var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98370;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","50"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","32"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98370","0","יבמה = גיסה","25/03/22 16:14","כב אדר ב","תשפ"ב","16:14","מרדכי דב זינגר","כך טוענים לי שזה התרגום המילולי
ע"פ הנאמר בגמרא
ואחותה שהיא יבמתה

קשה לי להשלים עם זה
אשמח לרעיונות מילוללים וראיות.","807","","784","True","True","False","","349","37.60.40.137","0","0","יבמות|ט ע"ב",""),new Message("98376","98370","לא תרגום","27/03/22 10:26","כד אדר ב","תשפ"ב","10:26","אבי גרינבלט","מקבילה ספרותית.
איזו הוכחה צריך חוץ מהעובדה שכיום אשתך לא תקרא לגיסה "יבמי היקר" .....","539","","782","True","True","False","","93","176.228.137.129","0","98370","יבמות|ט ע"ב",""),new Message("98400","98370","כך כתוב בספר השורשים של ר"י אבן ג'נח.","30/03/22 15:16","כז אדר ב","תשפ"ב","15:16","מגש14","","850","","779","False","True","False","","58","79.178.92.154","0","98370","יבמות|ט ע"ב",""),new Message("98401","98370","דומני שהגיע הזמן שתערוך היכרות עם ספר","30/03/22 18:56","כז אדר ב","תשפ"ב","18:56","Almuaddib","חשוב מאד. מהחשובים שיש כדי לסייע לך להבין מלים.

מילון.

הנה, לדוגמא, ההגדרה של המלה "יבמה" מהמילון של אבן-שושן. מילון בסיסי.

שים לב כמה טעויות תוכל לחסוך לעצמך.","107","jpg","779","True","True","False","","130","87.70.103.17","0","98370","יבמות|ט ע"ב","0-jpg"),new Message("98672","98370","מקורות נוספים","27/04/22 22:53","כו ניסן","תשפ"ב","22:53","שטייגעניסט","יבמה מלך (זבחים ק. לגבי הקשר בין אלישבע.אשת אהרן למשה)
שתי יבמות (קידושין פ: לגבי היתר יחוד עם נשי שתי אחים)","1319","","751","True","True","False","","43","","0","98370","יבמות|ט ע"ב",""),new Message("98379","98376","למדים זאת מרות וערפה שהיו גיסות","27/03/22 11:09","כד אדר ב","תשפ"ב","11:09","עלי","'שובי אחרי יבמתך'...","209","","782","True","True","False","","83","84.110.114.45","0","98370","יבמות|ט ע"ב",""),new Message("98380","98379","גם ללא הפסוק","27/03/22 11:50","כד אדר ב","תשפ"ב","11:50","אבי גרינבלט","מכל המקרים בהם דנה הגמרא ברור הקשר המשפחתי ואכן ברות השימוש במילה שהיתה בזמנם רווחת ובימינו כאמור - גיס.","539","","782","True","True","False","","87","176.228.137.129","0","98370","יבמות|ט ע"ב",""),new Message("98388","98379","הן היו אחיות","28/03/22 01:25","כה אדר ב","תשפ"ב","01:25","מרדכי דב זינגר","","807","","781","False","True","False","","95","95.86.65.178","0","98370","יבמות|ט ע"ב",""),new Message("98389","98388","מה המקור שלך ?","28/03/22 08:51","כה אדר ב","תשפ"ב","08:51","אבי גרינבלט","בכ"מ לפי ראב"ע הן התגיירו לפני הנישואין (שאל"כ אין כלל שייכות של ייבום) כך שבודאי לא היו אחיות עפ"י ההלכה.","539","","781","True","True","False","","71","176.228.137.129","0","98370","יבמות|ט ע"ב",""),new Message("98391","98389","במדרש מפורש שלא","28/03/22 12:36","כה אדר ב","תשפ"ב","12:36","אור חדש","גיירום, שלא לעבור על איסור חתונה עם מואבים

עניין הייבום היה מוכר בעולם עוד לפני מת כמפורש במעשה יהודה ותמר","458","","781","True","True","False","","64","188.64.206.222","0","98370","יבמות|ט ע"ב",""),new Message("98393","98389","אמור להיות ברות רבה","29/03/22 00:17","כו אדר ב","תשפ"ב","00:17","מרדכי דב זינגר","מחפש
ביינתים...
"אמר רבי יוסי ברבי חנינא: רות בת בנו של עגלון, בן בנו של בלק מלך מואב".
בבלי, הוריות י ב. ועיינו עוד בבבלי, סנהדרין קה ב, ונזיר כג ב, ובסוטה מז א.","807","","780","True","True","False","","84","212.76.122.11","0","98370","יבמות|ט ע"ב",""),new Message("98673","98401","אבדוק בספריה - רצ"ב רעיון לפרשת שבוע","28/04/22 02:15","כז ניסן","תשפ"ב","02:15","מרדכי דב זינגר","מסתמא יעניין אותך - ואשמח להערות
כיצד נקראת זמורת הגפן ?
ולשורקה בני אתונו
ובגפן שלשה שריגים
ונראה דהיינו הך ע"פ הנאמר ברש"י בפרשתינו
שג' וק' מתחלפות
-------------------------------------------------------------------
פרק יט פסוק טז
לא תלך רכיל. - רשי-

אני אומר על שם שכל משלחי מדנים ומספרי לשון הרע הולכים בבתי רעיהם לרגל מה יראו רע או מה ישמעו רע לספר בשוק, נקראים הולכי רכיל, הולכי רגילה, אשפיי"מנט בלעז. וראיה לדברי שלא מצינו רכילות שאין כתוב בלשון הליכה. לא תלך רכיל, הולכי רכיל נחשת וברזל (ירמיה ו, כח.), ושאר לשון הרע אין כתוב בו הליכה, מלשני בסתר רעהו (תהלים קא, ה.), לשון רמיה (שם קכ, ב.), לשון מדברת גדולות (שם יב, ד.), לכך אני אומר, שהלשון הולך ומרגל, שהכ"ף נחלפת בגימ"ל, שכל האותיות שמוצאיהם ממקום א' (ק) מתחלפות זו בזו, בי"ת בפ"א, וגימ"ל בכ"ף וקו"ף, בכ"ף ונו"ן בלמ"ד, וזי"ן בצד"י, וכן וירגל בעבדך (שמואל-ב יט, כח.), רגל במרמה לאמר עלי רעה, וכן לא רגל על לשונו (תהלים טו, ג.), וכן רוכל הסוחר ומרגל אחר כל סחורה, וכל המוכר בשמים להתקשט בהם הנשים, על שם שמחזר תמיד בעיירות נקרא רוכל, לשון רוגל. ותרגומו לא תיכול קורצין, כמו ואכלו קורציהון די יהודאי (דניאל ג. ח.), אכל קורצא בי מלכא, נראה בעיני שהיה משפטם לאכול בבית המקבל דבריהם שום הלעטה, והוא גמר חזוק שדבריו מקויימים ומעמידם על האמת, ואותה הלעטה נקראת אכילת קורצין, לשון קורץ בעיניו (משלי ו, יג.), שכן דרך כל הולכי רכיל לקרוץ בעיניהם ולרמוז דברי רכילותן שלא יבינו שאר השומעים:","807","","750","True","True","False","","69","212.76.123.165","0","98370","יבמות|ט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);