var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97448;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","47"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97448","0","זלפ''ן סימן: ני"ז סימן :","11/01/22 01:35","ט שבט","תשפ"ב","01:35","מרדכי דב זינגר","בדף כז: רשום זלפ''ן סימן:
וצ"ב הרי בדף שלנו (כח.) יש עוד כאלה שהסבירו במה האריכו ימים
ומדוע לא המשיך ני"ז סימן :
דהיינו
עוד אנשים שהאריכו ימים
רבי נחוניא הגדול
רבי יהושע בן קרחה
רבי זירא

וצ"ב","807","","839","True","True","False","","340","164.138.126.229","0","0","מגילה|כח ע"א",""),new Message("97449","97448","בכל הסימנים האלה","11/01/22 05:37","ט שבט","תשפ"ב","05:37","נתנאל","פעמים שכתובים כדי לרמז לחטיבה של דברים, אבל פעמים שיש משמעות למילה שרומזת לרצף מסויים. יתכן שהיתה או שישנה משמעות למילה זו ולכן נקטו את הסימן","747","","839","True","True","False","","68","188.64.207.81","0","97448","מגילה|כח ע"א",""),new Message("97468","97449","כמו ב"ב מו ע"ב: עמל"ק סימן. וז"ל ספר דף","11/01/22 10:08","ט שבט","תשפ"ב","10:08","אוריאל שלמוני","על דף:
עמל"ק סימן.

כתב היעב"ץ בהגהותיו, "חידוש שנתנו סימן כזה, במי שנאמר בו 'תמחה את זכר עמלק', אולי מצאו לו רמז מן הכתוב במאי דסיים קרא 'לא תשכח', שתיבת 'לא' מופסקת בטעם טפחא, להורות שיש בו מקום גם לשכחה, ולהתיר להשתמש בו לאוקמי אגירסא, דכל מה דאסר רחמנא שרי רחמנא, (חולין קט, ב), להכניס מנוול לבית המדרש לשבר כוחו, להוציא ממנו ניצוץ קדושה שבו, דוגמא לדבר מצאתי בספר הזוהר (יתרו צג, ב), מבני בניו של המן למדו תורה ברבים, ובפרק הדר (עירובין סג, ב), גרס רבינו חננאל 'המן' בר ריסתק', ורמז יש גם ב'עשיו' שגימטריא 'שלום' וכו'".

הגאון האדר"ת זצ"ל כתב בקו' מגלת סמנים (ע' פח):

מילדותי אני תמה על הסימן הזה, להזכיר שם אותו הרשע שנצטווינו למחות שמו, וגם על שם בהמה לא יזכר ולא יפקד שמו, ואיך נעשה שמו לסימן לשמור שלא נשכח דברי אלקים חיים, שאלתי ע"ז להרבה חכמים ונבונים ואין פותר.

ולכן ברור בעיני באין ספק שט"ס הוא, שהרי מזוייף מתוכו, מהא דקבלן לא נתברר אם מעיד או אינו מעיד, וא"כ אי אפשר לסמנו כלל במלה זו. ולזאת פשוט שצ"ל עמל ולמחות שם עמלק כמצווה עלינו בתוה"ק אשר נקווה להשי"ת לקיימה במהרה בימינו.

כעין הנ"ל הקשה כ"ק אדמו"ר מלובאויטש זצ"ל במה דאי' במגלה עמוקות (פר' ויחי) דעמלק ר"ת: עמרם, משה, לוי, קהת ע"כ וצ"ב איך רמזו בתיבת עמלק שמות כאלה גדולים וקדושים, וביאר כי חטא עמלק היה בד' ענינים א) בדרך בצאתכם ממצרים ב) אשר קרך בדרך ג) ויזנב וגו' ד) ולא ירא אלוקים. וכנגד זה מכוונים ד' הנ"ל. דהנה כשהיו בנ"י בדרך היו בבחינת לכתך אחרי במדבר (ירמיה ד, ב). מלשון אחור שהוא במדרגה כזו. אך כנגד זה היה קהת מטועני הארון שהיו נושאים אותו פנים כנגד פנים (פ"ב דכלי המקדש הי"ג) וע"י קהת מתבטלת היניקה והאחיזה דעמלק, כנגד: אשר קרך, שקירר לבם של ישראל הוא לוי - שמרמז על מש"כ (זכריה ב, ט"ו): ונלוו גוים רבים. היינו שלא זו בלבד שבנ"י יהיו בחמימות להשי"ת אלא ג"כ גוים רבים יקבלו חמימות זו מבנ"י. כנגד ויזנב וגו' דקאי על ענין המילה הוא משה שנולד מהול והיה מושלם בענין זה, כנגד ולא ירא אלוקים הוא עמרם שמת בעטיו של נחש והיה מושלם בתכלית (ב"ב י"ז א). וא"כ ע"י הד' האלו ומידותיהם נהיה ענין מחיית עמלק, וזה הרמז בדברי המגלה עמוקות הנ"ל עכתד"ק ודפח"ח.

(ולגבי עצם מש"כ ביעב"ץ הנ"ל דתיבת לא מופסקת בטעם טפחא. ראה ברבינו בחיי (פר' כי תצא) מש"כ בזה דבא ללמד שעתיד זכרם להשתכח מן העולם בזמן המשיח ע"ש).
(פרדס יוסף החדש פר' כי תצא)","605","","839","True","True","False","","72","95.86.96.129","0","97448","מגילה|כח ע"א",""),new Message("97507","97468","ייש"כ - אז לדעתך יש כאן טעות ?","12/01/22 14:07","י שבט","תשפ"ב","14:07","מרדכי דב זינגר","והל"ל זלפ"ן ני"ז ?","807","","838","True","True","False","","54","212.76.105.160","0","97448","מגילה|כח ע"א",""),new Message("97508","97507","לא יודע, כדאי לעיין בספר מגילת סמנים של","12/01/22 14:12","י שבט","תשפ"ב","14:12","אוריאל שלמוני","הגאון האדר"ת זצ"ל שכתב על כל סימני הש"ס (יש באוצר החכמה). ואגב, כמדומני שפעם ראיתי שבסימני הש"ס מלבד התועלת של זכרון הדברים, יש טעמים נוספים על פי הקבלה.","605","","838","True","True","False","","25","213.151.42.137","0","97448","מגילה|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);