var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98087;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98087","0","מדוע דווקא","23/02/22 13:50","כב אדר א","תשפ"ב","13:50","עלי","שָׁאֲלוּ אֶת בֶּן זוֹמָא מַהוּ לְסָרוֹסֵי כַּלְבָּא אָמַר לָהֶם וּבְאַרְצְכֶם לֹא תַעֲשׂוּ כֹּל שֶׁבְּאַרְצְכֶם לֹא תַעֲשׂוּ שָׁאֲלוּ אֶת בֶּן זוֹמָא בְּתוּלָה שֶׁעִיבְּרָה מַהוּ לְכֹהֵן גָּדוֹל מִי חָיְישִׁינַן לְדִשְׁמוּאֵל דְּאָמַר שְׁמוּאֵל יָכוֹל אֲנִי לִבְעוֹל כַּמָּה בְּעִילוֹת בְּלֹא דָּם אוֹ דִלְמָא דִּשְׁמוּאֵל לָא שְׁכִיחָא אֲמַר לְהוּ דִּשְׁמוּאֵל לָא שְׁכִיחַ וְחָיְישִׁינַן שֶׁמָּא בְּאַמְבָּטִי עִיבְּרָה וְהָאָמַר שְׁמוּאֵל כׇּל שִׁכְבַת זֶרַע שֶׁאֵינוֹ יוֹרֶה כְּחֵץ אֵינָהּ מַזְרַעַת מֵעִיקָּרָא נָמֵי יוֹרֶה כְּחֵץ הֲוָה תָּנוּ רַבָּנַן מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן חֲנַנְיָה שֶׁהָיָה עוֹמֵד עַל גַּב מַעֲלָה בְּהַר הַבַּיִת וְרָאָהוּ בֶּן זוֹמָא וְלֹא עָמַד מִלְּפָנָיו אָמַר לוֹ מֵאַיִן וּלְאַיִן בֶּן זוֹמָא אָמַר לוֹ צוֹפֶה הָיִיתִי בֵּין מַיִם הָעֶלְיוֹנִים לְמַיִם הַתַּחְתּוֹנִים וְאֵין בֵּין זֶה לָזֶה אֶלָּא שָׁלֹשׁ אֶצְבָּעוֹת בִּלְבַד שֶׁנֶּאֱמַר וְרוּחַ אֱלֹהִים מְרַחֶפֶת עַל פְּנֵי הַמָּיִם כְּיוֹנָה שֶׁמְּרַחֶפֶת עַל בָּנֶיהָ וְאֵינָהּ נוֹגַעַת אָמַר לָהֶן רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ לְתַלְמִידָיו עֲדַיִין בֶּן זוֹמָא מִבַּחוּץ.

א. לא ברור מדוע דווקא שאלות אלה שאלו את בן זומא ומה בא הסיפור עם ר' יהושע ללמדנו על שיטת בן זומא.
ב. מה הקשר לדרשתו של בן זומא בהגדה של פסח ( שמביאה ראב"ע, אם אכן יש לבן זומא שיטה ) ?
ג. וכי מבחן בדרשנות עשו לו שרק דרשן מומחה כמוהו יכול היה לענות לשאלות אלו ?

אשמח לקרא תגובות ואח"כ אנסה לענות ב"נ.","209","","799","True","True","False","","296","87.70.112.212","0","0","חגיגה|יד ע"א",""),new Message("98089","98087","א+ג","23/02/22 14:22","כב אדר א","תשפ"ב","14:22","אבי גרינבלט","עפ"י רבינו אברהם מן ההר שאלוהו זאת כשהיה בשמים.
עפ"י ד"ס , שאלוהו לאחר "שירד" וביקשו לבחון האם יש לו עדיין מחכמת התורה.
לגבי ב. (אולי אפשר לקשור דרך "וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא יֶחֱרַץ כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ לְמֵאִישׁ וְעַד בְּהֵמָה לְמַעַן תֵּדְעוּן אֲשֶׁר יַפְלֶה ה' בֵּין מִצְרַיִם וּבֵין יִשְׂרָאֵל"....) למה בכלל שיהיה קשר בין הדברים ?","539","","799","True","True","False","","93","176.228.163.124","0","98087","חגיגה|יד ע"א",""),new Message("98091","98087","הסבר ששמעתי","23/02/22 23:33","כב אדר א","תשפ"ב","23:33","מנחת טנא","הם חששו שאף הוא יצא לתרבות רעה כמו אחר ולפיכך בדקו אותו בשאלות לאחר שירד
השאלות הינם קשורים לנצרות וחששו שנסחף אחריהם א. מנהג הנוצרים לסרס את הכלבים (יש לכך כמה הסברים) ורצו לבדוק אם יתיר זאת ב. כידוע אמא של ישו היתה מריה סטיא. על פי אמונתם האיוולת היא נתעברה מ”הכיבכול” ולכן בדקו אותו בשאלה של בתולה מעוברת לראות האם יאמר שיש כזאת מציאות של הריון ויתירה לכהן גדול.","49159","","799","True","True","False","","54","","0","98087","חגיגה|יד ע"א",""),new Message("98093","98091","נפלא - תשעה ירחי לידה","24/02/22 01:44","כג אדר א","תשפ"ב","01:44","מרדכי דב זינגר","שרים דוקא בליל הסדר... ליל האמונה...
להחדיר לנו שאין הו"א שיש אפשרות להתעבר מהכביכול...

לפי מה שלמדנו לעיל דף ד אותה פרוצה נקראת מרים מגדלא שיער נשי

תודה","807","","798","True","True","False","","96","212.76.105.92","0","98087","חגיגה|יד ע"א",""),new Message("98096","98093","רק כהערות","24/02/22 12:14","כג אדר א","תשפ"ב","12:14","עלי","א. נראה שאף שמו רומז - בן - (מ)זו - מה ( דינו ) ?
ב. בכל השאלות ששאלוהו גישתו היא לנסות להפריד בין הדברים אף במקום שהגבולות אינם ברורים והיות ובעוה"ז אין לנו אלא מבט של גדרי התורה, יש להיצמד לכאורה לחוק היבש בצמצום ואזי בשאלות שלא התבררו לא ברור מה הדין. נותר ערפול/אי ודאות שקשה לעתים להכריע בו. חשבו שאף הוא יתקשה להכריע, ואכן רק בכוח דרשנותו הכריע לאסור סירוס כלב אך לגבי בתולה שהתעברה לא נתן כלל תשובה.
במקרה עם ר' יהושע הוא קובע מרחק בין העליונים לתחתונים אבל זהו חצי מרחק בלבד, שלוש אצבעות שהן רק חצי טפח, שאינו מאפשר אחיזה של ממש בדבר. גם לאחר התעמקות מרובה עדיין אין הוא מצליח להגיע להכרעה. גם אם יכריע תהא ההכרעה מוגבלת. כך לגבי הדרשה בהגדה של פסח. בעוד חכמים דרשו 'כל - ימי חייך' באופן מרחיב - להביא לימות המשיח, נשאר בן זומא עם דרשא מרחיבה אבל במידה מצמצמת - 'הלילות' בלבד.
אי יכולת להכריע בדברים ולהגיע למסקנות עלולה לנבוע מ- או גם להביא ל-חוסר יציבות נפשית ובכך הבחין ר' יהושע אצל בן זומא.","209","","798","True","True","False","","57","84.110.114.41","0","98087","חגיגה|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);