בבא בתרא דף סו

דף סו עמוד א
* הגמרא ממשיכה להביא כמה מקומות שנחלקו בהם רבי אליעזר וחכמים, ומבררת אם אכן מהם מוכח שרבי אליעזר וחכמים אינם סוברים כתוספתא שבעמוד הקודם הסוברת שחיבור לקרקע של הצינור שחקקו אינו מחשיבו כקרקע ואינו מבטל ממנו שם כלי.
* לדעת רבי אליעזר: דבש - הרודה ממנו בשבת חייב חטאת.
* מקוה שכולו שאוב - לדעת רשב"ם פסול מהתורה, ולדעת ר"י פסול רק מדרבנן.
* פשוטי כל עץ אין להם טומאה כלל.

דף סו עמוד ב
* אוכל הבא במים מוכשר לקבל טומאה אם תחילת ירידת המים היתה לרצון אע"פ שבשעה שירדו על האוכל עצמו לא היה לרצון, ובתנאי שירדו המים לצורך אכילת דבר התלוש.
* מי גשמים שבשעת ירידתם חשב עליהם להדיח בהם את האיצטרובלין ואח"כ נפלו על זרעים ללא רצון הבעלים - לדעת חכמים יש ספק אם הזרעים הוכשרו לקבל טומאה (הספק לדעת חכמים הוא אם האיצטרובלין נחשב מחובר לקרקע או לא, אך לדעת רבי אליעזר כן נחשב מחובר לקרקע).