var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='4';var iPage='1';var iMessageId=65709;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=4';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום ענייני לשון בדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("200","הנהלת פורום לשון","1")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום לענייני לשון בדף היומי!","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=6063")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("ברוכים הבאים לפורום לענייני לשון בדף היומי!","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=6063"),new MgrMsg("מעוניין לקבל התראה למייל כשעולה קישור/מאמר חדש? - צור קשר","http://www.daf-yomi.com/ContactUs.aspx"),new MgrMsg("למעבר לפורום המרכזי - על הדף היומי - לחץ כאן","http://www.daf-yomi.com/forums/forum.aspx?id=1")];var MostViewedArr=[];var ClosedMsgsArr=[];var MessageArr=[new Message("65709","0","מקדיר; גדר – כתר – קטר – קדר – כדר","18/12/19 10:19","כ כסלו","תש"פ","10:19","דוד כוכב",""רבי אומר: אינו דומה כתם שלאחר הכבוס לכתם שלפני הכבוס, שזה מקדיר וזה מגליד".

* גדר – כתר – קטר – קדר – כדר
גדר – מקיפה, (במדבר כב, כד) גָּדֵר מִזֶּה וְגָדֵר מִזֶּה.
כתר – מקיף את הראש. וכן (שופטים כ, מג) כִּתְּרוּ אֶת בִּנְיָמִן, ופירש רש"י: "הקיפו את בנימן ככתר המקיף את הראש, וכן (תהלים כב, יג) אַבִּירֵי בָשָׁן כִּתְּרוּנִי, וכן (חבקוק א, ד) כִּי רָשָׁע מַכְתִּיר אֶת הַצַּדִּיק".
קטר – קשירה סביב, (דניאל ה, ו) וְקִטְרֵי חַרְצֵהּ מִשְׁתָּרַיִן, ופירש רש"י: "אזור חלציו נפתח".
כדר – (ישעיהו כב, יח) צָנוֹף יִצְנָפְךָ צְנֵפָה כַּדּוּר, תרגום יונתן: וְיַקִיפוּנָךְ בַּעֲלֵי דְבַב כְּשׁוּר, רש"י: "צנוף יצנפך - כמצנפת המקפת את הראש יקיפוך אויבים ומציקים". (ישעיהו כט, ג) וְחָנִיתִי כַדּוּר עָלָיִךְ, רש"י: "כדור - כשורה של גייסות מקיפות".
קדר – שקוע לעומת הבליטה סביב. חפירה בקרקע (עירובין פרק ה משנה ד) שֶׁמְּקַדְּרִין בֶּהָרִים. חשוך כמצוי בקפל קרקע שקוע (ישעיהו נ, ג) אַלְבִּישׁ שָׁמַיִם קַדְרוּת, פנים קודרות לעומת פנים זורחות (ירמיהו ח, כא) הָשְׁבָּרְתִּי קָדַרְתִּי, ופירש רש"י: "קדרתי - לשון שחרות ואופל", ובתרגום יונתן שם: אִתְחַפִּיאוּ אַפֵּי אִכְרוּם אוּכָמִין כְּקִדְרָא, מכאן משמעות קדרה ששולי נחושתה שרופים.","125","","1600","True","True","False","","303","95.86.105.78","0","0","נידה|נו ע"ב",""),new Message("66063","65709","למה השמטתה 'קשר'","05/01/20 12:42","ח טבת","תש"פ","12:42","א ח","לרשימה צריך להכניס 'קשר'.
ולבאר ש'כתר' של המלכים הוא בעיקר החוט הסובב את הראש, הבניין מעליו הוא מעל הכתר.
ומה פירוש הפסוק 'כַּתַּר לי זעיר ואחווך'?","839","","1582","True","True","False","","100","84.110.37.234","0","65709","נידה|נו ע"ב",""),new Message("66073","66063","יישר כח","05/01/20 16:41","ח טבת","תש"פ","16:41","דוד כוכב","אמנם זה קצת שונה, כי שי"ן היא ממוצא השיניים, ואותיות ד-ת-ט הן אותיות הלשון והן ממוצא אחד ממש ונבדלות ביניהם רק בקוליות ובנחציות.","125","","1582","True","True","False","","187","212.76.100.221","0","65709","נידה|נו ע"ב","")];var iTotalPages=49;var SeverTime;fInitTree();getPersist(24679);