var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98766;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","76"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","68"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","42")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98766","0","הפסוק לכאורה מיותר","08/05/22 18:32","ז אייר","תשפ"ב","18:32","דניאלראובן","שמואל אומר שדוד לא קיבל לשון הרע, אלא ראה דברים ניכרים שגילו לו על כוונותיו של מפיבושת.

יש דעות שה"דברים הניכרים" היו שמפיבושת לא התלבש/ התארגן כראוי לכבוד המלך.
אם כן, לפי"ז מדוע הגמרא הביאה את הפסוק הזה: "וַיֹּאמֶר מְפִיבֹשֶׁת אֶל הַמֶּלֶךְ גַּם אֶת הַכֹּל יִקָּח אַחֲרֵי אֲשֶׁר בָּא אֲדֹנִי הַמֶּלֶך בְּשָׁלוֹם אֶל בֵּיתוֹ."
יש דעות הסוברות שמתוך הדברים החריפים שמפיבושת אמר בפסוק זה - יש הוכחה ו"דברים ניכרים" שהוא מורד בדוד.
אבל לפי מי שסובר שההוכחה היא מכך שלא התלבש כראוי - וזו ההוכחה המוחצת - מדוע א"כ הגמ' מביאה פסוק זה?

לשון הגמרא:

וּשְׁמוּאֵל אָמַר לֹא קִיבֵּל דָּוִד לָשׁוֹן הָרָע דְּבָרִים הַנִּיכָּרִים חֲזָא בֵּיהּ דִּכְתִיב וּמְפִיבוֹשֶׁת בֶּן שָׁאוּל יָרַד לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ וְלֹא עָשָׂה רַגְלָיו וְלֹא עָשָׂה שְׂפָמוֹ וְאֶת בְּגָדָיו לֹא כִבֵּס וְגוֹ'

וּכְתִיב וַיְהִי כִּי בָא יְרוּשָׁלִַים לִקְרַאת הַמֶּלֶךְ וַיֹּאמֶר לוֹ הַמֶּלֶךְ לָמָּה לֹא הָלַכְתָּ עִמִּי מְפִיבוֹשֶׁת וַיֹּאמַר אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ עַבְדִּי רִמָּנִי כִּי אָמַר עַבְדְּךָ אֶחְבְּשָׁה לִּי הַחֲמוֹר וְאֶרְכַּב עָלֶיהָ וְאֵלֵךְ אֶת הַמֶּלֶךְ כִּי פִסֵּחַ עַבְדֶּךָ וַיְרַגֵּל בְּעַבְדְּךָ אֶל אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ וַאדֹנִי הַמֶּלֶךְ כְּמַלְאַךְ הָאֱלֹהִים וַעֲשֵׂה הַטּוֹב בְּעֵינֶיךָ וַיֹּאמֶר לוֹ הַמֶּלֶךְ לָמָּה תְּדַבֵּר עוֹד דְּבָרֶיךָ אָמַרְתִּי אַתָּה וְצִיבָא תַּחְלְקוּ אֶת הַשָּׂדֶה

וַיֹּאמֶר מְפִיבֹשֶׁת אֶל הַמֶּלֶךְ גַּם אֶת הַכֹּל יִקָּח אַחֲרֵי אֲשֶׁר בָּא אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ בְּשָׁלוֹם אֶל בֵּיתוֹ אָמַר לוֹ אֲנִי אָמַרְתִּי מָתַי תָּבֹא בְּשָׁלוֹם וְאַתָּה עוֹשֶׂה לִי כָּךְ לֹא עָלֶיךָ יֵשׁ לִי תַּרְעוֹמוֹת אֶלָּא עַל מִי שֶׁהֱבִיאֲךָ בְּשָׁלוֹם","1298","","736","True","True","False","","253","213.151.51.181","0","0","שבת|נו ע"ב",""),new Message("98767","98766","לפי שמואל","08/05/22 18:43","ז אייר","תשפ"ב","18:43","אור חדש","היה מספיק רק הפסוקים בדבר לבושו

שאר הפסוקים הובאו מסיבה אחרת

הסיום נצרך גם לשמואל כיוון שלפי הפרשנות של הגמרא רואים שצדק דוד בשופטו את מפיבושת

אומנם כל זה נסתר למסקנה במה שאומרת הגמרא בדבר הבת קול","458","","736","True","True","False","","60","188.64.206.143","0","98766","שבת|נו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82784);