var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13469;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13469","0","בסוגיא דדגים","01/09/11 01:50","ב אלול","תשע"א","01:50","המכריע","א. עתיד לגדל. לא נתפרש אי סנפיר או קשקשת. ובסמוך משירן ודאי מיירי בקשקשת וכנראה גם כאן.

ב. (סו:) לכתוב רחמנא קשקשת. לכאורה נכון שטכנית אם יש קשקשת יש סנפיר, אבל כיון דלמעשה המתיר הוא ב' הסימנים רצתה תורה לגלות מה המתיר. ויש לתלות בחקירה הידועה של הצפנת פענח (דומני שהקוב"ש מזכירה ריש פסחים) אי סימנין הם סיבה להתיר או רק סימן בעלמא. ואם זה רק סימן שפיר יש לומר דלסימן מספיק קשקשת. ואם כנים אנו בזה יש לומר דבזה גופא פליגי הס"ד והמסקנה, דלמסק' הוי סיבה, וזו כוונת ר' אבהו להגדיל תורה, דאם זה באמת המתיר א"כ זה חלק מהתורה לידע מי המתיר באמת. והבן.","199","","4624","True","True","False","","964","212.76.96.60","0","0","חולין|סו ע"א",""),new Message("13483","13469","בעלון מראי מקומות","01/09/11 09:48","ב אלול","תשע"א","09:48","המכריע","שו"ר בעלון החשוב הנ"ל דהריטב"א בנידה נא: כתב דזו כונת המסק' דכתב סנפיר כיון דהוא סימן המתיר.

ואגב ראיתי שם מתוס' רא"ש שלמרות שהפסוק דשיריון לא היה בימי משה, מ"מ ידעו לה"ק והפסוק רק ראיה דכך פירוש המילה.","199","","4624","True","True","False","","168","212.76.96.60","0","13469","חולין|סו ע"א",""),new Message("13495","13483","כך הוא בכל דין הנלמד מדברי קבלה = נ"ך","01/09/11 14:00","ב אלול","תשע"א","14:00","דוד כוכב","בדומה לאמרם במסכתות יומא דף עא ע"ב; תענית דף יז ע"ב; מועד קטן דף ה ע"א; סנהדרין דף כב ע"ב; וזבחים דף יח ע"ב:
הא מקמי דאתי יחזקאל מאן אמרה? אלא: גמרא גמירי לה, ואתא יחזקאל ואסמכה אקרא. ","125","","4624","True","True","False","","95","95.86.114.247","0","13469","חולין|סו ע"א",""),new Message("13500","13495","לא דומה","01/09/11 14:49","ב אלול","תשע"א","14:49","המכריע","שם מדובר על דין שלא נזכר בתורה והראשון שמזכירו בפירוש הוא למשל יחזקאל.

אנחנו מדברים כאן האם התורה היתה יכולה לכתוב רק קשקשת והיינו מבינים מה זה. בתחילה הגמרא אמרה שלא היינו מבינים, רק מתוך שזכרו גם סנפיר וגם קשקשת. ובסוף מסיקה שיש לנו מקור מלשון שיריון קשקשים. ומשמע בפשטות שאכן זו הדרך היחידה שלנו לדעת מה זה קשקשת, ולכן התקשה התורא"ש ועוד מפרשים דסו"ס הוצרכ התורה לכתוב שניהם כדי שנדע בדורות הראשונים מה זה.","199","","4624","True","True","False","","157","212.76.96.60","0","13469","חולין|סו ע"א",""),new Message("13517","13500","הדמיון","02/09/11 02:14","ג אלול","תשע"א","02:14","דוד כוכב","בכל זאת קיים דמיון.
כמו ההלכה שאצל יחזקאל, בתחילה היה תורה שבע"פ ואח"כ הפך לדברי קבלה.
כך פירוש המילה קשקשת, בתחילה היה תורה שבע"פ ואח"כ הפך לדברי קבלה.
ודלא כהו"א של הגמרא שהיו רק דיוקים מלשון התורה שבכתב.","125","","4623","True","True","False","","116","95.86.114.247","0","13469","חולין|סו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);