var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13670;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13670","0","מבלבל זרעיה ומיתסר","07/09/11 22:45","ח אלול","תשע"א","22:45","מתפעל",""דאזל אבן פקועה דכוותיה מאי, אבר מוליד אבר וחתיך ליה ושרי, או דלמא מבלבל זרעיה. הדר אמר: פשיטא דמבלבל זרעיה, דא''כ סומא יולד סומא וקיטע יולד קיטע אלא פשיטא דמבלבל זרעיה ".

וברש"י: "מבלבל זרעיה. ומיתסר כל הולד משום אותו אבר ואליבא דחנניא קבעי לה".

נשאלה שאלה יפה בי מדרשא, למה פשוט לגמרא שאם מבלבל זרעא אז הוולד אסור, ולמה אין ביטול ברוב?
הרי הוולד הזה בא מרוב כשר ורק מעט מהיד הפסולה נכנס לוולד.","148","","4616","True","True","False","","1017","95.86.116.60","0","0","חולין|סט ע"א",""),new Message("13672","13670","וחלב מבהמה טריפה למה אסור, הרי רובה כשר?","07/09/11 22:55","ח אלול","תשע"א","22:55","amdavid","שאלת:
"הרי הוולד הזה בא מרוב כשר ורק מעט מהיד הפסולה נכנס לוולד."
זה לא שאלה, כי כמו שבהמה טריפה שיש לה סרכא כולה טריפה וחלבה אסור, למרות שהוא בא מכולה, ורובה "כשר", עדיין לכולה יש דין אסור ואין פה רוב כשר.

מה שאולי כן שאלה, למה לא בטל אותו חלק יחסי בזרע שאסור (שבא מהאיבר האסור), בשאר הזרע הכשר (שבא משאר האיברים).

אך כמו שהסבירו אצלינו בשיעור, הכוונה פשוטה - לפי ההסבר הידוע כיום- שבכל תא זרע יש את ה-DNA ותוכנית האיברים לכל איבר ואיבר בגוף, מכל תא יכול להתפתח כל תא אחר, מתאי עיניים יכולים להתפתח תאי רגליים וההיפך.
ולכן אין פה זרע שמייצג את האיסור וזרע שמייצג/שייך להיתר, אלא בכל תא זרע יש תמיד גם את האיסור וממילא האיסור פושט בכל הולד.","175","","4616","True","True","False","","219","79.183.212.90","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13689","13670","זה לא ענין של כמות","08/09/11 03:27","ט אלול","תשע"א","03:27","דוד כוכב","אלא של שֵׁם.
האם זה חלב של בהמה כשרה, או של בהמה טרפה שהרי יש בבהמה זו מהטרפות. או לפחות - של בהמה שנקראת גם כשרה וגם טרפה, ומבחינת השֵׁם חצי חצי, ואיקבע איסורא.","125","","4615","True","True","False","","117","95.86.87.252","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13674","13672","טריפה רובה כשר?","07/09/11 23:01","ח אלול","תשע"א","23:01","מתפעל","לא הבנתי כלל, כשיש לבהמה טריפה, למשל חור בלב, אז רק הלב פסול? הרי כל הבהמה יש עליה דין טריפה. כאן יש דין טריפה רק על היד. זה ההבדל הגדול.

ומה שהבאת בסוף הסבר, עדיין לא מובן. גם אם כל ס"מ בוולד יש לו חלק קטן מהיד הטריפה, עדיין זה יחסי והוא קטן ומזערי ואמור להתבטל. כל תא מורכב מתשעים אחוז כשר ועשר אחוז טרף.","148","","4616","True","True","False","","209","95.86.116.60","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13675","13674","הסבר","07/09/11 23:08","ח אלול","תשע"א","23:08","amdavid","פה דנים על הוולד, שבא מכוח כל הגוף.
כתבת:
"כשיש לבהמה טריפה, למשל חור בלב, אז רק הלב פסול? הרי כל הבהמה יש עליה דין טריפה. כאן יש דין טריפה רק על היד. זה ההבדל הגדול. "

למה באמת לכל הבהמה יש דין טריפה? הרי רק בלב יש נקב. אלא על כרחך שהאיסור מתפשט בכולה. אותו דבר וקל וחומר בוולד שהאיסור מתפשט בכולו ממש.

ואותו דבר גם בסוף דברי, אין הכוונה שבDNA יש 'גנים' מותרים ועוד חלק קטן של גנים אסורים , ההיפך - אין גנים ספציפיים אלא כל גן ראוי שיצא ממנו כל אבר וכל גן אסור כנ"ל וממילא האיסור פושט בכל הוולד.","175","","4616","True","True","False","","185","79.183.212.90","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13677","13675","נראה לי שאתה טועה","07/09/11 23:17","ח אלול","תשע"א","23:17","מתפעל","החור בלב אומר שהבהמה הזו טריפה, האיסור איננו בלב ומתפשט לשאר הבהמה. אין שום הבדל בין הלב לשאר הגוף. הבהמה היא יחידה אחת.
זה לא כמו מי שמקדיש רגל של עולה דפשטה קדושה בכולה.

לגבי הגנים, אין לי מושג. אולי באמת כדבריך. אבל טריפה ממש לא קשורה לכאן.","148","","4616","True","True","False","","210","95.86.116.60","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13679","13677","אני אומר בדיוק כדבריך","07/09/11 23:37","ח אלול","תשע"א","23:37","amdavid","בגלל ש'הבהמה היא יחידה אחת',
בגלל שאין אנו אומרים שה'איסור הוא רק בלב' אלא אכן בכולה,
בדיוק מטעם זה, אין ביטול ברוב,
אין כאן רוב ומיעוט, יש כאן יחידה אחת.","175","","4616","True","True","False","","173","79.183.212.90","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13699","13679","זה ממש לא אותו דבר","08/09/11 08:21","ט אלול","תשע"א","08:21","עציוני","כאשר יש נקב בלב, הבהמה כולה אסורה. יש עליה שם טריפה.
העובר שהוציא את ידו הוא מותר באכילה, רק את היד אסור לאכול. לכן ברור שאין על הבהמה שם של איסור. כעת, הדיון הוא לגבי הוולד של אותה בהמה כשרה (שיש לה יד אסורה), והגמרא אומרת שמכיוון שלאב יש יד אסורה, חלק ממנה מעורב בכל גופו של הוולד ולכן הוא אסור. צריך לזכור שהאב הוא בעיקרו כשר, ועל רקע זה באה שאלת הרב מתפעל.
אני חשבתי לענות על פי מה שיש מן הפוסקים שאוסרים אתרוג מורכב מדין "חסר" - שחלק הלימון באתרוג נחשב כאילו אינו ולכן האתרוג פסול. באופן דומה, אם מבלבל זרעיה, אז יש בלב ובריאה חלקים של איסור, ולכן דינו כניקב הריאה שהוא טריפה.","159","","4615","True","True","False","","242","132.70.40.183","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13703","13699","שוב, גם אני אומר כדבריך","08/09/11 09:48","ט אלול","תשע"א","09:48","amdavid","לא הבנתי מה שונה הסברך מהסברי.
ודאי לא אמרתי שהוולד (בן בן הפקועה שהוציא רק את ידו) כולו אסור אלא רק שהאיסור מתפשט בכולו, כלומר נמצא בכולו בגלל שמבלבל זרעיה וכו', וע"ז מסתפקת הגמרא מה יהיה דינו.

הרעיון של מורכב=חסר מעניין.","175","","4615","True","True","False","","191","80.178.239.20","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13707","13699","מצד שני..","08/09/11 09:52","ט אלול","תשע"א","09:52","amdavid","אם כנים דבריך (איסור=חסר/ניקב), מדוע לא ייאסר כל בן הפקועה כולו שהוציא את ידו, הרי ידו אסורה לאכילה וכמי שאינה דמי לשיטתך וא"כ יש לו דין חסירה ויהיה טריפה?","175","","4615","True","True","False","","158","80.178.239.20","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13712","13699","וואו! יישר כח - המצאה נפלאה!","08/09/11 10:04","ט אלול","תשע"א","10:04","מתפעל","אני הולך למכור אותה הלאה.

אתה צריך להדפיס ספר חידושים רבי עציוני.","148","","4615","True","True","False","","184","94.188.248.70","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13705","13703","אני מדבר על האבא","08/09/11 09:51","ט אלול","תשע"א","09:51","עציוני","על בן הפקועה עצמו - הוא לא אסור ולכן קשה לי לדבר על האיסור שמתפשט בבנו.","159","","4615","True","True","False","","190","132.70.40.183","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13708","13705","נכון, אבל האיסור הספיציפי מהיד מתפשט","08/09/11 09:53","ט אלול","תשע"א","09:53","amdavid","בכל הוולד כי מבלבל זרעיה","175","","4615","True","True","False","","182","80.178.239.20","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13709","13707","זה קל","08/09/11 09:54","ט אלול","תשע"א","09:54","עציוני","ניתן להעמיד שלא הוציא עד הארכובה, ומום כזה אינו מטריף","159","","4615","True","True","False","","178","132.70.40.183","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13710","13708","ועל כך באה שאלת המתפעל","08/09/11 09:55","ט אלול","תשע"א","09:55","עציוני","למה לא מתייחסים לחלק הבא מן היד כמיעוט בטל.
אבל נראה לי שאנחנו מתחילין לחזור על עצמנו...","159","","4615","True","True","False","","218","132.70.40.183","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13716","13709","בגמרא מפורש לא כך","08/09/11 10:30","ט אלול","תשע"א","10:30","amdavid","כשאומרת מאי בינייהו איכא בינייהו למיסר מיעוט אבר שבפנים שמשלים לרוב, כלומר שיצא כבר חציו וזה וודאי טריפה","175","","4615","True","True","False","","156","80.178.239.20","0","13670","חולין|סט ע"א",""),new Message("13717","13716","הגדרת איבר","08/09/11 10:35","ט אלול","תשע"א","10:35","עציוני","היד היא לא בהכרח איבר יחיד. כאשר אנו אומרים שלאדם יש רמ"ח איברים הכוונה היא לרמ"ח עצמות. גם באיסור אבר מן החי ההגדרה היא "בשר גידים ועצמות". כך שבהחלט אפשרי שעד הארכובה יש יותר מאבר אחד (או אחד שיצא רובו אף שלא יצאה הארכובה). ניתן להוריד אבר בלי להטריף.","159","","4615","True","True","False","","254","132.70.40.183","0","13670","חולין|סט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);