var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97231;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97231","0","אטו אנן האחשתרנים בני הרמכים, מי ידעינן?","30/12/21 11:33","כו טבת","תשפ"ב","11:33","יחזקאל מנדלסון","תלמוד בבלי מסכת מגילה דף יח עמוד א

מתקיף לה רבינא: אטו אנן האחשתרנים בני הרמכים, מי ידעינן?
משמעות הענין שאנחנו לא יודעים, ואם בזמן הגמרא לא יודעים, אז לכאורא אחר כך ודאי שלא נדע שהרי אנו יותר רחוקים מזמן המגילה!

והנה ברש"י אסתר פרק ח: האחשתרנים - מין גמלים הממהרים לרוץ: עכ"ל
הרי שיש לרש"י פירוש על מה שהגמרא אומרת שאין פירוש, אמנם בני הרמכים אין לנו פירוש, אבל מזה שהגמרא שהביאה את כל שלשת המילים (אחשתרנים בני הרמכים) משמע שגם את פירוש על מילת האחשתרנים גם לזה אין לגמרא פירוש, והשאלה היא איך יתכן שעל מה שהגמרא אומרת שאין פירוש פתאום יש לרש"י פירוש?


(שו"ת הר"ן סימן עט :
אמרתי אולי מה שאמרו רז"ל אטו אנן האחשתרנים בני הרמכים מי ידעינן מאי היא, לא היתה כונתם לומר שחכמי התלמוד לא היו יודעין זה, אלא לומר שהכלל לא היו בקיאין בו ואפילו אותן שאינן מכלל עמי הארץ מפני שהמלות האלה זרות ואין להן חברים במקרא, ואעפ"כ ענינם ופירושם היה מקובל בידם, ולזה אמרתי אולי הלעז ההוא הוא מקובל בפירוש המלות ואין להעביר המנהג מפני אותו טעם, ועיינתי בדברי מפרשי הפסוק ומהם אומרים האחשתרנים מלה מורכבת וענינה אחש תרין והנו"ן נוספת והיו"ד והמ"ם סימן הרבים, וענינה בהמות חשובות באות משני מינים והם הפרדים, ומפני שיש מהם שאמם סוסיא ומהם שאמם חמורה אמר בני הרמכים כלומר בני סוסיות שהם חשובים יותר, זהו מה שפירשו בו קצת המפרשים שאלתי לבעלי הלשון ההוא אם הם קורין לפרדים פוטרוש ואמרו אין, כי לא (יפלו) [יפילו] למלה ההיא אלא על הסוסים עולי הימים, ומעתה אין ספק שהלעז ההוא הוא משובש ופוסל הקריאה לגמרי, וכ"ש לדברי רש"י ז"ל שכתב שהם מיני גמלים. )","49165","","856","True","True","False","","344","89.139.98.86","0","0","מגילה|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);