var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12412;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12412","0","שחט מיעוט סימנים בחוץ","27/07/11 08:02","כה תמוז","תשע"א","08:02","מתפעל",""לא נחלקו אלא כגון ששחט מיעוט סימנין בחוץ וגמרו בפנים למ''ד ישנה לשחיטה מתחלה ועד סוף מיחייב למ''ד אינה לשחיטה אלא בסוף לא מיחייב".

לא הבנתי מדוע למ"ד ישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף חייב.
הרי סוף כל סוף שחט את הרוב בפנים. למה לא אזלינן בתר רובא?

לו יצוייר שהיה שוחט מיעוט סימנים בחוץ ולא היה ממשיך, בודאי שלא היה עובר שהרי לא נקרא ששחט.
אם כן אף אם ישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף, עדיין רוב שחיטה בפנים ותמיד אזלינן בתר רובא.","148","","4660","True","True","False","","964","94.188.248.70","0","0","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12415","12412","מה פירוש: 'שחט את הרוב בפנים'?","27/07/11 08:10","כה תמוז","תשע"א","08:10","דוד כוכב","לא מדובר פה כמו שהבנת, שמרבית "רוב הסימן" נשחט בפנים.
מדובר שנשחט בפנים רק אמצע הסימן, כלומר אותו חלק אמצעי שכאשר הוא נשחט - נסתיימה שחיטת רוב הסימן.
אבל רוב השחיטה - כלומר רוב שחיטת רוב הסימן - נעשתה בחוץ.","125","","4660","True","True","False","","136","95.86.89.221","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12427","12412","שים לב:","27/07/11 13:52","כה תמוז","תשע"א","13:52","Almuaddib","לשיטתו של הקובע כי ישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף, לא ניתן לומר כי אזלינן אחר רוב.

שהרי מהות הקביעה כי השחיטה מתחילה בתחילתה, היא שהיא מתחילה בהכרח שלא ברוב. ההתחלה תמיד היא פחותה מרוב, ובכל זאת - זו קביעתו - ישנה מתחילה.","107","","4660","True","True","False","","161","81.218.141.168","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12420","12415","זאת מנין לך?","27/07/11 08:43","כה תמוז","תשע"א","08:43","מתפעל","אתה סבור כן מכורח קושייתי?

בפשטות 'מיעוט סימנים בחוץ' משמע גם אם שחט מעט בחוץ והרוב בפנים.","148","","4660","True","True","False","","170","94.188.248.70","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12447","12420","פשט הגמרא","28/07/11 01:28","כו תמוז","תשע"א","01:28","דוד כוכב","פשט הגמרא "וגמרו בפנים" (במשפט: "כגון ששחט מיעוט סימנין בחוץ וגמרו בפנים"), היינו ששחט בפנים את הגמר, כלומר האמצע, שהוא המעבר מהמיעוט לרוב. כדברי רש"י: "אינה לשחיטה - אין השחיטה קרויה שחיטה אלא בסופה" - רק הסוף כלומר גמר הרוב - רק הוא נחשב לשחיטה. מה שלפני כן אינו חלק מהשחיטה.

דומה לזה יש ברש"י בדף לב ע"א ד"ה תיקו:
"ובמיעוט קמא אי דגרגרת לאו מידי עביד ולא שהייה היא".
כלומר שהשוחט מעט מהקנה ושהה, ואח"כ סיים את כל השחיטה כדין, כשר. כי התחלה זו אינה חלק מהשחיטה. (וגם אינה מטריפה).","125","","4659","True","True","False","","124","95.86.97.19","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12435","12427","כלומר אתה חלוק על הרב כוכב?","27/07/11 16:01","כה תמוז","תשע"א","16:01","מתפעל","אתה סבור שאם שחט מעט מאד מהסימנים בחוץ והרוב בפנים, עדיין יהיה פסול?","148","","4660","True","True","False","","161","94.188.248.70","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12456","12435","אנחנו צריכים מישהו שיכריע בדבר","28/07/11 10:37","כו תמוז","תשע"א","10:37","מתפעל","אולי המכריע מתאים למשימה?","148","","4659","True","True","False","","138","94.188.248.70","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12462","12456","אף על פי שאיני כדאי","28/07/11 11:24","כו תמוז","תשע"א","11:24","המכריע","חלילה לי להכריע, אני יכול לומר רק מה דעתי. אכן אני מבין בפשטות גמורה כמו הרב אלמואדיב, שלאחר שהשחיטה נגמרה, אזי להאי מ"ד, כל חלק ממנה מהגרגיר הראשון הוא חלק ממעשה השחיטה ויש בו כל דיני שוחט לטוב ולמוטב. זו כל המהות של הרעיון. יתכן שלאחר שהרב כוכב טוען אחרת זה מצדיק עיון נוסף, אולי בהזדמנות. על כגון זה אמרו עד מתי אתה מכניס ראשך בין ההרים, שמא ירוצו גולגולתך. ועוד כהנה.

