var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97342;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97342","0","רע"ב סימן ד"ן סימן - כצ"ל","05/01/22 21:54","ג שבט","תשפ"ב","21:54","מרדכי דב זינגר","יש לנו שלש קבוצות
יש נקרין ומתרגמין
ויש נקרין ולא מתרגמין
ויש לא נקרין ולא מתרגמין


הקבוצה הראשונה
בל''ת עק''ן נשפ''ה סימן
הקבוצה השניה
רע"ב סימן
והקבוצה השלישית
ד''ן סימן

כדלהלן
מעשה דוד ואמנון - לא נקרין ולא מתרגמין .
והא אמרת מעשה אמנון ותמר נקרא ומתרגם ?
לא קשיא
הא דכתיב אמנון בן דוד
הא דכתיב אמנון סתמא !

זו בעצם הקבוצה השלישית","807","","846","True","True","False","","332","95.86.67.228","0","0","מגילה|כה ע"א",""),new Message("97348","97342","הגר"א לא גורס: לא נקרין ולא מתרגמין מצ"ב","05/01/22 22:32","ג שבט","תשפ"ב","22:32","אוריאל שלמוני","והגאון האדר"ת זצ"ל בספרו מגילת סתרים (על כל הסימנים שבש"ס) הביא ראיה לגירסת הגר"א מהסימן רעבד"ן.
הגהות הגר"א מגילה כה","605","","846","True","True","False","","33","213.151.62.145","0","97342","מגילה|כה ע"א",""),new Message("97399","97342","אולי","08/01/22 21:43","ו שבט","תשפ"ב","21:43","בניה","אפשר לומר שאכן הסימן הוא "רעבד"ן סימן", ויש בכך הגיון:
מצד אחד אין צורך לתת סימן לקבוצה השלישית, כיוון שיש בה רק פרט אחד, ומצד שני אם לאחרים יתנו סימן ולה לא, היא תצא מהכלל ועלולה להשתכח.
ולכן נתנו לה סימן אבל הצמידו אותו לסימן הקודם, כדי שיהיה לה סימן אך לא יהיה לבדו סימן לפרט יחיד.","1416","","843","True","True","False","","17","95.86.68.246","0","97342","מגילה|כה ע"א",""),new Message("97349","97348","ברוב גירסאות הכ"י כן גורסים כך.","05/01/22 23:45","ג שבט","תשפ"ב","23:45","מרדכי דב זינגר","ובדפוס קולומביה הסימן מחולק רעב דן","807","","846","True","True","False","","56","212.76.112.12","0","97342","מגילה|כה ע"א",""),new Message("97363","97349","נראה שהגר"א לא הגיה ע"פ כת"י או דפוסים","06/01/22 12:22","ד שבט","תשפ"ב","12:22","אוריאל שלמוני","ישנים אלא מסברא ע"פ ראיות חזקות מאוד. אע"פ שאני משתדל להביא ראיות לגירסת הגר"א מכת"י ודפוסים ישנים (וכן לגירסא שלפנינו אם יש) מכל מקום הסברתי בהקדמה להגהות הגר"א שקלים שהגר"א הגיה מסברת קודשו ועל פי ראיות חזקות (שאותם בדרך כלל לא פירש, לפי הנראה משום שכתבם לעצמו ולא ע"מ להדפיסם)","605","","845","True","True","False","","78","147.234.130.134","0","97342","מגילה|כה ע"א",""),new Message("97380","97363","כדאמרינן...סברא... מדאורייתא","07/01/22 02:39","ה שבט","תשפ"ב","02:39","מרדכי דב זינגר","ייש"כ

וכדאמרינן ברמב"ם שהיראה לי.. שלו יותר מהלכות שהוא מביא להן ראיות מהתורה","807","","844","True","True","False","","57","212.76.101.183","0","97342","מגילה|כה ע"א",""),new Message("97397","97380","והטעם שכן סברת הרמב"ם נובעת מכל התורה","08/01/22 21:21","ו שבט","תשפ"ב","21:21","אוריאל שלמוני","וכמו שכתב הגרי"מ חרל"פ זצ"ל על רבינו הגר"א: כל הגה מהגיית דברי קודשו ספוג בתמצית רוח כל התורה כולה לעומקה ולרוחבה ולכל אופקה ולכל מכמניה וספרי ספריה.","605","","843","True","True","False","","25","147.234.130.134","0","97342","מגילה|כה ע"א",""),new Message("97401","97399","ואכתי צ"ב למה ד"ן ולא "ד" לבדה","08/01/22 21:58","ו שבט","תשפ"ב","21:58","מרדכי דב זינגר","ואכתי צ"ב למה ד"ן ולא "ד" לבדה
כמו ששאר הסימנים כל אות מציינת הלכה.
ומדוע כאן נקט שתי אותיות ?","807","","843","True","True","False","","60","164.138.118.33","0","97342","מגילה|כה ע"א",""),new Message("97414","97401","דווקא ד"ן","09/01/22 09:11","ז שבט","תשפ"ב","09:11","בניה","ד' לבדה לא יהיה הסימן כי הסימן הוא לאמנון, לא לדוד.
צריך גם את ה-ד' וגם את ה-נ' כדי שנדע שמדובר על מעשה אמנון (נ) ודווקא על הפסוק שמזכירים אותו כ"בן דוד" (ד).","1416","","842","True","True","False","","16","213.151.53.206","0","97342","מגילה|כה ע"א",""),new Message("97427","97414","אם בשביל אמנון "ן" לא הנו נמנעים מלתרגם.","09/01/22 11:21","ז שבט","תשפ"ב","11:21","מרדכי דב זינגר","כל המניעה היא בגלל דוד.

אבל כן אפ"ל שדוקא ד"ן כדי להבדיל בין שני המקרים

כמו שהגמרא שואלת על מה שכתוב במשנה...
מעשה דוד ואמנון - לא נקרין ולא מתרגמין #
והא אמרת מעשה אמנון ותמר נקרא ומתרגם ?
ומתרצת
לא קשיא
הא דכתיב אמנון בן דוד
הא דכתיב אמנון סתמא !

ייש"כ","807","","842","True","True","False","","45","164.138.126.111","0","97342","מגילה|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);