var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98059;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98059","0","עריות - רק בתו מאנוסתו לא כתיבא ?","21/02/22 18:13","כ אדר א","תשפ"ב","18:13","מרדכי דב זינגר","הרי הגמרא לקמן בפ"ב כותבת
שאין דנים בסתרי עריות בשנים
ומהן סתרי העריות ...מסביר רש"י....
שאינן מפורשות
כגון
בתו מאנוסתו
ואם חמיו
ואם חמותו

דנפקי במס' סנהדרין (דף עה.) מדרשא

אז למה אומרת רק על בתו מאנוסתו שלא כתיבה ???","807","","804","True","True","False","","251","212.76.105.92","0","0","חגיגה|יא ע"ב",""),new Message("98060","98059","בהשוואה לבתו מאשתו שמפורש","21/02/22 20:30","כ אדר א","תשפ"ב","20:30","אבי גרינבלט","ובתו מאנוסתו לא מפורש.","539","","804","True","True","False","","56","176.228.163.124","0","98059","חגיגה|יא ע"ב",""),new Message("98061","98060","אבל גם אם חמיו וחמותו לא כתובים","21/02/22 23:07","כ אדר א","תשפ"ב","23:07","מרדכי דב זינגר","ולא מפורשים","807","","804","True","True","False","","52","212.76.105.92","0","98059","חגיגה|יא ע"ב",""),new Message("98065","98061","ומי המקבילה המפורשת ?","22/02/22 03:16","כא אדר א","תשפ"ב","03:16","אבי גרינבלט","","539","","803","False","True","False","","37","176.228.163.124","0","98059","חגיגה|יא ע"ב",""),new Message("98069","98065","חמותו - אשה ובתה","22/02/22 10:40","כא אדר א","תשפ"ב","10:40","מרדכי דב זינגר","","807","","803","False","True","False","","56","212.76.105.92","0","98059","חגיגה|יא ע"ב",""),new Message("98070","98069","לא בטוח שהבנתי את ההשוואה","22/02/22 10:41","כא אדר א","תשפ"ב","10:41","אבי גרינבלט","בשני המקרים המדוברים , בבתו עסקינן.
מה הקשר לחמותו ואם חמותו ?
מדוע הלכת רחוק כ"כ עד לסנהדרין , בעוד כשבועיים תפגוש את רש"י זה
"שתיהן אסורות לו משום ערוה כדכתיב (ויקרא יח) ערות אשה ובתה לא תגלה את בת בנה ואת בת בתה ויש בכלל זה חמותו ואם חמותו ואם חמיו כדמפרש (ואזיל) באלו הן הנשרפין" - איסור מפורש בתורה","539","","803","True","True","False","","55","176.228.163.124","0","98059","חגיגה|יא ע"ב",""),new Message("98072","98070","אז יש לנו כבר הדרן לסדר מועד-נשים","22/02/22 11:32","כא אדר א","תשפ"ב","11:32","מרדכי דב זינגר","הקדמה ליבמות....
יש נידון ביבמות מה הכוונה אשה ובתה.
אשתו אמה (חמותו)
או חמותו ואם חמותו

(יבמות ב / יבמות יב / סנהדרין עה / כריתות יד)","807","","803","True","True","False","","95","212.76.105.92","0","98059","חגיגה|יא ע"ב",""),new Message("98073","98072","מה מורכב בזה ?","22/02/22 11:33","כא אדר א","תשפ"ב","11:33","אבי גרינבלט","יש היכי תימצי שחמותו ואם חמותו אינו בכלל אשה ובתה ?
בנוסף עדיין לא ענית לשאלה בדבר הקשר בין 2 הלימודים שאתה מנסה להביא ואין בינם כל קשר לענ"ד.
ורש"י שם ממשיך .... " ובתו (ובת בתו ובת בנו) דהכא בבתו מאנוסתו קמיירי וכן בת בתו ובת בנו דאילו בתו מאשתו היינו בת אשתו דכיון דכתיב (שם) אשה ובתה לא שנא ממנו ל"ש מאיש אחר אבל בתו מאנוסתו לא ילפא ליה מהכא דאשה ע"י קדושין משמע שהוא אישות ומקרא אחרינא נפקא כדמפרש בגמרא"","539","","803","True","True","False","","80","176.228.163.124","0","98059","חגיגה|יא ע"ב",""),new Message("98075","98073","אכן. לפי הה"ת הזה אני מבין אותך.","22/02/22 12:07","כא אדר א","תשפ"ב","12:07","מרדכי דב זינגר","ייש"כ","807","","803","True","True","False","","82","212.76.105.92","0","98059","חגיגה|יא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);