var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4885;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4885","0","מקורות על חיזוק וחשיבות לימוד קדשים","08/11/10 09:33","א כסלו","תשע"א","09:33","הצטטן","אני מציע שלקראת תחילת לימוד סדר קדשים נפתח כאן אשכול הודעות
ובו נביא ציטוטים הנוגעים לחיזוק וחשיבות לימוד סדר קדשים.

אפתח בציטוט הראשון ואשמח שגולשים נוספים יביאו עוד ציטוטים:

מנחות קי ע"א:
אמר רבי יצחק מאי דכתיב {ויקרא ו-יח} זאת תורת החטאת וזאת תורת האשם
כל העוסק בתורת חטאת כאילו הקריב חטאת וכל העוסק בתורת אשם כאילו הקריב אשם
","68","","4928","True","True","False","","1641","77.124.15.75","0","0","זבחים|ב ע"א",""),new Message("4902","4885",""הלימוד בסדר קדשים מטהר את המחשבות"","08/11/10 22:12","א כסלו","תשע"א","22:12","הצטטן","שם משמואל (פרשת מקץ, שנת תרע"ב):
שמעתי מכ"ק אבי אדמו"ר זצללה"ה שאמר בשם זקיני זצללה"ה מקאצק, שהלימוד בסדר קדשים מטהר את המחשבות, ובשם אדמו"ר הרי"ם מגור זצללה"ה אמר שללימוד סדר קדשים צריכין מחשבות טהורות. והוא הכריע ביניהם שלעומת שאדם לומד במחשבות טהורות בה במדה הלימוד מטהר את המחשבות, ונקל לו טהרת המחשבה בכל פעם יותר.","68","","4928","True","True","False","","204","77.124.6.68","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("4910","4885",""על שלושה דברים העולם עומד..."","09/11/10 08:16","ב כסלו","תשע"א","08:16","הצטטן","על התורה
ועל העבודה (=עבודת הקרבנות)
ועל גמילות חסדים

(אבות א/א)","68","","4927","True","True","False","","187","84.229.149.204","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("4940","4885",""ראוי לאדם לעסוק בעניני הקרבנות..."","10/11/10 17:26","ג כסלו","תשע"א","17:26","הצטטן","פירוש המשנה לרמב"ם מסכת מנחות פרק יג משנה יא :
ולפיכך ראוי לאדם לעסוק בעניני הקרבנות ולהתבונן בהן,
ואל יאמר שהם דברים שאין להן צורך היום כדרך שאומרים הרבה מבני אדם.","68","","4926","True","True","False","","191","84.228.211.176","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("4948","4885",""אהוב לך את המצוה הדומה למת מצוה..."","11/11/10 09:51","ד כסלו","תשע"א","09:51","הצטטן","ספר חסידים (רסא):
אהוב לך את המצוה הדומה למת מצוה שאין לה עוסקים, כגון שתראה מצוה בזויה או תורה שאין לה עוסקים כגון שתראה שבני עירך לומדים מועד וסדר נשים - תלמוד סדר קדשים...","68","","4925","True","True","False","","221","84.228.35.162","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("4954","4885","אב ובנו שראו את הקודש","11/11/10 22:39","ד כסלו","תשע"א","22:39","הצטטן","מספרים על ר' חיים מבריסק שבעודנו מוסר שיעורים תמידין כסדרן בישיבת וואלוז'ין, הוא הוסיף עליהם שיעורים גם במסכתות זבחים ומנחות. וכבר נאמר עליו ועל בנו "אב ובנו שראו את הקודש".","68","","4925","True","True","False","","169","84.228.35.162","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("4966","4885","החפץ חיים","13/11/10 19:52","ו כסלו","תשע"א","19:52","אבי פ","בכתבי החפץ חיים קונטרס בשם תורה אור המדבר על חיוב לימוד תורה בכלל וסדר קדשים בפרט","89","","4923","True","True","False","","130","95.86.86.131","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("4971","4885",""עמוקה וחמורה ומעוררת לומדיה"","13/11/10 22:15","ו כסלו","תשע"א","22:15","הצטטן","עירובין נג ע"ב:
אמרו ליה רבנן לרבי אבהו הצפיננו היכן רבי אלעאי צפון אמר להן עלץ בנערה אהרונית אחרונית עירנית והנעירתו אמרי לה אשה ואמרי לה מסכתא

