var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=100319;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("100319","0","עד שלושים יום מוקים איניש","27/06/22 07:32","כח סיון","תשפ"ב","07:32","שמואל דוד","ראיתי שאלה מעניינת:

קיא:

יבמה שאמרה בתוך שלשים יום וכו':

מאן תנא דעד תלתין יומין מוקים איניש אנפשיה אמר רבי יוחנן רבי מאיר היא דתניא טענת בתולים כל שלשים יום דברי רבי מאיר כו׳

האם השלושים יום כולל ימי נדתה או רק הימים שמותרת לבעלה?","595","","678","True","True","False","","369","174.198.205.160","0","0","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100320","100319","סברה","27/06/22 08:58","כח סיון","תשפ"ב","08:58","אבי גרינבלט","לענ"ד הכוונה כולל.
מה"ת , אסורה עליו שבוע ותו לא. מתקנת רבי זירא הגענו עד לכשבועיים. שאלתך לא התייחסה לדעת התורה(לחילופין רק לדעת תורה ולא לדעת רבי זירא) ואכן כך נכון לומר לענ"ד.
אמדו חכמים שהכל מצטבר לכדי פרק זמן כולל של 30 יום (כך מידתן של חכמים ב 40 סאה נטהר וב 39 לא).
בכל מקרה , זו נקודה פלאית נוספת להראות חכמתם (בכל המובנים) של חכמי ישראל.","539","","678","True","True","False","","74","176.228.1.172","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100327","100319","אני יוסיף על השאלה","27/06/22 23:39","כח סיון","תשפ"ב","23:39","מנחת טנא","האם גם באדם נשוי שיש לו אשה אחרת לא מוקים איניש","49159","","678","True","True","False","","41","","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100321","100320","לא הבנתי","27/06/22 13:13","כח סיון","תשפ"ב","13:13","אור חדש","איך זה מוכיח פלא כלשהו?

ראה שאלות ר' ירמיה על הנסיון לטעון שדבר מה נכון באופן מופלא רק כי חכמים קבעו שכך הדבר...","458","","678","True","True","False","","61","188.64.207.113","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100322","100321","קוראים לזה "הרגשים"","27/06/22 13:15","כח סיון","תשפ"ב","13:15","אבי גרינבלט","כל אחד מרגיש אחרת.","539","","678","True","True","False","","58","176.228.1.172","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100323","100322","ניסוח אחר","27/06/22 13:38","כח סיון","תשפ"ב","13:38","אור חדש","ברור שכדי להיות חזל היה צורך מלבד אינטלגנציה רגילה גם במידה מסויימת של אינטליגנציה רגשית ואף בהבנה ורגישות לסוציולוגיה

ברור שהיו חכמים עם יתרון על חבריהם בתחום זה או אחר (הסבר סביר לכלל שהלכה כר"מ בגזרותיו)

אומנם
זה שקבעו נורמות מסויימות באומדן דעתם לא מוכיח שום דבר פלאי
למעשה להפך

כשמישהו קובע קביעה מוחלטת בדבר שהוא ללא ספק נמצא על סקאלה רחבה מאד עם סטיות תקן סטטיסטיות גדולות זה מעורר תחושת אי נוחות

ללא שימוש בסטטיסטיקה ונתונים רחבים שנאספו בצורה מדעית הצהרות בדבר הנורמה הכלל ציבורית אינן רציניות

הן יכולות להיות הערכות כלליות
יכולות להיות נסיון לקבע מציאות בלי קשר למציאות שלפני הקביעה

אך פליאה?","458","","678","True","True","False","","62","188.64.207.113","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100338","100322","הדיון לא על עצם ההרגשים","28/06/22 12:59","כט סיון","תשפ"ב","12:59","אביגדור","הרי אף אחד לא ישאל אותך למה קמת הבוקר עם מצב רוח טוב (מאידך, גם אף אחד לא יודיע בפורום שהוא קם עם מצב רוח טוב. מאותה סיבה)
הדיון הוא על הסיבה להרגש. אם אתה כותב על נתון מסוים או סברה מסוימת שהיא מרגשת אותך, אז יש מקום לדיון שכלי (כמו כל דיון תורני אחר) האם באמת יש ייחודיות שגורמת להתרגשות. זו כבר שאלה שכלית לגמרי.

ברור ששאלה כזו (וגם תשובה כזו) צריכה להסתמך על הפרטים הבאים: האם אנשים "רגילים" יכולים להגיע בכלים טבעיים לאותה מסקנה. האם נדרשים לה כלים מיוחדים שלא היו בעבר. האם מצאנו מחכמי האומות שאמרו דעות דומות (והאם באמת חזל הם המקור הראשוני).
(כמובן שכל מה שכתבתי כאן נכון לא רק למקרה הפרטי הזה, אלא לנתונים נוספים בחזל כידוע)","571","","677","True","True","False","","54","212.76.116.137","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100324","100323","ניסוח אחר","27/06/22 13:45","כח סיון","תשפ"ב","13:45","אבי גרינבלט","אין ציפיה לקבל דו"חות סטטיסטיים ואין סוף מחקרים של מומחים לדורם בלבד מחכמי ישראל.
בעיני הפלא הוא חוסר החשש לעסוק בנבכי הנפש של האדם (הגבר בנידון דידן) ומן הסתם הדברים לא נמסרו כאקסיומה.
בעיני הפלא הוא רוחב דעתם שהיתה מבוססת על למידה מתמדת.
כל המדענים בעלי היושרה בימינו הגיעו למסקנה ברורה (רק האתאיסטים למהדרין עדיין תקועים בביצתם)
לענ"ד ולטעמי , בהחלט מתקבל המושג "נשתנו הטבעים" ועדיין אין בזה להכחיש את התחושה וההבנה כאמור.","539","","678","True","True","False","","63","176.228.1.172","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100325","100324","פליאני עליך","27/06/22 13:52","כח סיון","תשפ"ב","13:52","אור חדש","זה שהתנאים עסקו בהרבה תחומים שכללו גם הבטים בפסיכולוגיה וסוציואלוגיה זה ברור
אך למעשה כל מחוקק או שופט בכל תרבות בכל ההסטוריה עסק בעל כרחו בתחומים אלה
מפליא היה אם חזל היו מצליחים ליצור מערכת חוקים נעדרת התייחסות להערכות כנל

מפליא באמת היה אם היו מקדימים את זמנם באלפי שנים ומבססים את קביעותיהם על מחקר סטטיסטי ולא על תחושות בטן והערכות סובייקטיביות

בכך שנהגו ככל עמיתיהם אין כל פגם כמובן
אך בוודאי גם לא פלא, בהעדר נתון עובדתי כלשהו שיברר שהערכותיהם היו נכונות באופן אמפירי","458","","678","True","True","False","","61","188.64.207.113","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100326","100325","יישר כמ רב אבי שליט״א","27/06/22 15:50","כח סיון","תשפ"ב","15:50","שמואל דוד","","595","","678","False","True","False","","91","174.198.205.160","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100331","100327","מדוע לא ?","28/06/22 09:14","כט סיון","תשפ"ב","09:14","אבי גרינבלט","","539","","677","False","True","False","","51","176.228.1.172","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100334","100331","כי ברור","28/06/22 11:23","כט סיון","תשפ"ב","11:23","אור חדש","לכל ש:
אינו דומה בחור בן +17 בשיא הרתיחה ההורמונלית לאדם בן 60+

ברור שאדם שעובד 12 שעות ביום בעבודת כפיים לא דומה לאחד שיושב 8 שעות במשרד עם מזכירה

ברור שיש הבדל בין נער שגדל בחברה חסידית ובמשפחה ללא אחיות ובאמת התחבר למסרי ה'קדושה' של החינוך שם לאחד שכל ערב ראה כמה סרטים בסמרטפון

מדובר בסקאלה רחבה מאד

לקבוע חודש כמדד מוחלט לכל ולא כמדד של רוב לפחות, זה נכון בערך כמו לקבוע שבוע או חודשיים
למעשה היה צפוי שהגמרא עצמה תדחה דברי ר"מ בהתבסס על המובא לגבי דוד ופלטי","458","","677","True","True","False","","51","77.139.145.160","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100335","100334","סנהדרין קז.","28/06/22 11:41","כט סיון","תשפ"ב","11:41","אבי גרינבלט","הכל ברור אלא שההבדלים למרות שבהחלט קיימים , אינם משפיעים על כל התמונה בצורה דרמטית.
נסכם שלא הסכמנו והמטרה היא לברר את האמת ולא להתנצח.","539","","677","True","True","False","","46","176.228.1.172","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100339","100334","ברור שיש הבדלים","28/06/22 13:10","כט סיון","תשפ"ב","13:10","אביגדור","ונראה גם שהם גדולים.

אבל זה חלק מהכלל "כל דברי חכמים כך הוא" (גם ההבדלים בנפח הגוף של בני אדם רחבים מאוד).
וגם רואים בבירור שהשיעורים של חכמים הם בערכים קבועים (ומעוגלים):
4 אמות, 7 ימים, 30 יום, שנה.
האם זה במקרה שכ"כ הרבה דינים, בנושאים ובתחומים כ"כ שונים - והם כולם 4 אמות?
ברור שחזל חיפשו שיעור קבוע ובולט, וברור שהם לא בדקו (ולא יכלו לבדוק, ולא שייך לבדוק) ממוצע מדויק.","571","","677","True","True","False","","61","212.76.116.137","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100374","100334","וואו","01/07/22 03:13","ב תמוז","תשפ"ב","03:13","מנחת טנא","לא התכוונתי שיוציאו מדברי דברי כפירה כאלה, וזלזול בד’ חז’’ל הקדושים ברור כשמש שחז’’ל קבעו גדר אי אפשר להתחכם ולהגיד שיש הבדל בגילאים וכדו’ עם כל זה עדיין יש לעיין בעצם ד’ חז’’ל מה נאמר בהם שיתכן שגדר הדברים כך הוא שאמרו שאדם אינו יכול להתאפק מביאה 30 יום. א’’כ באדם שיש לו אשה אחרת הרי עליו לא נאמר כלל זה כי הרי אינו מתאפק כלל ומקיים ביאה באשה אחרת. או שד’ חז’’ל נאמרו על כל אשה ואשה בפני עצמה שאינו יכול מלהימנע מביאה 30 יום
מקווה שהצלחתי להסביר למה שאלה זו שונה מדברי הכפירה לעיל","49159","","674","True","True","False","","40","","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100336","100335","למעשה התכוונתי ל","28/06/22 11:53","כט סיון","תשפ"ב","11:53","אור חדש","סנהדרין יט ב","458","","677","True","True","False","","63","77.139.145.160","0","100319","יבמות|קיא ע"ב",""),new Message("100375","100374","חצוף","01/07/22 07:13","ב תמוז","תשפ"ב","07:13","אור חדש","","458","","674","False","True","False","","54","77.139.145.160","0","100319","יבמות|קיא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);