var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97440;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97440","0","מה ענה מרן הרב אלישיב לשואל","10/01/22 10:54","ח שבט","תשפ"ב","10:54","יחזקאל מנדלסון","תלמוד בבלי מסכת מגילה דף כט עמוד ב
איתמר, ראש חדש טבת שחל להיות בחול, אמר רבי יצחק: קרו תלתא בראש חדש וחד בחנוכה. ורב דימי דמן חיפא אמר: קרו תלתא בחנוכה וחד בראש חודש. אמר רבי מני: כוותיה דרבי יצחק נפחא מסתברא, דתדיר ושאינו תדיר - תדיר קודם.


מרן הרב אלישיב זצ"ל היה הולך בחול המועד סוכות לקחת את הד' מינים בכותל בהנץ החמה, והרב היה מברך על זה בדיוק בנץ בזמן שהאנשים היו נעמדים לשמונה עשרה, (ייתכן שהיה לו עניין בשעה זו, ייתכן שזה היה ענין טכני שאז לא תהיה התנפלות עליו כי כולם עסוקים בשמונה עשרה כך או כך זה היה מנהגו,) אחר כך הוא היה חוזר לבית הכנסת שלו בתפארת בחורים והיה מתחיל להתפלל,

פעם נוכחתי שמישהו שאל אותו על בעייתיות שבמנהג, שבאגרות משה נאמר - שאלו שנוהגים לקחת את הד' מינים מקודם התפילה לא טוב הם עושים, שהרי תדיר ואינו תדיר תדיר קודם ואם כן יש להם להקדים את התפילה שהוא תדיר אם כן איך הרב מקדים לקחת את הד' מינים קודם התפילה?
מרן הרב אלישיב ניסה בתחילה לחמוק מלענות והוא ענה: שהרי האגרות משה בעצמו מודה שזה מנהג, אם כן הוא נוהג כמנהג הזה, אבל השואל לא הרפה ושאל אבל לר' משה יש טענה נגד המנהג הזה והוא טוען שזה לא בסדר אם כן איך הרב נוהג כן להקדים? ענה מרן הרב אלישיב: שכל מה שנאמר תדיר ואינו תדיר זה רק אם בא כעת לעשות את שניהם אז אומרים לך הקדם את התדיר, כאן אני לא בא לעשות את שניהם בשעה 6:30 זה זמן שחרית במקום אחר ואני בא להקדים ממקודם במקום אחר, הרי שאין לפני שני הדברים ועל זה לא נאמר תדיר ושאינו תדיר. נפלא (אשרי שראיתי את המחזה הזה)","49165","","840","True","True","False","","397","93.173.25.148","0","0","מגילה|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);