var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=100663;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("100663","0","כריסה בין שיניה","20/07/22 17:35","כא תמוז","תשפ"ב","17:35","duder216","
"כריסה בין שיניה"


אהוד בר סיני
כתובות יג עמוד ב



משמעות הביטוי ברורה לכל - שהכרס של האישה מעידה עליה שהיא מעוברת ואין צורך בעדות נוספת.

כמו שנאמר :
"..והיא אומרת טהורה אני - שאינה נאמנת? אמרו לו: אבל; ומה הפרש יש בין זו לזו! לזו יש עדים, ולזו אין לה עדים; אמר להם: אף לזו יש עדים, שהרי כריסה בין שיניה!
ונשאלת השאלה מה עינין השיניים למצב זה?

לדעתי כל הסוגייה בדף זה עוסקת בחלקים שונים של הפה כביטוי מושאל למצבים שונים של האישה.

כגון:
"לא מפיה אנו חיין"
"מאי מדברת? זעירי אמר: נסתרה, רב אסי אמר: נבעלה."
"אכלה ומחתה פיה ואמרה לא פעלתי און." (רש"י: אלמא נקט תשמיש בלשון אכילה")

ולכן לדעתי גם השיניים הן שיניים שבפה האישה וחז"ל יצרו ביטוי ציורי למצב בו כרס האישה האחוזה בין שיניה וגלויה לכל, ולכן האישה אינה יכולה לדבר וגם אינה צריכה לדבר.

שהרי כריסה בין שיניה!
","50614","","668","True","True","False","","343","79.179.73.138","0","0","כתובות|יג ע"ב",""),new Message("100664","100663","אין המדובר בפה, אלא בנרתיק או בצואר הרחם","20/07/22 21:16","כא תמוז","תשפ"ב","21:16","Almuaddib","כרסה בין שיניה - סוף ההריון, כשהבטן מתחילה "לרדת" - ומגיעה אל אזור תעלת הלידה.

וכפי שכבר למדנו, למשל בירושלמי יבמות:

"אי זה בית החיצון רבי יוחנן אמר עד מקום שהתינוקות יושבות למים ונראות. אמר ליה רבי שמעון בן לקיש והלא כל הטמאות שהיא מטמא אינה מטמאה אלא עד בית השיניים. תני רבי זכיי עד בית השיניים ומבין השיניים ולפנים. רבי יוסי בר רבי בון בשם שמואל כל בית הבושת קרוי בית החיצון."

הנה כי כן, בית השיניים - ולזו הכוונה של כרסה בין שיניה.

ובדומה לכך, במחלוקת רבי יוחנן וריש לקיש במסכת נידה בבבלי, לגבי פירוש "בית החיצון" שבמשנה, ועיי"ש.

וכן כתב גם הרמב"ם בהלכות איסורי ביאה:
"...ועד היכן הוא בין השיניים, עד מקום שיגיע אליו האבר בשעת גמר ביאה"


דרשות אפשר לדרוש, ולהפוך עד כמה שרוצים, כל זמן שלא נטעה לפרש שלא באופן הנכון את דברי רבותינו.

בין השיניים = באזור אבר הלידה של האשה.","107","","668","True","True","False","","100","147.235.199.145","0","100663","כתובות|יג ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);