סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

חוליןכב ע"ביא אב תשע"ט08:54תחילת הציהוב / ‏לינקוש
"בעוד אני תוהה איך להמחיש לילדים מה זה 'תחילת הציהוב' בתוֹר, ומה ההבדל בין תוֹר ליונה – התעופף לו פתאום תוֹר לתוככי בית המדרש, ונחת לו בדיוק על הסטנדר שלי!!"

הרה"ג רבי פנחס גוטפרב שליט"א, מגיד השיעור המפורסם מ'זכרון משה', מספר על מעשה מופלא שאירע עמו במהלך 'שיעור דף היומי לילדים'

הרה"ג רבי פנחס גוטפרב שליט"א, מגיד השיעור המפורסם ומחולל מהפכת שיעורי דף היומי ב'זכרון משה' בירושלים, סיפר על מעשה מופלא שאירע עמו במהלך 'שיעור דף היומי לילדים' אותו הוא מוסר.

הרב גוטפרב נוהג ללוות את שיעוריו בהמחשות מיוחדות על הנושאים הנלמדים, ומשקיע בכך רבות. וכך סיפר: "כשהגענו ללמוד על 'תחילת הציהוב' ועל ההבדלים שבין בני יונה לתורים, הגעתי לשיעור עם יונה – שאני מגדל בביתי במיוחד לצורך זה – והמחשתי לילדים את 'תחילת הציהוב'. אבל כשהגענו ל'תורים', התברר שהילדים אינם יודעים כלל להבדיל בין המינים, ובוודאי שלא על 'תחילת הציהוב'.

"והנה בעוד אני תוהה איך להמחיש להם, בדיוק באותו רגע – כמו היה זה באיתות מכוון – פתאום עף 'תור' לתוככי בית המדרש, ונח לו בדיוק על הסטנדר שלי!!

"וחייבים לציין שזו תופעה לא טבעית, כי התורים מטבעם הם סוררים ואינם כנועים למגע יד אדם כמו היונים. אבל 'תור' זה נותר לעמוד על הסטנדר, כאילו מזמין את עצמו.

"ויתירה מכך – התור הזה היה בדיוק בגיל של 'תחילת הציהוב'! וכך הצלחנו ללמד עליו.

"ופלא בתוך פלא היה, שגם אחרי השיעור התור נותר על מקומו, ומכיון שכך אספתי אותו לביתי, והחלטתי לנצל את ההזדמנות והזמנתי את כל משתתפי השיעורים לצורך המחשה נדירה זו. וכך חזרנו על ההמחשה למחרת בפני קהל עם ועדה, וגם הילדים באו וסיפרו על הנס שהם ראו בעיניהם אתמול.

"וכאילו להשלמת המופת" – מסיים הרב גוטפרב – "בתום השיעור נפח התור את נשמתו. והיה לפלא!"

(בשיחה עם הרב דוד נחמן רוטנר ב'המבשר תורני' ואתחנן תשע"ב)

מקור

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר