var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12546;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12546","0","ולא יצא מהן דם?","01/08/11 10:38","א אב","תשע"א","10:38","מתפעל",""השוחט בהמה חיה ועוף ולא יצא מהן דם כשרים ונאכלין בידים מסואבות לפי שלא הוכשרו בדם".

האם יש כזו מציאות בכלל?

ותו, למה לה למשנה לדבר במציאות כזו רחוקה?
האם הדם שיוצא מהשחיטה נוגע בכל הבהמה?
הרי מסתמא יש מספיק חלקים בבהמה שלא נגע בהם הדם והמחלוקת תתקיים בהם.
דלת"ק לא הוכשר ולר"ש הוכשר בשחיטה.","148","","4654","True","True","False","","945","94.188.248.70","0","0","חולין|לג ע"א",""),new Message("12554","12546","א. מציאותי. ב.ביאת מים על קצתו?","01/08/11 11:42","א אב","תשע"א","11:42","המכריע","א. דובר כאן שהדם זב בעיקר מהורידים, ואכן בשחיטת קנה וושא ללא ורידים לא חייב לצאת דם. לכן בקדשים הרמב"ם מדגיש את חשיבות שחיטת הורידים.

ב. משמע דפשיטא לך דבהכשר צריך לבוא המים על כל חלק מהאוכל ולא סגי שבא על חלקו להכשיר כולו. לפני שתשאל עליך לבדוק הנחה זו. שהרי הבהמה כעת מקשה אחת.","199","","4654","True","True","False","","169","95.86.83.24","0","12546","חולין|לג ע"א",""),new Message("12555","12546","השוחט הזה, זה אותו אחד שכאשר נפל מהגג,","01/08/11 11:57","א אב","תשע"א","11:57","Almuaddib","ייבם.

ואכמ"ל.




או בעברית קלה:

מותר לברר את הדין באמצעות דוגמאות קיצוניות, טיבן של דוגמאות כאלו שהן מסייעות לחדד את הבנת הדין.","107","","4654","True","True","False","","152","81.218.141.168","0","12546","חולין|לג ע"א",""),new Message("12586","12546","עוד נקודה יש לעורר","02/08/11 12:29","ב אב","תשע"א","12:29","מתפעל","אם שחט ויצא דם, האם הדם לרצון?

אמנם בקדשים ניתן לומר שזה ברצון כי רוצה את הדם לזריקה,
אבל בחולין למה זה לרצון?","148","","4653","True","True","False","","188","94.188.248.70","0","12546","חולין|לג ע"א",""),new Message("12557","12554","אז כאן מדובר שלא שחט וורידים?","01/08/11 13:28","א אב","תשע"א","13:28","מתפעל","בפשטות חייבים בקדשים לשחוט עם הוורידים ושוב לא מציאותי לשחוט בלי דם.

לגבי סעיף ב', אכן אתה צודק.
האם באמת כל השור נחשב ליחידה אחת לענין זה ואם נגעה טיפת מים באוזנו אזי כל השור הוכשר לקבל טומאה?


באמת שאלה מעניינת.

אולי נאמר שיש אכן ראיה מהמשנה שאכן כל השור הוכשר.","148","","4654","True","True","False","","207","94.188.248.70","0","12546","חולין|לג ע"א",""),new Message("12558","12555","זה אכן נכון בגדול","01/08/11 13:29","א אב","תשע"א","13:29","מתפעל","אבל אם יש לנו דוגמא מציאותית פשוטה לצורך הענין, לא ילך התנא להביא דוגמא לא מציאותית.

מסכים איתי?","148","","4654","True","True","False","","179","94.188.248.70","0","12546","חולין|לג ע"א",""),new Message("12560","12557","למה ראיות נידחות","01/08/11 15:01","א אב","תשע"א","15:01","המכריע","יש סוגיות שלימות על יד להכשר ושומר להכשר, כלומר שההכשר על ידי ביאת מים על היד או השומר של הפרי, וכ"ש על חלק ממנו.

לגבי קדשים "בפשטות" עיין נא מה שכתבו החברים המלומדים בנושא כאן בפורטל.","199","","4654","True","True","False","","121","95.86.100.123","0","12546","חולין|לג ע"א",""),new Message("12587","12586","יעויין בהלכות שבת","02/08/11 12:34","ב אב","תשע"א","12:34","המכריע","בטעם איסור שוחט בשבת, אולי זה יעזור.","199","","4653","True","True","False","","120","95.86.71.32","0","12546","חולין|לג ע"א",""),new Message("12590","12587","עוזר רק לפי רב","02/08/11 12:59","ב אב","תשע"א","12:59","מתפעל","מה נענה לפי שמואל שלא חייב משום צובע?

אגב, כמו מי נפסקה ההלכה?","148","","4653","True","True","False","","180","94.188.248.70","0","12546","חולין|לג ע"א",""),new Message("12591","12590","שמואל מודה לעובדה שזה בניחותא","02/08/11 15:13","ב אב","תשע"א","15:13","המכריע","","199","","4653","False","True","False","","124","95.86.71.32","0","12546","חולין|לג ע"א",""),new Message("12594","12591","וזו מנין למר?","02/08/11 15:57","ב אב","תשע"א","15:57","מתפעל","שמואל סובר שחייב רק משום נטילת נשמה ורב סבר אף משום צובע.
ומדוע לא סובר שמואל שחייב מטעם צובע?
אפשר לומר שאינו סובר סברת רב דניחא ליה בדם.
אכן א"ל שמסכים לסברת רב אבל אינו צובע כי אין דרך צביעה בכך. אולי.
צריך לחפש שם בראשונים מה סברת שמואל.

עוד יש לשאול בשיטת רב, הניחא השוחט שהוא גם המוכר, אבל מה יהיה בשוחט שאין לו קשר למכירה ואין לו שום נ"מ אם הבשר נראה טרי? אצלו בודאי אין נייחא בדם.","148","","4653","True","True","False","","176","94.188.248.70","0","12546","חולין|לג ע"א",""),new Message("12597","12594","באמת יש לעיין","02/08/11 20:47","ב אב","תשע"א","20:47","המכריע","שם בראשונים כדבריך. נראה לי מסברא שלא חולקים במציאות בסברות הפוכות, אלא דלשמואל אינו ממש מחשבת צביעה לחייבו משום צובע אבל ניחותא איכא.
ואם הוא לא המוכר אתה צודק ג"כ.
אבל עכ"פ כאן לא נכנסו לדין ניחותא, אלא קבעו שדם שחיטה לרבנן מכשיר, ואה"נ כמו תמיד מיירי רק בגוונא דהיה לו ניחותא מאיזה טעם שיהיה.
וכמדומה דתחילתו לרצון סגי, א"כ ייתכן דמעוניין שיצא קצת לראות שהיא בריאה (עי' רמב"ם דלכן היה הו"א שאם לא יצא דם אינה כשרה, דשמא זו הוכחה שהיא מתה מקודם).
עכ"פ אמת שמקום יש לשאלתך, לחפש הציור מדוע ניחא לו.","199","","4653","True","True","False","","151","213.151.51.209","0","12546","חולין|לג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);