False","","353","212.76.109.40","0","0","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97193","97187","מרדכי לא שייך בזה","29/12/21 08:03","כה טבת","תשפ"ב","08:03","אבי גרינבלט","עפ"י נגעים ב,ה "כל נגעים אדם רואה חוץ מנגעי עצמו ונגעי קרוביו"","539","","852","True","True","False","","79","176.228.172.27","0","97187","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97196","97193","ידוע. אבל דם זה הוא לא נגע.","29/12/21 08:39","כה טבת","תשפ"ב","08:39","מרדכי דב זינגר","","807","","852","False","True","False","","62","212.76.122.107","0","97187","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97198","97196","אותו העיקרון","29/12/21 08:42","כה טבת","תשפ"ב","08:42","אבי גרינבלט",""אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים" וגם כאן זה כביטוי מושאל.","539","","852","True","True","False","","59","176.228.172.27","0","97187","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97200","97198","איפה הגבול ? בשביל מה ניתנה תורה לכולם","29/12/21 08:49","כה טבת","תשפ"ב","08:49","מרדכי דב זינגר","אם בסוף כל דבר אני צריך צריך לשאול את הרב ?","807","","852","True","True","False","","66","164.138.115.87","0","97187","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97204","97200","עיקרון","29/12/21 09:06","כה טבת","תשפ"ב","09:06","אבי גרינבלט","כהן לא רואה נגעי עצמו.
אינו בוחן מומי בכורות כפי שהיה ברבי צדוק.
אדם קרוב אצל עצמו ולכן אין מעידים לטובת קרוב.
יש אכן מקרים שהאמינה התורה לדוגמא - נידה "וספרה לה" , עגונה.
הדברים ידועים ורחבים","539","","852","True","True","False","","62","176.228.172.27","0","97187","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97208","97200","יש חילוק בין דם לנגע כמו שכתבו הפוסקים:","29/12/21 11:43","כה טבת","תשפ"ב","11:43","אוריאל שלמוני","מאירי נידה כ,ב: "כשם שאמרו כל הנגעים אדם רואה חוץ מנגעי עצמו ואין הלכה כר' מאיר שאמר אף לא נגעי קרוביו וכן שאמרו כל הנדרים אדם מתיר חוץ מנדרי עצמו ואין הלכה כר' יהודה שאמר אף לא נדרי אשתו כך הדמים והכתמים אדם רואה כתמי אשתו ודמיה אם לטהר אם לטמא וכן כתבוה בתוספות ואף על פי שנאמר כאן בילתא אשתו של רב נחמן שהיתה שולחת דמים לקצת חכמים ולא היתה מראה לבעלה אף על פי שרב נחמן בקי היה וכדקאמר לעיל רב נחמן אמר בדם הקזה אין הדבר אלא שאין דרך אשה להראות לבעלה שלא תתגנה עליו או שמא לא היה בקי ואף על פי שאמר למעלה בדם הקזה דרך קבלה אמרה ואני מפקפק לומר שכל שהיתה תלוי בו כשל עצמו הוא ואין לו לראות". וכן הוא בתוס' שם.

