var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12114;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12114","0","שאלה בפשט הגמרא","19/07/11 18:03","יז תמוז","תשע"א","18:03","שאינו יודע לשאול","גמרא:
וכל היכא דכתיב ביה חוקה לא דרשינן ק''ו והא גבי יום הכפורים דכתיב ביה חוקה ותניא {ויקרא טז-ט} ועשהו חטאת הגורל עושה חטאת ואין השם עושה חטאת שיכול והלא דין הוא ומה במקום שלא קדש הגורל קדש השם מקום שקדש הגורל אינו דין שקדש השם ת''ל ועשהו חטאת הגורל עושה חטאת ואין השם עושה חטאת טעמא דכתב רחמנא ועשהו חטאת הא לאו הכי דרשינן ק''ו

רש"י:
הא לאו הכי הוה מרבינן מקל וחומר. ומוקמינן לחוקה למילי אחרנייתא:

מהלך הגמרא הוא כך:
אם לא היה כתוב "ועשהו חטאת" אז הייתי לומד באמצעות ק"ו "שקדש השם", ואת העיכובא ("חוקה", אליבא דרש"י) הייתי לוקח ל"מילי אחרנייתא".
אבל - מכיוון שכתוב "ועשהו חטאת" אז אני לא לומד את הק"ו הנ"ל, והעיכובא נשארת כאן ולא מועברת ל"מילי אחרנייתא".
והשאלה שלי היא: אם כך, מה לומדים מהעיכובא לכאן? הרי את הדין ש"אין השם עושה חטאת" אני לומד בזכות "ועשהו חטאת"!","48","","4668","True","True","False","","1123","77.127.100.209","0","0","חולין|כד ע"א",""),new Message("12174","12114","עיין במהר"ם","20/07/11 14:20","יח תמוז","תשע"א","14:20","הקטן","קדושין יד,א בדיבור הראשון שמבאר שאפשר להעמיד את העיכוב של חוקה אשאר עבודות הכתובים בפרשה.","228","","4667","True","True","False","","88","213.151.61.100","0","12114","חולין|כד ע"א",""),new Message("12175","12174","ישר כח עצום וברוך בואך","20/07/11 14:29","יח תמוז","תשע"א","14:29","שאינו יודע לשאול","","48","","4667","False","True","False","","165","77.124.181.215","0","12114","חולין|כד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);