var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=99044;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","57"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","55"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("99044","0","דעות שונות בדבר שבמניין","29/05/22 20:43","כח אייר","תשפ"ב","20:43","איתיאל","ברקע השבת, ספר הפקודים:

רש"י כותב שמתוך חיבתן הוא חוזר ומונה אותם בכל שעה.

וזו גם הסברה בדבר שבמניין אינו בטיל,מתוך חשיבותו.

יש למעשה 3 דעות בדרגת המניין הנצרך:
כל שבמניין - כל מה שדרך לפעמים למנות אותו.
את שבמניין - דבר שנמכר רק במניין.
דעת חכמים, שבעה דברים - רשימה של דברים חשובים במיוחד שאין נמכרים אלא במניין (ולדעת רבי עקיבא שמונה).

חשבתי להקביל לשלושה מניינים שמצאנו:

יש מניין בפרשת כי תשא - פקודי, שם העיקר זה החשבון הכללי. אפשר להקביל ל"כל שבמניין".

יש מניין בפרשתנו ובו יש יחס יותר משמעותי לפרטים המרכיבים את הכלל - חלוקה לדגלים ושבטים. מקביל ל"את שבמניין".

ובפרשת פנחס מניין הנותן חשיבות עצומה לפרטים, לפי משפחות ובשיקוע שם ה' עליהם. מקביל לשבעה דברים מיוחדים שנמנו.

וכך אין עם ישראל בטל באומות.

ההבדלים בין המניינים הם משום שביציאת מצרים העיקר הוא התחדשות הכלל, עם ישראל, והפרטים הם רק מרכיבים.

ככל שמתקרבים לארץ יש לכל אחד ואחד חיבה פרטית משלו, תפקיד מיוחד, דרך תפקיד צבאי (המניין שלנו, לצבאותם, בדגלים ובסדר - מי בכל צד ומי נוסע מתי),

ובהמשך נחלה לכל אחד, לכל אחד חלקו שלו בארץ. הפרט עצום והוא מצטרף לכלל גדול.","842","","711","True","True","False","","325","","0","0","יבמות|פא ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82692);