var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13601;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13601","0","מת ולדה בתוך מעיה","05/09/11 23:11","ו אלול","תשע"א","23:11","המכריע","א. במתני'. החיה טמאה והאשה טהורה. רש"י שתק. ועיין בתחילת דף עב דס"ד דהסברא היא משום דלגבי האשה הוי בגדר בית הסתרים משא"כ לגבי החיה, ומסקי' דמדינא גם חיה טהורה אלא דגזרו בה חכמים, יעוי"ש.

ב. (עא:) בלע טבעת טמאה טובל ואוכל בתרומתו, רש"י ותוס' מעמידים בטמאה טומאת מת וחרב הרי הוא כחלל, ולפ"ז לכ' הכונה טובל ביום השביעי לאחר הזאה שלישי ושביעי, וצל"ע במפרשי המשנה שם במקוואות.","199","","4618","True","True","False","","1073","95.86.112.68","0","0","חולין|עא ע"א",""),new Message("13605","13601","שימו לב יש הבדל בין בית הסתרים לבין בלוע","06/09/11 01:01","ז אלול","תשע"א","01:01","איתן","בית הסתרים - אינו מטמא במגע, אבל מטמא במשא
בלוע אינו מטמא כלל
הדברים כתובים ברש"י ובתוס' מספר פעמים בדפים אלו, והם מפורשים בגמרא בנדה (שתוס' מצטט) בדף מ"ב ע"ב.","123","","4617","True","True","False","","197","213.151.46.24","0","13601","חולין|עא ע"א",""),new Message("13609","13605","שים לב לרש"י סוף עא","06/09/11 08:01","ז אלול","תשע"א","08:01","המכריע","אכן לאורך כל הסוגיא הדברים מודגשים היטב, והיה קשה לפספס אותם, אך בשלב ההוא של הסוגיא עליו אני מדבר הגמרא מנסה לחפש מה הוסיף רבה טפי מהמשניות כפי שהקשה רבא, והיא אומרת אולי לגבי שתי טבעות, ורש"י מסביר (אמנם תוס' חולק) שס"ד דהמשניות מדין בית הסתרים ולא חידשנו מעולם דאין טומאה בלועה מטמאת, ועל זה הגמרא מנסה לשאול ממשנתינו מדוע החיה מטמאה, דלכ' זה כמו הס"ד לפני הרבותא דרבה, דהטעם רק מדין בית הסתרים ולא מדין טומאה בלועה וזה ההסבר למשנה לחלק בין היולדת לחיה. אלא שמסקי' ליישב דברי רבה דלעולם טומאה בלועה וכו' ומדינא חיה ג"כ אינה טמאה אלא גזרו חכמים. ודוק.

לזאת היתה כוונתי, ולא חוסר תשומת לב גס שכזה היה כאן.
אולי אני טועה בפשט הגמרא, אשמח ללמוד.","199","","4617","True","True","False","","175","95.86.112.68","0","13601","חולין|עא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);