וכן הסיק בשו"ת יבי"א (חלק ו יו"ד יח): "מסקנא דדינא בהא סליקנא ובהא נחיתנא שתלמיד חכם רשאי להורות בין להקל בין להחמיר גם בדין דם של הפסק בטהרה, וכן בספק בטבילה של אשתו, אף על פי שהוחזק איסור, ומכל שכן שרשאי להורות אף לקולא בדיני דמים וכתמים של אשתו כשהיא בחזקת טהרה. ובכלל זה גם בתוך שבעה נקיים לספירתה, ואפי' בשלשת הימים הראשונים, כי מיד לאחר ההפסק בטהרה הרי היא בחזקת טהורה, כמבואר בחי' הרמב"ן והר"ן (נדה ה). ובס' האשכול ח"א (עמוד קח). וכן מבואר בחי' הרשב"א (נדה ב:) בד"ה והא, ובתורת הבית הארוך (דף קפב ע"ב). ע"ש. וכ"כ מרן הבית יוסף (סי' ק"צ, דס"ז ע"א, סוף ד"ה בדקה חלוקה והשאילתו לישראלית נדה). וכ"כ בשו"ת מאיר נתיבים (סי' נז) ושכן כתבו בשו"ת הב"ח ובשו"ת פני יהושע. ע"ש. וכן העלה החכמת אדם בבינת אדם (כלל קיג סי' י), ושאף הנוב"י שחשב לומר דבתוך ימי ספירתה הויא בחזקת טומאה, הדר תבריה לגזיזיה, והעלה שעומדת בחזקת טהרה. וע"ש. וכן מבואר בשו"ת ברית אברהם (חיו"ד סי' מו אות ה, וסי' נח אות ז). ובשו"ת אמרי אש (חיו"ד סי' עא). ובשו"ת חסד לאברהם קמא (סי' סב). ובשו"ת דברי מלכיאל ח"ג (סי' סא). ועוד. ולכן הדבר פשוט שת"ח מורה לעצמו בזה אף להקל לכ"ע. וע' בחזון איש בקונט' על עניני האמונה והבטחון (פ"ג סי' ל), שכתב שאין אזהרת איסור שוחד מכלל המשפטים אלא מכלל החקים, שהרי לא אסרה תורה לת"ח להורות לעצמו, ות"ח רואה טריפה לעצמו אפי' אם הוא דל וכל חייו תלויים בזה. וכן הוא מורה לעצמו בחמץ שעבר עליו הפסח אף ברכוש גדול, ואם יורה להתיר, ואחד נרגן יהרהר אחריו שהפסד ממונו הטעהו, הרי זה מן המהרהרים אחרי רבם, כי אנו בטוחים בחכמים שהם מורמים מפחיתות כזאת, ולא יחשדו בהם אלא נעדרי הבינה וקטני הדעת אשר לא ידעו ולא יבינו נפש משכיל. ומה שפסלו בסנהדרין (יח:) מלך וכ"ג בעיבור שנה, מלך משום אפסניא וכ"ג משום צנה, משום דעיבור השנה אקרי משפט כדאמרי' בר"ה (כד:) ונתנו עליו דין משפט, שיהא בכלל חקי המצוה שהוזהרנו ממקח שוחד וכו'. ע"ש. דפח"ח. ואפי' לדברי הר"ש ודעימיה שסוברים שאין לת"ח להורות לעצמו בדאיתחזק איסורא, היינו הוראה שאינה מפורשת בפוסקים, וצריך לדמות מילתא למילתא מסברא. וכמ"ש כיו"ב מרן הש"ע (סי' רמב ס"ט) בדין הוראה בפני רבו. אבל דבר המבואר בספרי הפוסקים, בודאי שרשאי להורות אף לעצמו. וכעין מ"ש המאירי (חולין מד:). וע"ע בשו"ת בית שערים (חיו"ד סי' מד) הנ"ל. ומכל מקום העיקר להלכה שבכל אופן רשאי ת"ח להורות לעצמו אף בדאיתחזק איסורא. וכמו שביארנו. והנלע"ד כתבתי".","605","","852","True","True","False","","46","147.234.130.134","0","97187","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97205","97204","וכאן אנו מדברים על "דם"","29/12/21 09:18","כה טבת","תשפ"ב","09:18","מרדכי דב זינגר","שיכלה לראות בעצמה.... וכ"ש למרדכי","807","","852","True","True","False","","60","164.138.122.24","0","97187","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97206","97205","אולי","29/12/21 09:58","כה טבת","תשפ"ב","09:58","אבי גרינבלט","זה כלל בנאמנות מפורסם השייך גם בענייני נאמנות עד אחד באיסורים (לפחות אליבא דתוס' , המקור מספירת הנידה).
ואולי אני טועה ואכן שאלתך נכונה אלא שמציע לראות את דברי 'מנות הלוי'.
בכל מקרה אכן יש מי שסבר שאין כוונה למעט את מרדכי.","539","","852","True","True","False","","59","176.228.172.27","0","97187","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97210","97206","עיקר שאלה בשביל מה היא הראתה את הדם ?","29/12/21 12:26","כה טבת","תשפ"ב","12:26","מרדכי דב זינגר","בשביל להיות טהורה לאחשורוש הרשע והאנס ?","807","","852","True","True","False","","83","164.138.119.217","0","97187","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97212","97210","ראה מנ"ח","29/12/21 12:35","כה טבת","תשפ"ב","12:35","אבי גרינבלט","קומץ מנחה מצוה לה שסובר כי אף שאחשורוש היה גוי , יש איסור נידה בבעילתו מה שאומר שגם הפעם כיוונת בשאלתך לשאלת גדולים.","539","","852","True","True","False","","84","176.228.172.27","0","97187","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97216","97212","אתה בן עולם הבא...","29/12/21 14:45","כה טבת","תשפ"ב","14:45","מרדכי דב זינגר","כמו שאמר אליהו על מי שמשמח אנשים

דברי המנחת-חינוך כאן

ואכתי.
מאי נ"מ.
נניח שהחכמים היו אומרים שזה דם טמא.
אחשורוש היה נמנע ?
הרי אשר לא כדת... עד עכשיו היה ב...אונס.

ממתי מעניין את האנסים מה מצב האשה ?","807","","852","True","True","False","","152","164.138.125.210","0","97187","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("97217","97216","אכן","29/12/21 15:18","כה טבת","תשפ"ב","15:18","אבי גרינבלט","דברינו משולבים.
ראה גם מהרש"א שמחזיר אותנו למרדכי וכפי שציינתי. יש דעות שאכן הראתה לחכמים לא בכדי ללמדנו שמרדכי אינו שייך בראיית כתמים (כפי שהובא ע"י אוריאל).","539","","852","True","True","False","","66","2.53.17.248","0","97187","מגילה|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);