var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97563;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97563","0","סכינא חריפא מפסקא קראי ?!","14/01/22 01:31","יב שבט","תשפ"ב","01:31","מרדכי דב זינגר","למה כשהגמרא מביאה את טעמו של ר"ע שגם לקיים כלאים אסור

דתניא {ויקרא יט-יט} שָֽׂדְךָ֖ לֹֽא-תִזְרַ֣ע כִּלְאָ֑יִם
אין לי אלא, זורע. מקיים מניין ?
תלמוד לומר כִּלְאַ֔יִם שָֽׂדְךָ֖ לֹֽא- !

ויש לעיין מדוע כאן הגמרא לא שאלת
סכינא חריפא מפסקא קראי ?!

כמו ששואלת בב"ב קיא - מנחות עד - ערכין כו

בכלל לא ברור לי מאיזו מידה/כלל מהי"ג מידות - ל"ב מידות
לומדים את גורעין ומוסיפין ודורשין ","807","","836","True","True","False","","275","95.86.80.57","0","0","מועד קטן|ב ע"ב",""),new Message("97566","97563","הבנה","14/01/22 07:22","יב שבט","תשפ"ב","07:22","אבי גרינבלט","הלימוד אינו ממידה מסויימת אלא מתוך הבנת כל מילות הפסוק.
ההכרח ללמוד בצורה כזו היות והמילה "שדך" אינה הכרחית היות והזריעה אסורה בכל מקום ולא רק ב"שדך" ומדוע נכתבה ויכול היה לומר "לא תזרע כלאים" (ולא היה חסר בהבנה דבר) , לכן המילה "שדך" מלמדת שהאיסור אינו דווקא בזריעת כלאיים אלא במציאות שיש כלאיים בשדהו. הנובע מזה שאפשר לומר שהמילה "תזרע" כלל לא כתובה ונכתב "שדך לא כלאיים" , איסור על קיום כלאיים בשדה.
עוד ראה רש"י בע"ז סד. "ת"ל" מעין זה.","539","","836","True","True","False","","75","176.228.48.92","0","97563","מועד קטן|ב ע"ב",""),new Message("97567","97566","נפלא - ייש"כ. (איך נקרא לימוד זה ?)","14/01/22 08:33","יב שבט","תשפ"ב","08:33","מרדכי דב זינגר","","807","","836","False","True","False","","62","164.138.127.24","0","97563","מועד קטן|ב ע"ב",""),new Message("97577","97566","כלל לא הבנתי","15/01/22 18:57","יג שבט","תשפ"ב","18:57","עלי","כיצד אתה למד מייתור ה'שדך' כביכול שכל זריעה של כלאים אסורה, הרי לא כך נדרש אלא מ'שדך לא' ולא מ'שדך לא תזרע' או מ'לא תזרע כלאים' שהן דרשות שאינן מופיעות בגמרא
( והמצאת ? )?
בעצמך כתבת שהיתור הוא המילה 'תזרע' ( ולא 'שדך' ) וכך אכן הבנתי
אני הבנתי שלמדים מהדרשה 'שדך לא ... כלאים' שצריך ששדך לא יהיה עם כלאים. ונלענ"ד שכך למד ר"ע שקיים איסור קיום לכלאים בשדות מעבר לאיסור זריעה.
אך אלפני בינה אם אני טועה. איזה מילה מיותרת לדעתך, שדך או תזרע ?","209","","835","True","True","False","","64","176.228.42.23","0","97563","מועד קטן|ב ע"ב",""),new Message("97578","97577",">>>","15/01/22 19:51","יג שבט","תשפ"ב","19:51","אבי גרינבלט","הלימוד מהמילה "שדך" הוסבר בדברי.
הלימוד שציינת אינו של ר"ע.
הדברים שכתבתי הם ההבנה (בטח לא "המצאה") לענ"ד בדברי ר"ע.","539","","835","True","True","False","","65","176.228.48.92","0","97563","מועד קטן|ב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);