var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12023;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12023","0","ג' הערות בענין נשברה מפרקת","18/07/11 01:51","טז תמוז","תשע"א","01:51","המכריע","א. ואם תאמר אותו מעשה דעלי וכו'. (ראשית מכאן שעל הביטוי "ואם תאמר" לא כל הזכויות שמורות לתוס'). שנית מה הקושיא בכלל וכי שבירת מפרקת ללא חיתוך בשר אינו ממית? זעירי חידש שעם הבשר זה מיד כמת ומטמא למרות שעוד נראה חי, אבל ברור שגם ללא בשר בעוד רגע או שנים ימות, והפסוק אומר שעלי מת מכך. אולי זה לקח דקותיים. וצ"ב.

ב. זקנה שאני. לכאורה מאותו פסוק שמביאה הגמרא על זקנה כתוב גם טעם נוסף של כובד, והו"ל למימר זקנה וכבידות שאני.

ג. ארשב"נ א"ר יוחנן קרעו כדג וכו', א"ר רשב"י ומגבו. מענין שאותם חכמים בדיוק אמרו בפסחים מט: ארשב"נ אריו"ח ע"ה מותר לקורעו כדג, אמר רשב"י ומגבו. מקום למחשבה.","199","","4668","True","True","False","","1081","95.86.109.169","0","0","חולין|כא ע"א",""),new Message("12038","12023","ג' הרהורים:","18/07/11 09:36","טז תמוז","תשע"א","09:36","Almuaddib","א.
כל מהות הדיון היא לקביעה בעניין הטומאה. אם נשברה מפרקתו של מישהו, ועדיין הוא מפרכס, האם באותו הזמן מטמא עוד לא. ראה, למשל, את הסיפור הנורא במסכת יומא אודות הכהן שדקר את עמיתו, והאב החרד לטומאת הכלים.

זו חשיבות דברי זעירי. שאפילו מפרכס, הרי שאם נשברה המפרקת ורוב בשר - זה כזנב הלטאה, ומטמא.

ב.
לגבי עלי הכהן, ודאי שמת מייד, שכן נלמד מהסמיכות: וַתִּשָּׁבֵר מַפְרַקְתּוֹ וַיָּמֹת. מת מייד משבירת מפרקתו, ולא לאחר רגע או שניים.

ג.
מכך שהאמוראים למדו דוקא זקנה ולא כובד, נלע"ד שאין הכוונה שלהם לפרש כבד=שמן, כבד בשר; אלא שהכובד קשור לזקנה. אולי כמו כבד-פה. שבשל זקנתו כבר לא היה קל תנועה.","107","","4668","True","True","False","","161","81.218.141.168","0","12023","חולין|כא ע"א",""),new Message("12042","12023","מנין שלקח דקותיים?","18/07/11 09:44","טז תמוז","תשע"א","09:44","מתפעל","ואולי זה לקח יותר?

מכל מקום אם כתוב בנשימה אחת: "ותשבר מפרקתו וימת", הבינה הגמרא שמדובר מיד. בלי שום הפסק.

לגבי שאלה ב', נראה לי שהזקנה מביאה את הכובד ודבר אחד הוא.

ושאלה נוספת:

"אמר שמואל עשאה גיסטרא נבלה א''ר אלעזר ניטל הירך וחלל שלה (ניכר) נבלה ה''ד חלל שלה (ניכר) אמר רבא כל שרבוצה ונראית חסרה".

בשני המקרים הללו לא אומרת הגמרא שהיא כרגע מפרכסת.
וברש"י במקרה השני כותב: "נבלה. ואפי' בחייה מטמאה".
מה הכוונה בחייה? האם הבהמה ממשיכה לחיות דקה או שניים? האם הכוונה כאן למפרכסת?
אמנם בגיסטרא, קצת קשה להבין שיש בזה חידוש, וכי ניתן לחצות בהמה לשניים ולחשוב שהיא לא מתה? אבל במקרה השני, סך הכל ניטל הירך, זה לא כל כך מובן.
יש לנו כאן רופא אבל אנחנו צריכים וטרינר, האם לא יכולה בהמה לחיות כך כמה שעות במצב כזה?","148","","4668","True","True","False","","169","94.188.248.70","0","12023","חולין|כא ע"א",""),new Message("12043","12038","הרהורים מותרים","18/07/11 09:46","טז תמוז","תשע"א","09:46","המכריע","א. ההרהור הראשון שלך הוא מילה במילה כמו הראשון שלי. לא הבנתי מה באת לחדד.
ב. אולי אתה צודק שכך הבינו בגמרא. אבל זה נראה לי תמוה. איך היה צריך לכתוב אילו מת לאחר דקותיים?
ג. אסמכתא עקיפה לדבריך, ועיני ישראל כבדו מזוקן (אמנם על עיניו לא עליו, אבל לשון כובד מסוג זה בהקשר לזקנה). ואכן להרהור זה התכוונתי, רק היה בדעתי שהמפרשים במקום לא פירשו כך. וכעת ראיתי שרלבג ומצודות פירשו כובד גופו, במצודות אף ביאר להדיא בעל בשר. אבל ברד"ק הביא ב' פירושים "כבד התנועה מפני זקנתו" או וכו'.","199","","4668","True","True","False","","158","95.86.109.169","0","12023","חולין|כא ע"א",""),new Message("12045","12042","בר מזליה דאלמואדיב","18/07/11 09:50","טז תמוז","תשע"א","09:50","המכריע","באותן רגעים שכתבת את דבריך קדם אותך אלמואדיב בשני התירוצים.
לגבי ניטל הירך היא רועה עדיין בעדר ובכל זאת מטמאה. אל תשכח להכניס זאת לספר חידותיך. כך מבואר להלן לב: ועוד סוגיות.","199","","4668","True","True","False","","135","95.86.109.169","0","12023","חולין|כא ע"א",""),new Message("12058","12045","חזק וברוך ","18/07/11 14:59","טז תמוז","תשע"א","14:59","מתפעל","","148","","4668","False","True","False","","154","94.188.248.70","0","12023","חולין|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);