סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

חוליןלא ע"בכט תמוז תשע"א11:01כוונה הפכית בטבילה / ‏מתפעל
"היכי דמי נדה שנאנסה וטבלה? אילימא דאנסה חבירתה ואטבלה, כוונה דחברתה כוונה מעלייתא היא. ועוד בתרומה נמי אכלה דתנן החרשת והשוטה והסומא ושנטרפה דעתה אם יש להן פקחות מתקנות אותן אוכלות בתרומה".

יש רעיון בענין מצוות אם צריכות כוונה או לא, שבודאי אם לאדם יש כוונה הפכית שחושב בפירוש שאינו רוצה לצאת ידי המצוה, לכו"ע לא יצא.
לכאורה כאן הגמרא מביאה 2 מקרים דומים אבל שונים בענין הזה.
חרשת שמטבילים אותה, אין לה דעת כך שאין לה כוונה הפכית ולכן אולי מועיל הדעת של המטבילה.
אבל במקרה הראשון, הכריחה את חברתה לטבול, שם יתכן בהחלט שהנטבלת צועקת חי וקיים שלא רוצה להיות במים ולטבול ואם כן יש לה כוונה הפכית ולמה זה מועיל?

אמנם סתם כך צריך להבין את המושג שמועילה כוונה של מישהו אחר בשבילך. מנין לנו שזה מועיל? אם צריכים כוונה, מה עוזר שמישהו אחר מתכוון בשבילך?
וגם, האם אותו חושב יכול גם להיות בריחוק מקום? במדינה אחרת?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר