var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=100305;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("100305","0","מדוע","25/06/22 23:19","כו סיון","תשפ"ב","23:19","עלי","טורחת הגמרא לספר את הסיפור המזעזע שקרה בנרש על חטיפת האשה ואינוסה ועל כך שלא הצריכוה לקבל מהאנס גט ולא ספרה הגמרא כיצד הענישוהו על שחטף אשה ובא על אשת איש ( אמנם מדרבנן אבל מה זה משנה ) ? איך נהייתה הווא אמינא שתהא אשתו בביאה באונס וכי סתם אשה שנחטפת ונאנסת יש הווא אמינא שתהא נשואה לאנס ?","209","","677","True","True","False","","338","87.71.29.34","0","0","יבמות|קי ע"א",""),new Message("100306","100305","על סמך מה קבעת שמדובר באונס?","25/06/22 23:35","כו סיון","תשפ"ב","23:35","Almuaddib","אתה בטוח שזה לא משהו שארגנה הכלה עצמה?","107","","677","True","True","False","","59","46.121.110.121","0","100305","יבמות|קי ע"א",""),new Message("100307","100306","אז מדוע כתוב","26/06/22 06:44","כז סיון","תשפ"ב","06:44","עלי","שנחטפה ולא שברחה, הרי כך בדיוק כתוב כולל בפירש"י :
הָהִיא עוֹבָדָא דַּהֲוָה בְּנַרֶשׁ וְאִיקַּדִּישָׁה כְּשֶׁהִיא קְטַנָּה וְגָדְלָה וְאוֹתְבַיהּ אַבֵּי כוּרְסְיָיא וַאֲתָא אַחֲרִינָא וְחַטְפַהּ מִינֵּיהּ וְרַב בְּרוֹנָא וְרַב חֲנַנְאֵל תַּלְמִידֵי דְרַב הֲווֹ הָתָם וְלָא אַצְרְיכוּהָ גִּיטָּא מִבָּתְרָא ( וברש"י : וקא אפקעינהו לקידושין מיניה. דכל דמקדש תולה בדעת חכמים הוא דהא כדת משה וישראל קאמרינן ורבנן אמרי דחוטף אשה מבעלה לא ניהוי קידושין: ) ?!","209","","676","True","True","False","","47","87.71.29.34","0","100305","יבמות|קי ע"א",""),new Message("100308","100307","נחלקו הראשונים","26/06/22 07:36","כז סיון","תשפ"ב","07:36","אבי גרינבלט","האם חטפה ונתרצתה לו או ששידלה והסכימה (וגם זה נחשב לחטיפה).
שיטתך לא עלתה על דעת הראשונים שהרי באונס מה ההו"א שתצטרך גט ???","539","","676","True","True","False","","57","176.228.1.172","0","100305","יבמות|קי ע"א",""),new Message("100309","100308","אם לאחר ה'חטיפה'","26/06/22 08:40","כז סיון","תשפ"ב","08:40","עלי","מתברר שהיא רוצה בשני ולא בראשון, מדוע ביטלו את 'נישואיה' ( ע"י ביאה ואו גם כסף ) מהשני וכי רצו לכפותה להישאר עם הראשון שלא רצתה בו עוד, הרי לפחות משמע לדבריכם שראוי היה שתקבל גט מהראשון דווקא ( שהרי אינה רוצה בו ) ותוכל להינשא כראוי לשני ( שהרי לראשון לא היתה ממש נשואה אלא שאיש כנראה לא הציע לה למאן בו כשהיתה קטנה וכנראה גם לא שאלו אותה אם טוב לה איתו )
והנה אנחנו רואים שהחכמים ראו בה נשואה לראשון והשני כלום, אם אמנם לרצונה היה הדבר -האם אינה נחשבת אם כן אשת איש מנאפת ( ולו בספק ) שיש להוציאה מהראשון בגט ?
אשמח לקבל הסבר קצת יותר רחב מעמיק ומסודר מה קרה, מה חשבו על כל אחד מהם ומה היה מעמדם בעיני החכמים ומדוע פסקו כמו שפסקו.","209","","676","True","True","False","","46","84.110.114.45","0","100305","יבמות|קי ע"א",""),new Message("100310","100309","לפני הסבר, אתה מבין מדוע לא אונס?","26/06/22 09:25","כז סיון","תשפ"ב","09:25","Almuaddib","כדאי לחדד:

להתווכח עם צריך או לא גט מהשני, משמע שהיו קידושין, והיא הסכימה לקבל ממנו את הקידושין האלו.
זו לא הושאה על ידי אביה בילדותה, ולכן אינה מתקדשת אלא לרצונה, כפי שלמדנו במסכת קידושין.

הנאנסת, בשום מקרה, לא נזקקת לגט מהאנס.
אף פעם
אינה צריכה גט מהאנס.

כעת, אחרי שהבנת את זה, אתה יכול לחזור וללמוד את הגמרא, ואף להבין.","107","","676","True","True","False","","65","147.235.206.151","0","100305","יבמות|קי ע"א",""),new Message("100341","100309","יש כאן שידול, פיתוי, לא אונס","28/06/22 16:12","כט סיון","תשפ"ב","16:12","איתיאל","היא נתרצתה להינשא לראשון, וגם מצד דרך ארץ היא קודמת לו, אחרי שדאג לה בכל השנים הקודמות שהיתה תחתיו.

ואז בישיבתה בחתונתה בא אחר, חטפה ושידלה להתרצות להינשא לו.

בהסתכלות "טכנית", לכאורה עוד לא נישאת לראשון ונישאת לשני. אבל חכמים הוציאו מתחת השני בכפיית גט, כיוון שעשה שלא כהוגן.

זה דומה בימינו אם יבוא אדם וישדל אישה משודכת (מאורסת בלשון ימינו) ויוציאה מתחתיו, קל וחומר כשעושה זאת באולם החתונות, שזה מעשה מכוער ביותר.","842","","674","True","True","False","","52","","0","100305","יבמות|קי ע"א",""),new Message("100314","100310","אם אמנם כן","26/06/22 10:48","כז סיון","תשפ"ב","10:48","עלי","שטיינזלץ הסביר כך :
ההיא עובדא דהוה [והרי מעשה שהיה] בעיר נרש ואיקדישה [והתקדשה אשה] כשהיא קטנה, וגדלה, ואותביה אבי כורסייא [והושיבה הבעל באפריון, בחופה] ועדיין לא בא עליה, ואתא אחרינא [ובא אליו] וחטפה מיניה [ממנו] מן הבעל, ורב ברונא ורב חננאל תלמידי דרב הוו התם [היו שם] ולא הצריכוה לקבל גיטא מבתרא [גט מן האחרון], שראו זאת כאונס בלבד ולא נעשה בה כל קנין, ולא חששו לומר שקידושיה הראשונים בהיותה קטנה לא תפסו!

אמר רב פפא: יש להבדיל, כי בעיר נרש בתחילה מינסב נסיבי [נושאים] אשה ובועלים אותה, והדר מותבי אבי כורסייא [ואחר כך מושיבים אותה באפריון], ואם כן, במקרה זה כבר בא עליה הבעל משגדלה, והנישואין תופסים אפילו לשיטת רב. רב אשי אמר: טעם אחר היה בדבר, שמכיון שהוא, החוטף, עשה שלא כהוגן — לפיכך עשו בו שלא כהוגן, שביטלו את תוקף מעשיו של החוטף ואפקעינהו רבנן לקידושי מיניה [והפקיעו חכמים את הקידושין ממנו] מן השני.

לפי הרישא של הסברו שלא חששו שקידושיה הראשונים תפסו וגם בעילת השני אינה אלא כאונס ( עכשו אתה מבין מדוע חשבתי על כך... מדוע לא כתב 'כבעילת זנות' ?), לא ברור מדוע היתה הווא אמינא להצריך אותה גט מהשני, אם נתן לה כסף קידושין, הרי עמו היא רוצה להיות ( לדבריכם... ), ומקסימום אם קידושיו אינם נחשבים יחזור ויקדש אותה כדמו"י...
לפי דברי רב פפא שנבעלה ע"י הראשון משגדלה כי כך נהגו בנרש, הרי היא אשתו, והשני אם בא עליה לרצונה הרי היא מנאפת והוא בא על אשת איש וג"כ מנאף ומה מקום לדון בזה ?
לפי רב אשי החוטף עשה שלא כהוגן ( שטיינזלץ אינו מסביר מה שלא כהוגן - החטיפה ? הבעילה ? אם היא אשת הראשון אזי דבריו זהים לדברי רב פפא, אם אינה נחשבת אשת הראשון לגמרי כי לא נבעלה לו אזי נשאלת השאלה האם בכל אופן הם נחשבים מנאפים מדרבנן ומה דינם ( האם על הראשון לגרשה שהרי בלאו הכי הוכיחה במעשיה שאינה רוצה בו אם כן מדוע להשאירה כנשואה לו - היה עליהם לפסוק שתצא בגט מהראשון ולא רק שמעשי השני אינם כלום ?! )
ומכיון שלי אין הדברים נהירים, גם אם ההבנה היא שאין מדובר באונס, אשמח להסבר מפורט על מעמדה ודיניהם","209","","676","True","True","False","","53","84.110.114.45","0","100305","יבמות|קי ע"א",""),new Message("100344","100341","אבל לא התיחסת","28/06/22 20:21","כט סיון","תשפ"ב","20:21","עלי","לרצון האשה.
מה בסופו של דבר היא רצתה ? להיות אשת הראשון או השני ?
אם רצונה היה להיות אשת הראשון הכיצד נתפתתה לשני והאם אין זה סוג של אונס ? אם רצונה היה להיות אשת השני מדוע לבטל את נישואיה לו ולכפות עליה להיות אשת הראשון שמתברר שאינה רוצה בו עוד ?
כללו של דבר - נדרשת תשובה מפורטת יותר.","209","","674","True","True","False","","36","87.70.84.182","0","100305","יבמות|קי ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);