רש"י:
עלץ בנערה אהרונית אחרונית עירנית והנעירתו. שמח הלילה בנערה אהרונית ועכשיו הוא ישן: אמרי לה אשה. אהרונית בת כהן אחרונית מתה אשתו ראשונה וזו אחרונה: עירנית. בעלת חן וחריפה כאדם ער והנעירתו לא היה יכול לישון: מסכתא. אהרונית מסדר קדשים עבודת אהרן אחרונית סיים אחרת והתחיל בזו עירנית עמוקה וחמורה ומעוררת לומדיה:","68","","4923","True","True","False","","278","84.229.149.186","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("5081","4885",""סדר קדשים יש ללמוד רק לשמה"","19/11/10 07:21","יב כסלו","תשע"א","07:21","מנהל האתר","

כתובות אינטרנט נלוות:
קישור 1","1","","4917","True","True","False","","258","84.228.64.149","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("5083","4885",""וכשיראה השי"ת שישראל עמו מכינים עצמן...","19/11/10 07:25","יב כסלו","תשע"א","07:25","מנהל האתר","מאמר פתיחה לסדר קדשים.","1","","4917","True","True","False","","236","84.228.64.149","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("55876","4885","כבר אבד בעונותינו הרבים, ואין משגיחין בו","10/04/18 12:44","כה ניסן","תשע"ח","12:44","הצטטן","הקדמת הרמב"ם לסדר קדשים:

ראיתי לדבר דבר בחלקי הקרבנות. ואכלול מיניהם קודם שאתחיל לפרש הסדר הזה. ואשר הביאני לכך עם היות חילוקיהן דבר מבואר, וכולן מפסוקי התורה, ואי אפשר לחדש בהן ולא לדקדק – היות הענין זה, רוצה לומר ענין הקרבנות, כבר אבד בעונותינו הרבים, ואין משגיחין בו אלא מעט מבני אדם, ואין זכרו מורגל אצל שום אדם, ואפילו נשא ונתן בו. לפי שאין שם מעשה לקיים ההרגל, ואין שואל ואין דורש ואין מבקש על שום דבר מהן כל עיקר, עד שנשתוו בו החכם הגדול עם הסכל מן ההמון. ורוב התלמידים אינן יודעים מן הקרבנות אפילו מה שנאמר בהם פסוקים רבים.","68","","2218","True","True","False","","162","46.121.45.16","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("55881","4885","מקורות רבים נוספים","10/04/18 14:39","כה ניסן","תשע"ח","14:39","הצטטן","פה (החל מעמוד זה ואילך)","68","","2218","True","True","False","","120","46.121.45.16","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("55884","4885","עוד מקורות","10/04/18 17:34","כה ניסן","תשע"ח","17:34","הצטטן","פה מעמוד 4 ואילך","68","","2218","True","True","False","","196","46.121.45.16","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("4965","4948","הגיע הזמן לתחיית המתים","13/11/10 19:48","ו כסלו","תשע"א","19:48","אבי פ","ראה מה שכתב על דברי ספר החסידים בהקדמה של הרב ישראל אריאל שליט"א למסכת זבחים שזה עתה הוציא מכון המקדש. תורף הדברים הוא שבזמננו שהחל קיבוץ גלויות החשיבות ללימוד קדשים כבר אינו בגדר מת מצוה אלא הכנת הלכה למעשה.","89","","4923","True","True","False","","143","95.86.86.131","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("55877","4966",""הסדר הזה הוא עלוב מאד שאין מצוי מי..."","10/04/18 12:46","כה ניסן","תשע"ח","12:46","הצטטן","חפץ חיים - תורה אור, הקדמה:

איתא במסכת שבת (דף ל"א) על מאי דכתיב והיה אמונת עתך וגו' אמונת זה סדר זרעים וכו' חכמה זה סדר קדשים. הנה ראה ראינו שהכתוב מכנה את הסדר הזה בשם חכמה יען שיש בו רב חכמה מאד יותר משארי הסדרים. וכן אמרו בב"מ (דף ק"ט) כי מטית לשחיטת קדשים תא ואקשי לי. וגם במדרש איתא על הפסוק מצות ה' ברה מאירת עינים זה סדר קדשים על שם שהוא מאיר עינים בהלכה. ועוד איתא בבראשית רבה על הפסוק וירא אלהים את האור כי טוב זה ספר ויקרא שיש בו הלכות מרובות. והנה ראינו בעו"ה שהסדר הזה הוא עלוב מאד שאין מצוי מי שילמוד בו ואפילו מי שלומדו אינו רואה לשם עיונו בו (לבד בחד מאלף מיחידי הדור) ואפילו מי שלומד הש"ס כסדר אינו מצוי שיעסוק בו בהתבוננות לידע היטב ביאור הסוגיא והמסקנא להלכה רק בהעברה בעלמא וכקורא פרשת הקרבנות.
ובאמת מה שהפליגו חז"ל בעניני ידיעת הקרבנות כגון מה שאמרו במגילה ל"א כבר תקנתי להן סדר הקרבנות גם כן אין הכונה שיאמר הפסוקים לבד ולא ידע פירושן וביאורן אלא שיתבונן בכל קרבן וקרבן אופני הקרבתו וכמו שכתב רבינו בחיי בפרשה צו וכן הבאר שבע בהקדמה לספרו (העתקתיו לקמן). וכ"כ בספר מעין גנים דמה שאחז"ל כל העוסק בתורת עולה כאלו הקריב עולה ובתורת חטאת כאלו הקריב חטאת אין הכונה כפשטן בקריאת פרשיות הקרבנות לבד כמו שמבינים המון העם אלא הכונה שלומד הדינים הנאמרים בעולה ובחטאת ובשאר קרבנות והיינו בעצמו סדר קדשים (וכן פירש"י שם בהדיא) ומה שנאמר בשו"ע או"ח שלאחר קריאת הפרשיות יאמר יה"ר כאלו הקרבתי וגו' היינו אותם שאינם יודעים ללמוד ולהבין אבל למי שנתן לו הקדוש ברוך הוא לב ללמוד מצוה ללמוד סדר קדשים כדי שאם יזכה ידע הדינים של כל קרבן וקרבן כאשר אנו מחכים בכל יום על ביאת משיחנו ובנין בה"מ. ובזה מדויק מה שאמרו כל העוסק בתורת עולה וכו' ולא אמרו כל הקורא בפרשת עולה וגו' אלא ודאי לרמז על כונתו ע"ש עכ"ל.
וכדי שידע האדם גודל מצות לימוד עניני הקרבנות העתקתי מפי סופרים וספרים איזה מאמרים כדי שידע את גודל ענין הזה ויזדרז בזה, ומלבד כל זה הלימוד הזה הוא באופן היותר נעלה וקדוש מאד שאינו מצוי בו הלימוד שלא לשמה אלא כדי לידע תורת ה' ולהתבונן בהלכותיו וגם עי"ז זוכר את כבוד ה' שהיה מימי קדם בזמן המקדש וכבודן של ישראל ומשתוקק שיחזיר ה' שכינתו לציון וכמו שכתב בספר מעין גנים. ומפני שעסקינו לזרז את האדם ללמוד הלכות הקרבנות שהוא מספר ויקרא קראתי שם המאמר תורה אור ע"ש הכתוב וירא אלהים את האור כי טוב שהוא מרמז על ספר ויקרא וכמש"כ למעלה. ואחלק מאמרי לפרקים.
ואל יהיה לפלא לפני הקורא מדוע נחשוב ונתבונן שחסר לישראל פרט זה של ידיעת סדר קדשים הלא ידוע כי בעו"ה בעתים כאלו נתרופפו עמודי הדת בכמה מקומות וזה גרוע הרבה יותר מזה שאצל זה הופקר בעו"ה לחלל בעצמו את השבת קודש ואצל זה הופקר למסור את בניו לענינים אלו וכדומה או לעיין בספרי מינות המשחיתים אמונתו. אמנם האמת הוא כי לא כמלך ב"ו מלכותו של הקדוש ברוך הוא כי מלך ב"ו שמלכותו תלויה בהסכמת אנשי ארצו אם חלילה בני מדינתו מרדו בו ולא נשאר לו רק אוהביו שהיו קרובים אצלו מלכותו מתמוטטת מאיליו משא"כ ממ"ה הקדוש ברוך הוא שמלכותו בכל משלה בעצם והוא מחיה את הכל ברצונו כמו שכתוב אתה הוא ה' לבדך אתה עשית את השמים וגו' הארץ וכל אשר עליה וגו' ואתה מחיה את כולם אינו מקבל שינוי ח"ו עבור ריבוי המתפרצים (וכמו שאנו אומרים בכל יום אדון עולם אשר מלך בטרם כל יציר נברא וכו' ואחרי ככלות הכל לבדו ימלוך נורא והכל צריכים לו והוא אינו צריך להם כלום וברצונו הוא יכול בכמו רגע לבנות שמים חדשה וארץ חדשה) וכמו שכתוב אם צדקת מה תתן לו ואם רשעת מה תפעל לו אכן לאיש כמוך רשעך (שהדבר נוגע רק להאדם בעצמו) ורצונו של הש"י דבוק באוהביו ושומרי בריתו והם לו לעם והוא להם לאלהים והוא מסתפק בהם לבדם. ובזה נשיב על השאלה הנ"ל דהנה שמו של הש"י אשר נקרא ה' אלהי ישראל גם עתה כשמו כן הוא שאף שנמצאו בעולם הרבה מתפרצים בעו"ה זה באופן זה וזה באופן זה מ"מ שמו הקדוש יתברך חל על כלל ישראל הדבקים באמונתו ומיחדים שמו ושומרים שבתו מעשות בו מלאכה שזהו אות שמאמינים בו באמת כמו שכתוב כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ וגו'. ואלו היה הזירוז שלנו ללמוד הסדר הזה לאנשים שחסר להם עקרי הדת היתה שאלה גדולה שאין עליה תשובה.","68","","2218","True","True","False","","175","46.121.45.16","0","4885","זבחים|ב ע"א",""),new Message("55878","55877","(המשך)","10/04/18 12:46","כה ניסן","תשע"ח","12:46","הצטטן","אבל באמת כל דברינו הוא לאנשים החרדים לדבר ה' שלא חסר להם מאומה ח"ו מעקרי הדת ומענפיה ושומרים כל פרט מפרטי המצוה ומחבבים מאד לימוד התורה להם ולבניהם בכל נפשם ובכל מאודם. על אנשים כאלו אני אומר מדוע יחסר להם לימוד הסדר הקדוש הזה לגמרי. ואקוה לה' שכאשר יקראו המאמרים שקבצתי בקונטרס הזה מדברי חז"ל בגודל הענין הזה. ימצאו רבים בקיאין בו ויקויים בהן מה שאמר הכתוב (ישעיה נ"א ז') עם תורתי בלבם. וישמח ה' במעשיו. אמן:","68","","2218","True","True","False","","136","46.121.45.16","0","4885","זבחים|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);