var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8138;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8123","0","רקיח מר אדא לשישיה","14/03/11 23:45","ח אדר ב","תשע"א","23:45","המכריע","לאחר שהגמ' מביאה את התו"כ שמחפש סברא להתיר טריפה לגבוה ולא מפרש מה התשובה (המהלך להתיר), ובכל זאת ישנה דרשה מן הבקר לפסול. מנסים האמוראים את כחם למצוא מה התשובה האפשרית. ובתחילת הדברים מופיע הסימן "רקיח מר אדא לשישיה", ויש שמחקוהו.

המעיין במתינות יווכח שישנו המהלך של רב, מנחת העומר, ועד ריש לקיש כל הדיון הוא בתוך המסגרת של דברי רב. ריש לקיש הבא בתור, מר (בריה דרבינא), רב אדא (בר אבא), רב שישא (בריה דרב אידי) ורב אשי. (המשך הסוגיא הוא במסגרת דברי רב אשי, למרות שזה לא ניכר במבט ראשון) .

א"כ יש לומר; רקיח - רב, ריש לקיש. (רקיח, כדי לתת משמעות מדומה למשפט, רקח מר אדא את שיישו, או מפני שריש לקיש מדבר על מפטם קטורת ורוקחו, איש אשר ירקח כמוה להריח בה). מר - בריה דרבינא. אדא - בר אבא. שישיה - ר' שישא ור' אשי.

אילו היה אפשר להגיה חופשי, ניתן היה לגרוס רקיש מר אדא לשישיה דאשי.","199","","4799","True","True","False","","1110","95.86.81.145","0","0","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8137","8123","יישר כח, באמת התלבטתי בסימן הזה להבינו","15/03/11 07:53","ט אדר ב","תשע"א","07:53","מתפעל","","148","","4798","False","True","False","","143","94.188.248.67","0","8123","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8138","8137","שמעתי פעם סיפור בהקשר הזה","15/03/11 07:57","ט אדר ב","תשע"א","07:57","מתפעל","של הסימנים בגמרא, שכמובן נועדו לעזור ללומדים לזכור בעל פה את סדר הדברים.

פעם היה עילוי אחד שלמד אצל גדול מישראל (איני זוכר במי היה מדובר אבל כרגיל, ניתן להלביש את זה על מי שתרצו), והעילוי הנ"ל היתה דעתו זחוחה עליו, שאלו רבו: מה אתה כל כך מבסוט? וענהו שהצליח לסיים מסכת שלימה בזמן קצר.
שאלו הרב: כשלמדת מהר, קראת גם את הסימנים שבסוגריים?
הודה התלמיד שלא טרח לקרוא אותם.
אמר לו הרב, אם כן צריך אתה לשוב וללמוד מחדש עם הסימנים. מי שמדלג על הסימנים, אינו יכול לעשות סיום מסכת.","148","","4798","True","True","False","","645","94.188.248.67","0","8123","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8140","8138","בענין הסימנים בש"ס","15/03/11 08:30","ט אדר ב","תשע"א","08:30","הראל","כאן","46","","4798","True","True","False","","275","77.126.172.81","0","8123","מנחות|ה ע"ב",""),new Message("8153","8140","לתת סימן לסימן","15/03/11 16:13","ט אדר ב","תשע"א","16:13","שלמה שטרסברג","הבעיה שבד"כ הסימנים לא כ"כ עוזרים לזכור וצריך לפענח את ראשי התיבות למה התכוונו בכל אות? מתי הכוונה לתחילת המילה הראשונה ומתי לאמצע וכ'","205","","4798","True","True","False","","309","95.86.71.5","0","8123","מנחות|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);