ואגב מתפעל היקר, כבר כתבתי כאן בכמה הזדמנויות, שהכינוי הלזה "המכריע" הוא מזכרת עוון לי, לרגע של מגלומניה, (שמלכתחילה כוונה רק לקטע ההוא שבו נכנסתי להכריע) ובושתי המרובה ממנו תהא כפרתי. (אני תכננתי להחליף כל פעם ניק כנהוג במיני פורומים אחרים, ואחר שהפכתי מוכר בכינוי מזויע זה, כבר לא היה טעם להתחפש בכינוי אחר)","199","","4659","True","True","False","","200","212.76.100.97","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12464","12462","אלמו הוא רב?","28/07/11 12:15","כו תמוז","תשע"א","12:15","מתפעל","לא ידעתי.

המכריע,
נניח שאכן גם החיתוך הכי קטן הראשוני של השחיטה נקרא שחיטה.
עדיין, מדוע לא ניתן לומר שאם הרוב בהכשר זה כשר כמו בכל מקום שהולכים בתר הרוב?
למה זה בהכרח סותר לישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף?
אכן ישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף. ובסיכומו של דבר יש לנו 90 אחוז שחיטה בפנים ו 10 אחוז בחוץ, אם נבוא להכריע איזו שחיטה היתה כאן,
שחיטת פנים או חוץ, למה שלא נכריע שזו שחיטת פנים?

ניקח לדוגמא איסור מבשל בשבת. אדם שם קדירה 5 דקות לפני צאת השבת ובישל.
5 דקות בישל בשבת ו 40 דקות במוצ"ש. זה נקרא שבישל בשבת?

התבשיל הזה נקרא תבשיל שהתבשל בשבת?
שם בודאי יש לבישול מתחילה ועד סוף.","148","","4659","True","True","False","","167","94.188.248.70","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12466","12464","הלך אחר הרוב","28/07/11 12:28","כו תמוז","תשע"א","12:28","עציוני","שייך ללכת אחר הרוב כאשר צריך לקבוע זהות של חפץ. כאן, לא צריך לקבוע את אופי השחיטה (חוץ או פנים) אלא את חיובו של האדם - האם הוא שחט בחוץ? גם אם הוא שחט מיעוט בחוץ, סוף סוף הוא שחט בחוץ ולכן חייב.
רק כדי להמחיש את הרעיון אני אקצין אותו יותר: יתכן עקרונית שהאדם יהיה חייב על שחוטי חוץ אך הקרבן יהיה כשר - ביחס לחיוב האדם דנים בפעולת הגברא, ואם שחט בחוץ הוא חייב. ביחס להכשר הקרבן חשובה זהות החפצא - שחוטי פנים או חוץ, וכאן אולי ניתן ללכת אחר הרוב.
למעשה קשה לי להאמין שדבר כזה יתכן, ומן הסתם יש גורמים נוספים (עקרוניים או צדדיים) שיגרמו לפסילת הקרבן על סמך שחיטת מיעוט בחוץ, אבל הבאתי את הדוגמה רק כדי להמחיש את העקרון.

ובדוגמה שהבאת - אם בחמש דק' הגיע התבשיל לכדי שיעור חיוב (מאכל בן דורסאי או מה שלא יהיה השיעור) אז האדם באמת יתחייב על פעולתו, בלי קשר לשאלה כמה זמן אח"כ הסיר יעמוד על האש. פעולה אסורה לא בטלה ברוב פעולות מותרות.","159","","4659","True","True","False","","236","132.70.40.183","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12467","12466","חשבתי שאתה עונה לי","28/07/11 15:07","כו תמוז","תשע"א","15:07","מתפעל","אם אלמו הוא רב, שהולכים אחר הרוב,
והרי היום לכולם כמעט קוראים הרב ...

לא כל כך מדויק מה שכתבת: "גם אם הוא שחט מיעוט בחוץ, סוף סוף הוא שחט בחוץ ולכן חייב".
מה הדין אם אדם ישחט בחוץ מיעוט סימנים ולא ימשיך?
הרי יש לשחיטה מתחילה ועד סוף. אז נאמר שחייב משום שחוטי חוץ?
מדוע לא? כי למעשה כלל לא שחט. שחיטה זה מתחילה אבל צריך גם את הסוף.
אז גם כשבוחנים את התחלת השחיטה, עדיין אין לה משמעות בלי הסוף.
ואם כן, חייבים להסתכל על כל השחיטה כולה ולא רק על ההתחלה.

בא נלך לפי שיטתך, השחיטה, הולכים בתר רוב. חיוב האדם - לא.
תוכל להסביר לי למה?
מה לי גברא ומה לי חפצא?","148","","4659","True","True","False","","154","94.188.248.70","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12468","12467","ישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף","28/07/11 15:16","כו תמוז","תשע"א","15:16","עציוני","בתנאי שזו שחיטה. חיתוך מקצת סימנים הוא חיתוך ולא שחיטה. אך אם בסופו של דבר התבצעה שחיטה, אז כל חלק ממנה הוא מעשה שחיטה.
והחילוק בין החיוב להגדרת השחיטה הוא פשוט - כאשר מסתכלים על השחיטה וצריכים להחליט איזו שחיטה זו, הדרך הסבירה ביותר היא להחליט ע"פ הרוב. אין ברירה אחרת כי חייבים להחליט על החפצא של הבהמה מה הוא - שחוטי פנים או חוץ. כאשר באים לחייב אדם על מה שעשה, מסתכלים מה עשה. אם עשה שחיטה בחוץ זה מספיק בשביל לחייב אותו, ולא אכפת לי אם שחט יותר בפנים. ביחס לאדם, אין הכרח לצרף את מה שעשה בפנים עם מה שעשה בחוץ לכדי יחידה אחת - אדם יכול לעשות כמה דברים (ואם מדובר באשה, יש אומרים שהיא יכולה אפילו לעשות כמה דברים במקביל).","159","","4659","True","True","False","","271","132.70.40.183","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12469","12468","אשה העושה כמה דברים","28/07/11 15:30","כו תמוז","תשע"א","15:30","המכריע","זו ההערה היחידה שיש לי על כל דברי עציוני. (מלבד זה הכל כפתור ופרח). שזה מפורש בגמרא כתובות סו. ד' בבת אחת, וברש"י שומרת קישואין, וטווה, ומלמדת שיר לנשים בשכר, ומחממת ביצים בחיקה (או ביצי תלועים העושים משי שהנשים מחממות אותן בחיקן והם נוצרים).

ההעתקה מוקדשת לבית המדרש של מתפעל.","199","","4659","True","True","False","","151","212.76.100.97","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12470","12468","כפתור ופרח","28/07/11 15:58","כו תמוז","תשע"א","15:58","מתפעל","אבל עדיין קשה לי,
אתה צודק שהאדם עשה פעולה בחוץ
אבל איזה פעולה הוא עשה?
פעולת שחיטה?
הרי סיכמנו שאם נבוא לדון על הפעולה אזי השחיטה היתה בפנים.


כך שבעצם לא ניתן לנתק ולהסתכל רק על הגברא בלי החפצא.","148","","4659","True","True","False","","171","94.188.248.70","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12477","12468","ספר הישר לר"ת (חלק החידושים) סימן תשעט","29/07/11 04:46","כז תמוז","תשע"א","04:46","דוד כוכב","[חולין כ"ט ב' (סי' (תקע"א) [תרע"א], ס"ב ג')]
"השיב רבי' שמואל. אמרי' ישנה לשחיטה מתחלה ועד סוף ואם שחט מיעוט סימנין בחוץ וגמרן בפנים חייב. וגבי השוחט בחוץ לשם ע"ז מוקמי' באומר בגמר זביחה הוא עובדה. ולא מיחייב במעשה כל דהו משום (דשחוטי) [דשחוטי] חוץ בתחילת זביחתה. וקשיא לך אמאי לא מיחייב בההוא משהוא דתחילת שחיטה הואיל וישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף לר' יוחנן כי היכי דמיחייב בשחט מיעוט בחוץ וגמרן בפנים. הא לא קשיא דבשלמא דשחט מיעוט סימנין בחוץ וגמרן בפנים סוף השחיטה נעשית בכשרות. והילכך במשהו מיהו מיחייב משום (דשוחטי) [דשחוטי] חוץ. דישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף היכא דנגמרה יפה וכל פורתא ופורתא מינה חשוב שחיטה בפני עצמה והילכך מיחייב משום (שוחטי) [שחוטי] חוץ. אבל שוחט לע"ז במעשה כל דהוא מיתסרא ואידך מחתך בעפר הוא דתקרובת ע"ז חשובה כעפר ולא נסתיימה שחיטה ולכך [לא] מתחייב במיעוט שחיטה מראשיתה".","125","","4658","True","True","False","","203","213.151.62.163","0","12412","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12471","12470","גם וגם","28/07/11 16:03","כו תמוז","תשע"א","16:03","עציוני","הוא עשה פעולת שחיטה בחוץ וגם פעולת שחיטה בפנים. זה לא סותר.
על החוץ חייב ועל הפנים לא.
הבהמה היא שחוטי פנים כי רובה נשחט בפנים. היא לא יכולה להיות גם שחוטי חוץ כי זה כן סותר.
(יכולל להיות ריבוי פעולות, לא יכול להיות ריבוי הגדרות)","159","","4659","True","True","False","","251","132.70.40.183","0","12412","חולין|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);