var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=8360;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("8360","0","כמה כניסות יש לפורטל מקוריאה?","25/03/11 08:15","יט אדר ב","תשע"א","08:15","לינקוש","שני קוריאנים אוחזים

בדרום קוריאה חיים קרוב ל-50 מיליון איש, וכולם לומדים גמרא בבית הספר. "ניסינו להבין מדוע היהודים כאלה גאונים, והגענו למסקנה שהם לומדים תלמוד", מסביר השגריר. כך הפך רב פפא לחכם מוכר יותר בקוריאה מאשר בישראל

ספק אם אביי ורבא תיארו לעצמם שאת הדיונים שלהם בבית המדרש בבבל על ההלכה היהודית, ילמדו מאות שנים אחר כך במזרח אסיה. אבל מתברר שהלכות "ביצה שנולדה ביום טוב" דווקא מאוד מעניינות את הדרום-קוראינים, שהפכו את התלמוד לספר חובה בתוכנית הלימודים.

כמעט בכל בית בקוריאה הדרומית ישנו תלמוד מתורגם. אך שלא כמו בישראל, גם האימהות הקוריאניות לומדות בו ומספרות מתוכו לילדיהן הצעירים. כן, במדינה שבה חיים קרוב ל-49 מיליוני אנשים המאמינים בבודהיזם ובנצרות, יש יותר אנשים שקוראים בתלמוד - או לפחות מחזיקים עותק שלו בבית - מאשר במדינת היהודים. הרבה יותר.

"כך נהיה גם אנחנו גאונים"
"היינו סקרנים מאוד לגבי ההישגים האקדמיים הגבוהים של היהודים", מסביר שגריר דרום קוריאה בישראל, יאנג סאם מה, שהתארח בתוכנית "תרבות היום". "ליהודים יש אחוז גבוה של זוכי פרס נובל בכל התחומים: בספרות, במדעים ובכלכלה. זה הישג מדהים. ניסינו להבין מהו הסוד של העם היהודי? כיצד הם - יותר מעמים אחרים - מצליחים להגיע לכאלה הישגים מרשימים? איך זה שיהודים הם כל כך גאונים? המסקנה שהגענו אליה היא שאחד מהסודות שלכם זה לימוד התלמוד.

"יהודים לומדים תלמוד מגיל צעיר, וזה מסייע להם, לדעתנו, לפתח יכולות גבוהות. ההבנה הזו הביאה אותנו למסקנה שגם אצלנו צריך ללמד ילדים תלמוד. אנחנו מאמינים שאם נלמד את ילדינו תלמוד - נוכל גם אנחנו להיות גאונים. וזה מה שעומד מאחורי ההחלטה לשלב את התלמוד במערכת הלימודים בקוריאה הדרומית".

יאנג מספר כי הוא עצמו קרא בתלמוד מגיל צעיר מאוד: "זה נחשב ללימוד מאוד משמעותי", הוא מדגיש. "התוצאה היא שיש יותר קוריאנים שמחזיקים בביתם תלמוד, מאשר יהודים בישראל. לי, למשל, יש שני סטים של תלמוד: את האחד קנתה לי אשתי, ואת השני קיבלתי מתנה מחמותי".

להמשך המאמר","58","","4784","True","True","False","","4465","77.124.148.28","0","0","כללי|",""),new Message("8361","8360","אל תקרי","25/03/11 08:33","יט אדר ב","תשע"א","08:33","עלי","האם זהו שנבא יעקב אבינו לבניו : "אשר יקרא אתכם באחרית הימים" - האם יש בזה : אל תקרי "יקרא אתכם" אלא "קוריאה איתכם" ?
ההבדל בין יהודי לשאינו יהודי הלומד תורה אינו בחכמה שבתורה אלא בקשר הרוחני לא-לוקות שנוצר בעת הלימוד. בעוד שחכמה סתם היא דבר מוגבל כמו השכל האנושי, הרי שהתורה אינה מוגבלת. אמנם גם בתורה יש חלק שקשור למציאות הטבעית המוגבלת אך לא רק. הנשמה של יהודי יש בה חלק א-לוק ממעל משא"כ שאינו יהודי.
השאלה העיקרית היא האם הקוריאנים יתקרבו ע"י לימודם לאמונה ולקיום שבע מצוות בני נוח ? האם ייעשו לחסידי אומות העולם ? האם הדבר יתפשט לאומות נוספות ?","209","","4784","True","True","False","","273","212.117.142.227","0","8360","כללי|",""),new Message("8362","8360","אולי הקובץ המצורף יעזור","25/03/11 08:34","יט אדר ב","תשע"א","08:34","מנהל האתר","נתוני הסטטיסטיקה מתחילת החודש הלועזי האחרון בנוגע לכניסות ממדינות.","1","jpg","4784","True","True","False","","560","77.124.148.28","0","8360","כללי|","0-jpg"),new Message("11064","8360","סרטון בנושא זה","15/06/11 18:28","יג סיון","תשע"א","18:28","לינקוש","כאן","58","","4702","True","True","False","","166","77.124.182.101","0","8360","כללי|",""),new Message("8363","8361","רגע...","25/03/11 10:26","יט אדר ב","תשע"א","10:26","משיב מאורות דף היומי","מי אמר שלאינו יהודי אין נשמה? הרי זה מח' ראשונים....

אם כבר היינו דנים על לימוד התלמוד כידע, הייתי אומר שהחלק החי בתלמוד אינו רק החכמה אלא קיום מצות ת"ת, כלומר זה שאדם עובד את אלוןקיו ע"י שמפעיל את דעתו להבין את דבר ה'.

כלומר שהתלמוד הוא מעשה דתי ולא משעה של רכישת ידע...

פוק חזי מאי איכא בין בית מדרש חי כמו ישיבת מיר, לבין המחלקה לתלמוד בבר אילן, או הספריה למדעי היהדות...

לא צריך להגיע עד קוריאה.....","142","","4784","True","True","False","","374","85.130.130.141","0","8360","כללי|",""),new Message("8364","8361","אבל...","25/03/11 10:30","יט אדר ב","תשע"א","10:30","משיב מאורות דף היומי","אם הקוריאנים רוצים להיות גאונים וגם חפשיים, אז התלמוד הוא אכן תרגיל מצויין לפיתוח החשיבה...","142","","4784","True","True","False","","325","85.130.130.141","0","8360","כללי|",""),new Message("8366","8362","לשמחה מה זו עושה?","25/03/11 13:44","יט אדר ב","תשע"א","13:44","המכריע","כשתרגמו את התורה ליוונית היה בעולם חושך שלשה ימים, והדיו מהדהדים עדיין בסליחות לעשרה בטבת.

אפילו כשישראל מזמרין מן התורה בבתי משתאות, התורה חוגרת שק, כלומר זה עלבון התורה כשמשתמשים בה כ"היכי תימצי" לשמחה בעלמא. ואף דוד נענש על שקרא לתורה זמירות. ומה יפה בזה שהגויים משתמשים בתורה כתרגיל לפיתוח הגאונות?

שלא לדבר על דברי המקובלים בגודל האסון כשדברים מן התורה נמסרים לחיצוניים, לעכו"ם אמיתיים.

אני אישית משוכנע שהם גם לא מבינים ממש כלום, למרות שחכמה בגויים תאמין, אבל תורה אל תאמין,

ואף לשיטתם זו שטות גמורה. רוב מקבלי פרס נובל לא למדו מעולם תלמוד ואף לא אבותיהם. אולי זה נכנס לגניוס היהודי. אבל הקשר לא כל כך ישיר.","199","","4784","True","True","False","","226","95.86.107.191","0","8360","כללי|",""),new Message("8367","8366","אור לגויים","25/03/11 14:25","יט אדר ב","תשע"א","14:25","הודו_כי_טוב","כשתירגמו את התורה ליוונית היוונים רצו לחפש "סיבה למסיבה"
אפילו תירגמו ממוכוון בשינוי שלא ליפתוח להם את הפה
פה הם לא מחפשים אותנו זה לא אותו דבר
הם גם לא מתגאים בזה הם רק התענינו מה מצב הלימוד בישראל
(בושה לספר) והם עושים זאת מיוזמתם
אם כיום מותר לגוי להקריב קורבן לבורא עולם ולנו אסור (ומותר ללמדו איך)
לא קל וחומר שיוכל גם ללמוד עוד חוכמה בעצמו ?
לנו אסור להפוך את התורה לחפור בה ולהם מה הדין ?
הם לומדים את זה בבית ספר ובביתם לא בבתי מרזח אםכי גם זה לא ברור
למה זה לא לכבוד תורה הרי זו מצווה לדבר דיברי תורה על שולחן האוכל
אחרת האכל כמו קיא
ובקשר לדוד המלך אנחנו לא השרגה שלו הוא נענש כי הוא היה בדרגה כה גבוהה
שהיה צריך לאמר אחרת ולראיה בסוף פסוקי דזימרה אנו אומרים הבוחר בשירי זמרה
שבת שלום","207","","4784","True","True","False","","242","217.132.161.37","0","8360","כללי|",""),new Message("8368","8366","אור לגויים - ושכחתי לאמר","25/03/11 14:29","יט אדר ב","תשע"א","14:29","הודו_כי_טוב","מה הבעיה בזה שאנחנו אור לגויים ככתוב בתנך ?
וזה שאמרת שהם לא מבינים - לא קשיה למימר מרוב מחלוקות זה לא פלא
גם אני לא מבין הרבה כי בורכנו במחלוקות לרוב","207","","4784","True","True","False","","211","217.132.161.37","0","8360","כללי|",""),new Message("8369","8366","מנין שאפילו עכו"מ ועוסק בתורה שהוא ככ"ג?","25/03/11 14:44","יט אדר ב","תשע"א","14:44","student","(א) למדנו את העניין במסכת ע"ז, ועל כך ניתן לראות כאן.

(ב) חשבתי לכתוב פה משהו שלמדתי על הגניוס היהודי, אבל ויקיפדיה עשתה זאת טוב יותר.

(ג) השנה תורגמה גם המשנה לערבית - והחלה להימכר בארצות ערב:
"בית ההוצאה "אל-נאפזה" (הצוהר) בקהיר יזם את תרגומם לערבית של ששת סדרי המשנה והם מופצים בשוק החופשי לכל דורש. עם יציאתם לאור הוזמן כל מי שרצה לרכוש את ששת הכרכים ב-450 לירות מצריות (כ-320 שקלים)". (פורסם ב"מעריב" - 14/3/2011).

(ד) דרך אגב, לפחות שניים מתוך 176 הזוכים, שספריהם הסבו ומסבים לי עונג צרוף, בטוח למדו תלמוד (אחד זכה ב-66' ואחד ב-78').","177","","4784","True","True","False","","194","77.127.50.165","0","8360","כללי|",""),new Message("8370","8369","לא בטוח שהציטוט שלך נכון ","25/03/11 14:53","יט אדר ב","תשע"א","14:53","הראל","ראה כאן במאמרו של הרב ברנדס (בחלק האחרון, החל מעמ' 21 של המאמר ואילך).

[בחלק הראשון של המאמר הוא עמד על כך שלטענתו הסוגיה הראשונה במסכת ע"ז משקפת 2 גישות ביחס אל הגוי, ובחלק האחרון הנ"ל הדגים זאת בציטוט הספציפי שהבאת]

וראה שמביא שם שבמדרש במדבר רבה הגירסה היא "עובד כוכבים המתגייר".","46","","4784","True","True","False","","267","77.124.148.28","0","8360","כללי|",""),new Message("8373","8370","לא עיינתי במקורות שהבאתם.","25/03/11 15:29","יט אדר ב","תשע"א","15:29","המכריע","אבל הלא הדבר ברור שגוי שלמד חייב מיתה, אל תיקרי מורשה אלא מאורסה, וזה נפסק להלכה ברמבם הלכות מלכים (דומני בפרק י). ואיסור חמור ללמד תורה לגוי, ועובר בעשה, כדאי' חגיגה יג. ועי' תוס' ב"ק לח. שטרחו למצוא איך לימדו לסרדיוטות. וכבר הגמ' בסנהדרין (נט.)שאלה מהמקור שהבאתם ומעמידה רק בתורת שבע מצוות דידהו.
זכורני שהמהרש"א כנראה בב"ק מתחבט איך המתגייר ילמד, הרי מיד כשמתגייר חייב בכל המצוות, וללמוד לפני כן אסור לו. ומחדש היתר מיוחד ללמוד לצורך זה.
סוף דבר עם כל הטפיחה העצמית על השכם, יש לזכור שזה נגד ההלכה.","199","","4784","True","True","False","","208","95.86.107.191","0","8360","כללי|",""),new Message("8374","8373","אשר קידשנו במיצוותיו","25/03/11 15:33","יט אדר ב","תשע"א","15:33","הודו_כי_טוב","אם אדם שכח לברך בבוקר "אשר קידשנו במיצוותיו וציוונו לעסוק בדברי תורה"
וניזכר רק למחרת האם אותו יום הוא יצא ידי מצוות לימוד תורה או לא ?","207","","4784","True","True","False","","213","217.132.161.37","0","8360","כללי|",""),new Message("8377","8373","במקורות אלו מבואר שי"א שיש חילוק","26/03/11 20:03","כ אדר ב","תשע"א","20:03","דוד כוכב","דעת הרמב"ם והמאירי שאין איסור כאשר הנכרי מכבד את התורה ומכיר שהיא של ישראל.

על כך גם כאן.","125","","4783","True","True","False","","155","212.76.111.188","0","8360","כללי|",""),new Message("8383","8373","[ללא נושא]","27/03/11 01:09","כא אדר ב","תשע"א","01:09","משיב מאורות דף היומי","א. לכא' לגבי הקוריאנים לא מדובר בללמד לגוי תורה אלא הוא לומד לבד ומעצמו.

ב. מי אמר שגוי שלומד תורה לשם מדע או חידוד המחשבה, נכלל בדין שחייב מיתה בידי שמיים?, אולי רק אם לומד לשם מצוה. האם גוי שלומד תלמוד באוניברסיטה חייב מיתה?","142","","4782","True","True","False","","353","85.130.130.141","0","8360","כללי|",""),new Message("8375","8374","לא בירך ב' התורה","25/03/11 15:36","יט אדר ב","תשע"א","15:36","המכריע","ודאי שיצא, רק ביטל מצות ברכת התורה דאורייתא. וכמו כל מצוה שקויימה ללא ברכת המצוות, שידי המצוה יצא.","199","","4784","True","True","False","","174","95.86.107.191","0","8360","כללי|",""),new Message("8376","8374","כל הראוי לבילה אין בילה מעכבת בו","25/03/11 15:38","יט אדר ב","תשע"א","15:38","שיננא","וכל שאין ראוי לבילה בילה מעכבת בו","146","","4784","True","True","False","","278","77.124.148.28","0","8360","כללי|",""),new Message("8419","8374","[ללא נושא]","27/03/11 20:57","כא אדר ב","תשע"א","20:57","משיב מאורות דף היומי","זה מזכיר לי מי שעשה תשובה ולא התכוון לקיים מצות עשה לשוב, האם יצא ידי חובה? או שצריך לשוב עוד פעם ","142","","4782","True","True","False","","314","85.130.130.141","0","8360","כללי|",""),new Message("8382","8377","הרמבם אוסר","27/03/11 00:22","כא אדר ב","תשע"א","00:22","המכריע","איני יודע מה כתב הרמבם בשות ואם זה מוסמך ובאיזה הקשר. אבל בהלכות מלכים הוא פוסק לאיסור. אמנם אין על זה בשו"ע. אבל לא נראה לי שלדינא אפשר להקל על סמך המאירי ושות הרמבם נגד פסקו במשנה תורה.

כמובן שיש לצרף את דעתם כשיש איזה צורך, או חשש סכנה, אבל לא לחינם.

אגב ראיתי שמהרב רנשבורג מציין לבאר שבע מדוע השמיטו הפוסקים את הדין שאין מוסרין ד"ת לגוי ואינו תחת ידי. יכול להיות שזה ישפוך עוד אור בנושא.","199","","4782","True","True","False","","193","95.86.122.34","0","8360","כללי|",""),new Message("8384","8382","לשון הרמב"ם","27/03/11 02:07","כא אדר ב","תשע"א","02:07","דוד כוכב","רמב"ם הלכות מלכים פרק י הלכה ט:
"עכו"ם שעסק בתורה חייב מיתה, לא יעסוק אלא בשבע מצות שלהן בלבד, וכן עכו"ם ששבת אפילו ביום מימות החול, אם עשאהו לעצמו כמו שבת חייב מיתה, ואין צריך לומר אם עשה מועד לעצמו, כללו של דבר אין מניחין אותן לחדש דת ולעשות מצות לעצמן מדעתן".

משמעות סוף דברי הרמב"ם שהאיסור הוא משום שהעכו"ם מחדש לעצמו את אותה תורה או מצוה. וכדבריו בתשובתו.
וככלל כאשר דברי הרמב"ם סתומים ולא מפורשים הטעם ואוקימתת הדין, דרך הפוסקים לבארו על פי דבריו המפורשים במקום אחר.","125","","4782","True","True","False","","143","212.76.111.188","0","8360","כללי|",""),new Message("8467","8419","תקן אותי אם אני טועה","29/03/11 15:33","כג אדר ב","תשע"א","15:33","הודו_כי_טוב","מי ששב מיראה צריך לכוון
מי ששב מאהבה לא שייך לכוון כי הכוונה נימצאת בעצם המעשה
כמו מי שמחלק בבני ברק חומר פירסומי האם הוא צריך לכוון מצוות מעבידו אחרת לא יקבל שכר
כי הוא מסתובב בבני ברק כי הוא אוהב לשהות בה עם צריך או לא צריך
בני ברק , אלעד מיא נפקא מינא ?

"אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת ה', אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ: שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' כָּל יְמֵי חַיַּי, לַחֲזוֹת בְּנֹעַם ה' וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ "","207","","4780","True","True","False","","188","217.132.161.37","0","8360","כללי|",""),new Message("11071","11064","תודה! למדתי לא מזמן עם פרופ' מהמזרח","15/06/11 23:57","יג סיון","תשע"א","23:57","student","שלא הבין (ברמת זעזוע) כיצד הסטודנטים בישראל לא מצליחים לנתח סוגיה מסוימת שהוא העלה בשיעור, כי הרי אנחנו העם של התלמוד!
חצי מהאנשים במקום בכלל לא הבינו מה זה תלמוד ולמה הוא מקשקש עליו באמצע שיעור ","177","","4702","True","True","False","","180","46.120.101.112","0","8360","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);