var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13011;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","36"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13011","0","בטריפות העוף","22/08/11 00:04","כב אב","תשע"א","00:04","המכריע","א. רש"י מפרט החידושים שבמשנה, ולא פירש על ניקב קורקבן, משום דבאמת לא נשנה בבהמה כמובן. וגם על נחמרו מעיה לא פירש כלום וצ"ב. ובאמת לא ברור מה דין נחמרו מעיה דבהמה. ועוד צ"ב דאמרי' בגמ' דהוסיפו בעוף רק נשברה עצם הגולגולת. והרי נוסף גם קורקבן ונחמרו מעיה. ולגבי דרסה וכו', נראה דהיינו רסוקת איברים ואין זה ממש הוספה למנותה בנוספים דעוף, ובכל זאת לא הוצרך רש"י לפרש אמאי נשנית, כיון דבבהמה צריך נפילה מגג, וכאן סגי בדרסה בעלמא וכדומה מה שבבהמה כה"ג לא תיעשה רסוקת איברים.

ב. אמר זעירי אין בדיקה לחולדה. בפשטות פליג על רב שמואל ולוי, ובסמוך חוזר בו. ובדוחק יש לומר דלסלקא דעתיה העמידם לא בחולדה.

ג. בגילא דחיטתא. מסתברא דסברתו דהוא אותה רמת בדיקה של מסמר (דמשמע לעיל דעדיפה אלא דיש חשש הטרפה) עם פחות חשש שינקוב מפני רכות הקש של החיטה. (אגב מענין, שיזבי – שימשא, יימר – מיא, אחא – חיטתא).

ד. אווזי דידן. צ"ב אם הן "תמיד" במים כרש"י פשיטא דעופות מיא נינהו.

ה. ולא יהא אלא ניטלה. לאו לריב"ל הקשו שהרי לא הוא המשיב אלא הש"ס קבעי לה בימי רבא.

ו. והא אנן תנן ירוקין פסולין. כך שואל ריב"ל בעל התרנגולת לר"א המכשיר, והרי לנו ת"ח הרואה טריפה לעצמו.

ז. אף אנן נאמר אדומין שלא הוריקו וכו'. לכ' כך היה נראה לו מסברא, דאילו מהדין הקודם קשה להוציא דין זה, שם רק נתבאר דשליקה יכולה לסלק עשן, ומהיכא תיתי דשליקה יכולה לגלות בעיה פנימית שלא יצאה בצורה אחרת.","199","","4634","True","True","False","","818","95.86.88.219","0","0","חולין|נו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);