var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98253;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98253","0","מזבח הזהב","08/03/22 13:24","ה אדר ב","תשפ"ב","13:24","עלי","וּמִזְבַּח הַנְּחֹשֶׁת מִפְּנֵי שֶׁהֵן כַּקַּרְקַע דִּבְרֵי רַבִּי אֱלִיעֶזֶר
לכאורה קשה, כיצד יתכן שמזבח הזהב ייחשב כקרקע הרי הוא כלי עץ מצופה זהב
( בניגוד למזבח העולה שבביהמ"ק נעשה מאבנים ומילוי ) ?
אין גם משמעות לכך שהמזבחות הוקשו זה לזה לעניין זה כי במציאות מזבח הזהב לא נאמר בו 'אדמה' ולא נעשה מאדמה.
התשובה לשאלה זו נמצאת לענ"ד בכתוב במלכים א', ו', כ :
"וְלִפְנֵי הַדְּבִיר עֶשְׂרִים אַמָּה אֹרֶךְ וְעֶשְׂרִים אַמָּה רֹחַב וְעֶשְׂרִים אַמָּה קוֹמָתוֹ וַיְצַפֵּהוּ זָהָב סָגוּר וַיְצַף מִזְבֵּחַ אָרֶז. "
יש להסביר פסוק זה לא כרש"י אלא כרס"ג המבאר שהפסוק מדבר על מחצית ההיכל הפנימית המצויה לפני קדש הקדשים הוא הדביר. מחצית זו ( שאורכה ורוחבה 20X20 אמות מרובעות ) צופתה בזהב סגור כולה, והיות שמזבח הזהב העשוי ( בביהמ"ק, לא במשכן ) מעצי ארז, צופה זהב כולו, והיות שכולו מצוי במחצית זו במרכז רוחבה וכך שכל אורכו מגיע עד גבולה המזרחי, לכן הציפוי של המזבח נעשה המשכי ורציף כמקשה אחת לציפוי הרצפה ולכן הוא נחשב ל'קרקע'. ופשוט...","209","","788","True","True","False","","309","176.228.94.41","0","0","חגיגה|כז ע"א",""),new Message("98257","98253","איפה רס"ג מפרש פסוק זה?","08/03/22 15:45","ה אדר ב","תשפ"ב","15:45","Almuaddib","","107","","788","False","True","False","","59","87.70.122.149","0","98253","חגיגה|כז ע"א",""),new Message("98258","98253","ההקש אכן קשה","08/03/22 17:13","ה אדר ב","תשפ"ב","17:13","אור חדש","וההסבר היותר פשוט הינו שלא היה שום התר מיוחד לכניסה להמון העם והכהנים עה לכדי מגע עם מזבח הזהב ברגלים, וכמו ביום רגיל היה רק הקטרה שנעשתה בכהן אחד לכן לא היתה שום סיבה מיוחדת לחוש לטהרת מזבח הזהב
ואם סמכנו שבאזהרה לבד על השולחן והמנורה לא ייטמאו, אין לחוש יותר לטהרת מזבח שנמצא עמוק יותר בהיכל ומותר רק לכהן יחיד הנבחר במיוחד לגשת אליו","458","","788","True","True","False","","54","188.64.206.112","0","98253","חגיגה|כז ע"א",""),new Message("98260","98258","הסברו של רס"ג","08/03/22 20:15","ה אדר ב","תשפ"ב","20:15","עלי","מובא ב'פירושי רב סעדיה גאון לספר שמות' בהוצאת מוסד הרב קוק, מקור ותרגום של יהודה רצהבי ( ז"ל ), עמ' קמט-קנ. עיי"ש.","209","","788","True","True","False","","51","176.228.94.41","0","98253","חגיגה|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);