var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102687;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102687","0","מדוע","30/03/23 22:39","ח ניסן","תשפ"ג","22:39","עלי","מדוע היה חשוב לכל התנאים הנזכרים לומר את דעתם בעניין זמן הסתירה וכי בכל עניין אחר אמרו כל כך הרבה תנאים את דעתם ? ( אפילו בעניין קריאת שמע בערבית לא שמענו את דעת חלק מהם ). עוד יותר מפליא שהגמרא קובעת שכל אחד מהם שיער בעצמו ( חוץ אולי מבן עזאי ) ואם כן מדוע היה חשוב לכל אחד מהם לומר כמה שיער בעצמו ?
כְּדֵי הַקָּפַת דֶּקֶל דִּבְרֵי רַבִּי יִשְׁמָעֵאל רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר כְּדֵי מְזִיגַת הַכּוֹס רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר כְּדֵי לִשְׁתּוֹתוֹ
בֶּן עַזַּאי אוֹמֵר כְּדֵי לִצְלוֹת בֵּיצָה רַבִּי עֲקִיבָא אוֹמֵר כְּדֵי לְגוֹמְעָהּ רַבִּי יְהוּדָה בֶּן בְּתֵירָא אוֹמֵר כְּדֵי לִגְמוֹעַ שָׁלֹשׁ בֵּיצִים זוֹ אַחַר זוֹ רַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן יִרְמְיָה אוֹמֵר כְּדֵי לִקְשׁוֹר גַּרְדִּי נִימָא
חָנִין בֶּן פִּנְחָס אוֹמֵר כְּדֵי שֶׁתּוֹשִׁיט יָדָהּ לְתוֹךְ פִּיהָ לִיטּוֹל קֵיסָם פְּלֵימוֹ אוֹמֵר כְּדֵי שֶׁתּוֹשִׁיט יָדָהּ לַסַּל לִיטּוֹל כִּכָּר

וכי דרכו של רבי ישמעאל למדוד בכמה זמן הוא מקיף דקל ( ומדוע לא את השולחן או החדר וכדו' ), וכי דרכו של ר"א למדוד את זמן מזיגתו את כוסו או של רבי יהושע את שתייתו, וכי דרכם של בן עזאי ור"ע וריב"ב לעסוק בצליית ושתיית ביצים שימדדו את זמנן, וכי גרדי היה ר' אב"י שמדד את זמן קשירת נימא, וכן הלאה ?
ועוד, וכי לא היה ר"ע תלמידם של ר"א ור"י, ומדוע אינו מסכים לדעת אחד מהם ?

נראה אפוא לענ"ד שלא משך הזמן שמדד כ"א בעצמו נמסר לנו כאן אלא במה ובאיזה מחשבה העסיק כל אחד את עצמו בעת ששימש כדי שלא לחשוב בתשמיש עצמו וזה רמזו בדבריהם. צ"ע ואשמח לתגובות","209","","395","True","True","False","","210","87.70.17.129","0","0","סוטה|ד ע"א",""),new Message("102732","102687","תשובה","09/04/23 23:30","יח ניסן","תשפ"ג","23:30","ברכה עד בלי די","ראה באור החמה פה מש''כ לתרץ כעין דבריך","51148","","385","True","True","False","","19","37.60.47.24","0","102687","סוטה|ד ע"א",""),new Message("102753","102687","עוד, וכי לא היה ר"ע תלמידם של ר"א ור"י,","13/04/23 03:36","כב ניסן","תשפ"ג","03:36","ברכה עד בלי די","עוד, וכי לא היה ר"ע תלמידם של ר"א ור"י, ומדוע אינו מסכים לדעת אחד מהם ?
ראה הקדמת הרמבם לפירוש המשנה וז''ל
הפרק התשיעי, באנשים שהיתה ביניהם מחלוקת על הרוב. האנשים שתמצא ביניהם מחלוקת במשנה ברוב הענינים הם ר' מאיר, ור' יהודה, ור' שמעון, ור' יוסי, אלו הארבעה תמצא מחלוקת בין כל שנים מהם וגם בין ארבעתם. ור' אלעזר תמצא לו מחלוקת עם כל אחד מארבעה אלו, אבל פחות מהמחלוקת הנופלת בין הארבעה. וכן ר' עקיבה. ור' אליעזר, ור' יהושע, תמצא מחלוקת בין כל אחד מהם, וגם בין שלשתם, אלא שמחלוקתם מעטה ממחלוקת ארבעת הקודמים. ותמצא מחלוקת גם בין ר' עקיבה. ור' ישמעאל, ור' טרפון, ור' אלעזר בן עזריה, אבל מעטה ממחלוקת הקודמים. ואחריהם במיעוט המחלוקת בית שמאי ובית הלל. ואחריהם רבן גמליאל או רבן שמעון בן גמליאל או רבי עם כל אחד מהנזכרים לעיל. בין אנשים אלה היא המחלוקת ברוב המשנה, זולתי במקרים בודדים. עכ''ל
ויובן לענ''ד","51148","","381","True","True","False","","35","37.60.47.23","0","102687","סוטה|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);